Strona 1 z 4
co mam zrobic??(bieze olej)
: 11 mar sob, 2006 5:30 pm
autor: pawel120602
witam!!moj peugocik bieze olej 1 litra na 1,5 miesiaca,silnik jest nieznacznie ulany pod pokrywa,ale jak sie rozgrzeje to strasznie kopci z rury,i niewjem co powinienem zrobic w pierwszej kolejnosci(a jestem tez ciekaw ile by kosztował remoncik w najgorszej opcji)jest to 205-ka 1,1 litra z 89 roku i mam nakrecone 220 tys.z gory WIELKIE THX za "pomoc".
Pozdro paweł[/b]
: 11 mar sob, 2006 6:50 pm
autor: b182
jak kopci z rury po nagrzaniu to pierscionki zapieczone.gdyby kopcił tylko przez chwile po uruchomieniu silnika wskazywało by to na zurzyte uszczelniacze zaworowe. Wymiana pierscionków nie wiem ile w pugu ale ojciec za nissana primere dał cos koło 700-800 zeta.
.
: 11 mar sob, 2006 7:14 pm
autor: pawel120602
hmm??ale jak go kupiłem to niekopcił dopiero jak postanowiłem sprwdzic ile poleci,razem z bratem jechalismy nim około 140 na godzinke i po dojechaniu do domu sam zgasł, dopuki nieostygł niemogłem go odpalic!!własnie od wtedy kopci a miezyłem cisnienie i na wszyztkich ma 12,5 a na 3 tłoku od lewej strony na 9!!
: 11 mar sob, 2006 8:33 pm
autor: Kamkiler
Czy podczas miezenia cisnien w cylindrach zrobiles próbe olejowa??
.
: 11 mar sob, 2006 9:43 pm
autor: pawel120602
a co to ta proba olejowa??bo tak wogóle to jestem noga w mechanice!!
: 12 mar ndz, 2006 9:45 am
autor: Banita
prawdopodobnie zapieczony pierscien olejowy na 3 garze -to, ze jest kompresja -nie ma wiekszego znaczenia
: 12 mar ndz, 2006 10:02 am
autor: moralez
widze nie tylko mi zapieklo pierscionki na 3 garze
.
: 12 mar ndz, 2006 11:33 am
autor: pawel120602
a da sie to"zapieczenie" naprawic czy musze wymieniac wszyztkie pierscionki?? sasiad mowił zebym wlał na tłok nafty i powinno pomuc !!a inny sasiad mowi ze nafta moze tylko zaszkodzic.hmm????
: 12 mar ndz, 2006 12:50 pm
autor: szmergiel
nafta. raczej nic nie da a po takim zabiegu olej do wymiany a uszkodzonego pierścienia nie naprawi. Albo sie zapiekł pierścien albo pękł. Cisnienie faktycznie bedzie w normie bo to najprawdopodobniej ten zbierający nadmiar oleju z gładzi <no prawie takie samo>. mysle że wymiana samego pierścienia załatwi sprawe <no chyba że sie zapiekł, pękł, rozwalił troszke tłoka albo porysował gładź cylindra, trzeba rozebrac>. tzn. nie jest to mega trwałe i eleganckie rozwiązanie ale najtansze, i powinno na kilkadziesiąt tyś. kilometrów starczyć. na poczatku nadal będzie troszke brał olej a jak sie ułoży pierscien to przestanie. Przebieg twojej fury nie jest jeszcze strasznie szokujacy wiec troszke pojeżdzisz a możliwe ze i do końca silnika. pozdro!!
: 12 mar ndz, 2006 5:32 pm
autor: pawel120602
oki.ale czy musze wymjeniac wszyztkie pierscienie na 3 tłoku czy tylko ten olejowy??
: 12 mar ndz, 2006 6:38 pm
autor: Kamkiler
Osobiscie wymieniłbym wszystkie na trzecim tłoku bo kompresja jest duzo zanizona,najlepiej wymienic wszystkie na wszystkich ,ale troche trzeba by bylo dołozyc kasy.
: 12 mar ndz, 2006 7:42 pm
autor: pawel120602
hmm!! tak myslałem ze ta naprawa szarpnie za kieszen<hihi>.a co sadzicie o piercionkach ze szrotu??(czy niewarto??)a ile wogole powinny kosztowac nowe??
: 12 mar ndz, 2006 8:08 pm
autor: sekator
kupowanie pierścieni na szrocie to tak jakbyś kupował używany olej
powinieneś wymienić wszystkie pierścienie a ponadto wszystko co warto wymienić jak już będziesz się dostawał do pierścionków (np. sprawdź panewki) a jeżeli będziesz ściągać głowicę to sprawdź szczelność zaworów i wymień rozrząd (koniecznie) jeżeli go jeszcze nie wymieniałeś.
: 12 mar ndz, 2006 9:23 pm
autor: Pieraś
prawda jest taka ze jak juz otworzysz silnik to bedziesz mial nie tylko pierscienie do wymiany wiec beda to koszta wiec zastanow sie czy warto czy sprzedac go i kupic dobrego puga
: 12 mar ndz, 2006 10:01 pm
autor: mi
spokojnie - nie stresujcie chłopaka, może w 2000 się zamknie
Chyba najprościej będzie zmienić silnik na jakiś świeższy, ewentualnie (podobnie jak poprzedni właściciel) zalać motodoktorem, sprzedać i kupić lepszego