Strona 1 z 2
Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 04 lis pt, 2016 8:27 pm
autor: Marcin315
Witam mam problem z pugiem 1.0 na gaźniku z lpg.
zanim zapali na bezynie po jedzie na gazie gdy komoroa w gazniku jest pusta upływa dużo czasu puki się napełni i zapal, przez to spaliłem rozrusznik bo musze tak około 15 razy kręcic rozrusznikiem po 3-4 sekundy.
Wpadłem na pomysł zeby założyc mu pompkę elektryczna zamiast mechanicznej np. taką z monowtrysku i pytanie brzmi czy muszę zmieniać zbiornik czy wystarczny zmienić smok na taki z pompką i doprowadzić wiązkę zasilającą pompkę.
Ewentualnie czy może wiecie jakie ciśnienie powinna wytwarzać pompa mechaniczna ?
dałem weżyk powrotny do butelki i odpaliłem go na bęzynie i zauważyłem że gdy wciskam gaz to przestaje lecieć paliwo wężem powrotnym, czy to jest dobrze ? Czy może pompka już jest nie wydajna ?
Proszę o konkretne odpowiedzi
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 04 lis pt, 2016 9:10 pm
autor: simon3
Marcin315 pisze:Proszę o konkretne odpowiedzi
Na to, to trzeba sobie zasłużyć
http://forum.peugeot205.pl/viewforum.php?f=34
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 04 lis pt, 2016 9:49 pm
autor: Marcin315
Dziękuję za odpowiedź, witać się nie będę bo nie mam zamiaru przedstawiać się w internecie. Więc żegnam
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 04 lis pt, 2016 11:08 pm
autor: krzyska
Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Wszelkie modyfikacje wykonujesz na własna odpowiedzialność.
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 05 lis sob, 2016 7:16 am
autor: 2mouse
krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
Ty tak poważnie?
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 05 lis sob, 2016 8:26 am
autor: kojot662
krzyska pisze:Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Opisane to było przez Adam Słodowy w "Zrób to sam "
tapatalk, Huawei P8
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 05 lis sob, 2016 9:18 am
autor: krzyska
2mouse pisze:krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
Ty tak poważnie?
Lepszego kleju do takich zastosowań nie ma.
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 05 lis sob, 2016 11:07 am
autor: nowak68
Opis, oraz samo rozwiązanie jest miszczoskie
Nasuwa mi się jedno pytanie: a jeśli nie ma szyberdachu? Czy wówczas przewidziany jest montaż tegoż zbiornika bliżej, czy dalej od szyby czołowej pojazdu, czy tylko do ustalonej długości wężyka?
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 05 lis sob, 2016 5:23 pm
autor: czargosia
Brawo brawo. Myśl przewodnia bardzo soczyście opisana. Nic dodać nic ująć.
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 05 lis sob, 2016 7:38 pm
autor: grzesiek309
2mouse pisze:krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
Ty tak poważnie?
5l to ledwo do sklepu po bułki starczy
Proponuję coś w stylu:
- 4630999800_1407502869.jpg (31.61 KiB) Przejrzano 14036 razy
Tankujesz raz do pełna i długo nie interesują Cię wzrosty ceny paliwa
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 05 lis sob, 2016 7:49 pm
autor: simon3
hahahaha.... fajny wątek się robi
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 06 lis ndz, 2016 9:55 am
autor: 2mouse
Boję się Was...
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 06 lis ndz, 2016 11:27 am
autor: woocash
ojej, trochę mnie tu nie było, a forum odżywa
faktycznie bezczelność w zadawaniu pytań, na które odpowiedź jest WSZĘDZIE w internecie jest porażająca...
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 06 lis ndz, 2016 1:48 pm
autor: Marcin315
krzyska pisze:Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Wszelkie modyfikacje wykonujesz na własna odpowiedzialność.
O i po przeczytaniu tego olśniło mnie że może wystarczy przerobić gaźnik na przepływowy i zamontować zewnętrzną pompkę paliwa ciśnienie ok. 3 bar.
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
: 06 lis ndz, 2016 3:40 pm
autor: woocash
zewnętrzną pompkę paliwa ciśnienie ok. 3 bar.
wpisywałeś w google może frazę "elektryczna pompka paliwa do gaźnika" ?
3 bar.... fajny masz ten zaworek iglicowy