Witam,
Mam problem z moim Pugiem, pacjent 1,1 TU1M monowtrysk bosch.
Problemy:
- zbyt bogatą mieszanka (czujniki spalin na przeglądzie oszalały),
- przy podjeżdżaniu w korku (półsprzęgło, delikatnie muśnięty gaz i nagle odpuszczone oba pedały; nagłą zmiana obciążenia) silnik zaczyna przebierać i po chwili gaśnie. Czasem gaśnie bez żadnego zająknięcia, po prostu nagle zapada cisza,
-nie ma problemu z odpalaniem, standardowym ruszaniem, ani innych problemów podczas jazdy.
Odczytałem dziś kody błędów i jedyny jaki był zapamiętany to 41:
Etzold „Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej”,
Opis obsługi Bosch Mono Jetronic „Sygnał prędkości silnika lub wiązka przewodów”
(„Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego (Mono-Jetronic): Informacja dotycząca prędkości obrotowej i położenia wału korbowego pochodzi z układu zapłonowego (sygnał o biegunowości ujemnej od modułu wzmacniającego zapłonu lub sygnał o biegunowości ujemnej cewki lub sygnał z obrotomierza)”)
https://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=31414
W książce ani w opracowaniu nie jest opisane postępowanie przy błędzie tego typu. Czy ktoś miał już styczność z takim przypadkiem i może podpowiedzieć od czego zacząć diagnostykę?
Monowtrysk gaśnięcie przy nagłej zmianie obciążenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 cze czw, 2017 8:12 pm
- Posiadany PUG: 205 Look 1,1 (TU1M) 1990
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Monowtrysk gaśnięcie przy nagłej zmianie obciążenia
Dostałem nowy komputer więc postanowiłem sprawdzić czy będzie na nim poprawa. Zanim odpaliłem auto na nowym CPU sprawdziłem błędy. Przed odpaleniem pojawił się błąd 41 czyli ten sam co na starym CPU. Wnioskuję z tego, że błąd jest natury elektrycznej. W wolnej chwili sprawdzę przejście pomiędzy CPU a cewką, lecz aktualnie obstawiam że nawalił moduł zapłonowy.
Po przeczytaniu kilkunastu wątków z forum zacząłem sprawdzać jeszcze inne możliwości jak np. UFO. Odkryłem że do mojego UFO nie jest nic podpięte. Z wątku (viewtopic.php?f=26&t=13478) wyczytałem że powinien być podpięty "do elektrozaworu umieszczonego w okolicach serwa, ewentualnie do układu dolotowego pod(za) przepustnica."
Czy to będzie ten króciec że zdjęcia?
Po przeczytaniu kilkunastu wątków z forum zacząłem sprawdzać jeszcze inne możliwości jak np. UFO. Odkryłem że do mojego UFO nie jest nic podpięte. Z wątku (viewtopic.php?f=26&t=13478) wyczytałem że powinien być podpięty "do elektrozaworu umieszczonego w okolicach serwa, ewentualnie do układu dolotowego pod(za) przepustnica."
Czy to będzie ten króciec że zdjęcia?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 lut pt, 2016 1:46 pm
- Posiadany PUG: Look
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: Monowtrysk gaśnięcie przy nagłej zmianie obciążenia
UFO powinno być podpięte do elektrozaworu w okolicy serwa, a później do przepustnicy od tyłu. Powinny być tam dwa króćce. Jeden cieńszy właśnie do Ufo/elektrozaworu, a drugi, grubszy do drugiego elektrozaworu za filtrem powietrza. U mnie przedni króciec widoczny na zdjęciu jest zaślepiony. Błędem 41 bym się tak bardzo nie przejmował. Występuje on w momencie odczytywania kodów na zgaszonym silniku, ponieważ wtedy jest brak sygnału. Co może być przyczyną gaśnięcia, nie wiem. Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę, bo może się przycinać i posprawdzaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza, np. przez ten ucięty przewód ze zdjęcia.