co mam zrobic??(bieze olej)

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

co mam zrobic??(bieze olej)

Post autor: pawel120602 »

witam!!moj peugocik bieze olej 1 litra na 1,5 miesiaca,silnik jest nieznacznie ulany pod pokrywa,ale jak sie rozgrzeje to strasznie kopci z rury,i niewjem co powinienem zrobic w pierwszej kolejnosci(a jestem tez ciekaw ile by kosztował remoncik w najgorszej opcji)jest to 205-ka 1,1 litra z 89 roku i mam nakrecone 220 tys.z gory WIELKIE THX za "pomoc".
Pozdro paweł[/b]
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

jak kopci z rury po nagrzaniu to pierscionki zapieczone.gdyby kopcił tylko przez chwile po uruchomieniu silnika wskazywało by to na zurzyte uszczelniacze zaworowe. Wymiana pierscionków nie wiem ile w pugu ale ojciec za nissana primere dał cos koło 700-800 zeta.
Pug sprzedany
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

.

Post autor: pawel120602 »

hmm??ale jak go kupiłem to niekopcił dopiero jak postanowiłem sprwdzic ile poleci,razem z bratem jechalismy nim około 140 na godzinke i po dojechaniu do domu sam zgasł, dopuki nieostygł niemogłem go odpalic!!własnie od wtedy kopci a miezyłem cisnienie i na wszyztkich ma 12,5 a na 3 tłoku od lewej strony na 9!!
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Kamkiler »

Czy podczas miezenia cisnien w cylindrach zrobiles próbe olejowa??
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

.

Post autor: pawel120602 »

a co to ta proba olejowa??bo tak wogóle to jestem noga w mechanice!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

prawdopodobnie zapieczony pierscien olejowy na 3 garze -to, ze jest kompresja -nie ma wiekszego znaczenia
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

widze nie tylko mi zapieklo pierscionki na 3 garze :mrgreen:
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

.

Post autor: pawel120602 »

a da sie to"zapieczenie" naprawic czy musze wymieniac wszyztkie pierscionki?? sasiad mowił zebym wlał na tłok nafty i powinno pomuc !!a inny sasiad mowi ze nafta moze tylko zaszkodzic.hmm????
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

nafta. raczej nic nie da a po takim zabiegu olej do wymiany a uszkodzonego pierścienia nie naprawi. Albo sie zapiekł pierścien albo pękł. Cisnienie faktycznie bedzie w normie bo to najprawdopodobniej ten zbierający nadmiar oleju z gładzi <no prawie takie samo>. mysle że wymiana samego pierścienia załatwi sprawe <no chyba że sie zapiekł, pękł, rozwalił troszke tłoka albo porysował gładź cylindra, trzeba rozebrac>. tzn. nie jest to mega trwałe i eleganckie rozwiązanie ale najtansze, i powinno na kilkadziesiąt tyś. kilometrów starczyć. na poczatku nadal będzie troszke brał olej a jak sie ułoży pierscien to przestanie. Przebieg twojej fury nie jest jeszcze strasznie szokujacy wiec troszke pojeżdzisz a możliwe ze i do końca silnika. pozdro!!
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

Post autor: pawel120602 »

oki.ale czy musze wymjeniac wszyztkie pierscienie na 3 tłoku czy tylko ten olejowy??
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Kamkiler »

Osobiscie wymieniłbym wszystkie na trzecim tłoku bo kompresja jest duzo zanizona,najlepiej wymienic wszystkie na wszystkich ,ale troche trzeba by bylo dołozyc kasy.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
pawel120602
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar czw, 2006 2:41 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: pabianice

Post autor: pawel120602 »

hmm!! tak myslałem ze ta naprawa szarpnie za kieszen<hihi>.a co sadzicie o piercionkach ze szrotu??(czy niewarto??)a ile wogole powinny kosztowac nowe??
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

kupowanie pierścieni na szrocie to tak jakbyś kupował używany olej :D

powinieneś wymienić wszystkie pierścienie a ponadto wszystko co warto wymienić jak już będziesz się dostawał do pierścionków (np. sprawdź panewki) a jeżeli będziesz ściągać głowicę to sprawdź szczelność zaworów i wymień rozrząd (koniecznie) jeżeli go jeszcze nie wymieniałeś.
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

prawda jest taka ze jak juz otworzysz silnik to bedziesz mial nie tylko pierscienie do wymiany wiec beda to koszta wiec zastanow sie czy warto czy sprzedac go i kupic dobrego puga
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

spokojnie - nie stresujcie chłopaka, może w 2000 się zamknie 8)7
Chyba najprościej będzie zmienić silnik na jakiś świeższy, ewentualnie (podobnie jak poprzedni właściciel) zalać motodoktorem, sprzedać i kupić lepszego :(
ODPOWIEDZ