Strona 1 z 2

Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 23 lis śr, 2016 2:24 pm
autor: weasly
Cześć,

Chciałem Was drodzy klubowicze spytać jak zatamować ten przeciek, pocenie się.
Czemu tak sie dzieje ?

Plus jedno pytanie znajduje się na zdjęciu :wink:

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 23 lis śr, 2016 3:09 pm
autor: DJPreZes
Ta wtyczka to od czujnika położenia wału. Jako, że masz system Bosha, to jej jedynym "zajęciem" jest to, że ludzie się o nią pytają ;) Teoretycznie jest to złącze "diagnostyczne" do ustawiania zapłonu. Co do "pocenia się, to kwestia uszczelki pod pokrywą - jest tam duży oring, który najczęściej się "wyciąga" od czasu. Pomoże nowy + porządne skręcenie.

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 24 lis czw, 2016 11:35 am
autor: weasly
Gdzie mógłbym dostać taką uszczelkę pod pokrywę są gdzieś w sklepach internetowych takie ?

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 24 lis czw, 2016 12:45 pm
autor: Indjana
Sprawdź intercars i inne takie, powinni mieć.
Ew. znajdź hurtownie aut francuskich, to Ci znajdą po VINie co ci trzeba.
Możesz też sam na serviceboxie dojść jaki numer ma ta część.

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 24 lis czw, 2016 1:50 pm
autor: woocash
Sklep z oringami - będzie taniej...

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 24 lis czw, 2016 5:54 pm
autor: nowak68
weasly pisze:Gdzie mógłbym dostać taką uszczelkę pod pokrywę są gdzieś w sklepach internetowych takie ?
Na Twoim miejscu zorganizowałbym jakiegoś spota z chłopakami z kielcowni :Y Wszystko przedyskutujesz na żywym organiźmie 205.

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 24 lis czw, 2016 6:41 pm
autor: krzyska
W grene

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 24 lis czw, 2016 11:20 pm
autor: mlody333
nowak68 pisze:
weasly pisze:Gdzie mógłbym dostać taką uszczelkę pod pokrywę są gdzieś w sklepach internetowych takie ?
Na Twoim miejscu zorganizowałbym jakiegoś spota z chłopakami z kielcowni :Y Wszystko przedyskutujesz na żywym organiźmie 205.
Co racja to racja! Chętnie zobaczę tego Puga na żywo bo na fotkach wygląda bardzo zdrowo. Co do pocenia, oring może ograniczyć pocenie, ale nie zlikwiduje. Polecam wymianę uszczelniaczy zaworowych, albo regenerację głowicy. Im mniej oleju z odmy trafi do dolotu tym mniej będzie się pocił monowtrysk.

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 26 lis sob, 2016 6:16 pm
autor: weasly
Ok, odkręce ta pokrywe jutro zobacze co to za oring jest. Może znalazł bym w okolicznych sklepach coś analogicznego.

Jak odwiedze myjnie to pstyrkne pare fotek po całości.

Można by się zgadać kiedyś na jakąś pogawądkę, ja lajki jestem w temacie ale wraz z żoną lubimy Peugeoty. Ja kupiłem 205-tkę, natomiast żone zauroczyła 206-tka. A wszelkie naprawy wykonuje mechanik okoliczny.

Natomiast ja w 205-tce chciałe mcoś sam sobie pogrzebać :D

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 26 lis sob, 2016 6:42 pm
autor: weasly
A natomiast druga bolączką jest dławienie się.

Czasem zredukuje bieg lub ruszam i jest zajawisko przytykania jakby go coś przytykało i nie chce "sie zebrać na obroty". Samochód w ogóle nie ma "ciągu" zamuła. Trwa to chwilkę przegazuje go i idzie.

Czytałe mże to moze być wina przytkanego katalizatora?

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 26 lis sob, 2016 6:42 pm
autor: weasly
A natomiast druga bolączką jest dławienie się.

Czasem zredukuje bieg lub ruszam i jest zajawisko przytykania jakby go coś przytykało i nie chce "sie zebrać na obroty". Samochód w ogóle nie ma "ciągu" zamuła. Trwa to chwilkę przegazuje go i idzie.

Czytałe mże to moze być wina przytkanego katalizatora?

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 26 lis sob, 2016 6:53 pm
autor: managier
też mi się czasami tak przymula i do tego dużo pali :/ zaczynam od wymiany świec, przewodów itepe.. do tej pory autem jeździł starszy Pan. . .

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 27 lis ndz, 2016 11:14 pm
autor: weasly
Co do spalania to ostatnio na 560km spalanie wyszło mi 6,1l, a więc uważam że jest w normie. Zobacze niebawem ile wyjdzie jak znów zaleje do pełna.

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 27 lis ndz, 2016 11:20 pm
autor: mlody333
Zamulanie to najczęściej efekt zbyt bogatej mieszanki, albo uwalonej sondy lambda, albo obu na raz. Nie zapala Ci się przy tym pomarańczowa kontrolka?. Przyczyn może być dużo np. rozregulowany wtrysk, zepsuty czujnik temp. powietrza, rozregulowany TPS. Najlepiej sprawdź błędy na kompie bo tak możesz wymienić cały układ wtryskowy po kawałki i nie będzie nadal wiadomo co jest przyczyną.

Re: Silnik TU1M pocenie się gaźnika?

: 28 lis pn, 2016 5:16 pm
autor: weasly
Z miła chęcią bym podłączył go pod kompa jeśli to możliwe :)

Moje pytanie, jaki kabel będe potrzebował i skąd wezme oprogramowanie ?

Z kontrolek to przy paleniu świeci mi się dłużej kontolka, która gaśnie po pewnej chwili.