Strona 1 z 1

TU3M wycieka mi płyn chłodniczy skąd sie da...

: 10 sie pn, 2015 7:31 pm
autor: xiaoping
Cześć

Co prawda śmigam 309 tką, ale silnik w niej to TU3M taki sam jak w 205 tkach
nie od dzisiaj mam problem z układem chłodzenia.

bardzo ubywa mi płynu w chłodnicy.
układ jest nieszczelny. po 6 dniach niejeżdżenia autem, uszło bardzo dużo płynu.
wyciek jednak można będzie znależć po śladach.

Gorszym problemem jest wybijanie płynu z chłodnicy przez korek wlewowy.
dzieje się tak i wówczas kiedy płynu jest dużo, jak i wówczas, kiedy tego płynu nie jest już tak dużo, bo część już wycieknie, albo wyleci przez korek.

W jakich przypadkach wzrasta znacząco ciśnienie w ukł chłodzenia? czy można je zmierzyć i jakie są normy?

mój kumpel sugerował mi, że problemem może być uszczelka pod głowicą, ale ta była zmieniana mniej niż rok temu...

po armageddonie rosół w chłodnicy dalej został, jakbym go wypłukał to ze stareńkiego radiatorka płyn poszedłby ciurkiem.
Wiem, że zakupy mnie nie miną zatem wymienię chłodnicę w tym miesiącu wypłuczę też cały układ, obawiam się jednak, że może to nie pomóc na wybijanie płynu przez korek...

proszę o pomoc. nie wiem czy ten temat nie był już omawiany wcześniej, jeśli tak to proszę o ew. link

M.M.

Re: TU3M wycieka mi płyn chłodniczy skąd sie da...

: 10 sie pn, 2015 7:54 pm
autor: grzesiek309
Temperatura w normie? Nie kopci podejrzanie na biało i wilgotno?

Re: TU3M wycieka mi płyn chłodniczy skąd sie da...

: 11 sie wt, 2015 12:18 pm
autor: woocash
Sprawdzić zbiornik wyrownawczy na obecnosc CO2 /15 PLN/ i sprawa jasna bez grzebania...

Re: TU3M wycieka mi płyn chłodniczy skąd sie da...

: 11 sie wt, 2015 7:26 pm
autor: xiaoping
(: dziękuję

W tym tygodniu podjadę i sprawdzę, a potem się pochwalę co wyszło.

(:
(:

Re: TU3M wycieka mi płyn chłodniczy skąd sie da...

: 12 sie śr, 2015 7:40 pm
autor: woocash
obyś miał czym :wink:

Re: TU3M wycieka mi płyn chłodniczy skąd sie da...

: 14 sie pt, 2015 6:04 pm
autor: xiaoping
Za radą woocasha - byłem dzisiaj w warsztacie, gdzie sprawdzili mi chłodnicę pod kątem obecności tam CO2. Majster powiedział mi, że CO2 nie znaleźli, ale chłodnica jest to natychmiastowej wymiany. Zwrócił mi też uwagę, że mogę mieć uszkodzony wskaźnik temp. cieczy. Pokazał mi, że wskazówka się trochę zacina, tzn wyłączył zapłon, kilka razy. a wskazówka nie zawsze się kładła całkiem, tylko stawała tuż powyżej minimum...
Fakt, że silnik był ciepły, ale w sumie zbiornik wahy był też prawie pełen, a wskaźnik tak jak trzeba -
nic nie pokazywał.

postaram się szybko wymienić chłodnicę, i zobaczę wówczas, czy płyn mi się będzie przelewał górą jeszcze...
oby nie...

Chłodnica została wymieniona. Zanim to nastąpiło to zastanawiałem się jaką kupić, kasy miałem nie za wiele, tak więc odpadł nissens za 1500 DKK.
Do rozważenia były chłodnice marki valeo i nrf (za jakieś ok 800 dkk). postawiłem na valeo, i okazało się, że taka też chłodnica była zamontowana w aucie wcześniej. Był na niej nabity rok produkcji 1989.

Po wynianie chłodnicy i wyczyszczeniu całego układu z resztek oleju póki co wszystko działa jak należy.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.