Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
Witam!
Mam problem polegający na poważnej zmianie toru jazdy samochodu w zależności od obciążenia napędu. Przy dodawaniu gazu, jak auto ciągnie i przyspiesza, zaczyna się 'walić' na prawą stronę( kontra kierownicą o jakieś 40-45 stopni, a więc bardzo dużo). Po odpuszczeniu gazu, przy hamowaniu silnikiem kierownica wraca do poziomu, czyli tak, jak powinno być... i tak za każdym razem.
W zawieszeniu zero luzów, itp. Wahacze po wymianie, sanki dokręcone, końcówki sztywne, a nawet jeśli coś by z nimi było, to nie na taką skalę.
Mam jednak pewne podejrzenia- czy półoś może się rozpiąć/zostać źle złożona i wysuwać się na przegubie z gniazda??
Wymyśliłem, że gdyby tak było, na zawieszenie działała by siła, która przy przyspieszaniu wypycha przegub, a co za tym idzie koło na zewnątrz i stąd wspomniane zjawisko. Po odpuszczeniu gazu wszystko wraca na miejsce i jest ok.
Co o tym sądzicie?
Mam problem polegający na poważnej zmianie toru jazdy samochodu w zależności od obciążenia napędu. Przy dodawaniu gazu, jak auto ciągnie i przyspiesza, zaczyna się 'walić' na prawą stronę( kontra kierownicą o jakieś 40-45 stopni, a więc bardzo dużo). Po odpuszczeniu gazu, przy hamowaniu silnikiem kierownica wraca do poziomu, czyli tak, jak powinno być... i tak za każdym razem.
W zawieszeniu zero luzów, itp. Wahacze po wymianie, sanki dokręcone, końcówki sztywne, a nawet jeśli coś by z nimi było, to nie na taką skalę.
Mam jednak pewne podejrzenia- czy półoś może się rozpiąć/zostać źle złożona i wysuwać się na przegubie z gniazda??
Wymyśliłem, że gdyby tak było, na zawieszenie działała by siła, która przy przyspieszaniu wypycha przegub, a co za tym idzie koło na zewnątrz i stąd wspomniane zjawisko. Po odpuszczeniu gazu wszystko wraca na miejsce i jest ok.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
jak tak piszesz to na 100% masz jakiś luz w zawieszeniu, najprawdopodobniej sworzeń lub gumy wahaczy.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
Jak pisałem prędzej-0 wahacze( sworznie i gumy) odpadają- to jest coś bezpośrednio związanego z napędem...
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
99% zwrotnica do wymiany
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
Czyli sugerujesz luz sworznia wahacza w gnieździe zwrotnicy?
...tylko czy to może mieć aż taki wpływ? Sprawdzę dzisiaj i dam znać.
...tylko czy to może mieć aż taki wpływ? Sprawdzę dzisiaj i dam znać.
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
Jak wyżej chłopaki napisali, albo gumy na wahaczu albo sworzeń. Czy wywalone jedno albo drugie, to wlasnie tak będzie się zachowywał samochód.
- bandziorek.
- Nowicjusz
- Posty: 66
- Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
- Posiadany PUG: 1.9 Diesel
- Numer Gadu-gadu: 2925031
- Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
jesli nie masz zawieszenia z GTI tylko te gorsze takie jak np. w dieslach byly to jak bedziesz mial wywalone gumy na stabilizatorze terz bedziesz latal po calej drodze
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
Robiłem całość: wahacze, końcówki drążków, gumy stabilizatora te na środku.
...a czy te gumy po końcach stabilizatora też mają takie duże znaczenie, bo ich nie wymieniałem.
...a czy te gumy po końcach stabilizatora też mają takie duże znaczenie, bo ich nie wymieniałem.
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
- bandziorek.
- Nowicjusz
- Posty: 66
- Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
- Posiadany PUG: 1.9 Diesel
- Numer Gadu-gadu: 2925031
- Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
maja duze znaszenie te gumy na koncach stabilizatora jesli masz je bybite wachacze naciagaja sie w przod i wtyl i przez to latasz po calej drodze ja tez mialem taka sytuacje w swoim peugeocie.Nawet jak wymienisz te gumy to tez troche wachacz sie nagina bo te zawieszenie nie jest idealne
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
Jednego nie rozumiem. Skoro wahacze sa po wymianie (wiec pewnie sa nowe) to gumy od stabilizatora sa w nie wprasowane. Jakies niespojne sa te Twoje zeznania...
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Zmiana toru jazdy przy dodawaniu/ puszczaniu gazu
Banita- masz rację- nie prypominałem sobie, żebym je wymieniał, więc stwierdziłem, że są stare, a to przecież jest element wahacza
A teraz przyczyna: i znowu ukłon w stronę Banity... problem leży po stronie zwrotnicy, która ma wyrobione gniazdo sworznia wahacza.
Obecnie szukam dobrej/ sprawnej lewej zwrotnicy, ale to temat do innego działu.
Dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc.
A teraz przyczyna: i znowu ukłon w stronę Banity... problem leży po stronie zwrotnicy, która ma wyrobione gniazdo sworznia wahacza.
Obecnie szukam dobrej/ sprawnej lewej zwrotnicy, ale to temat do innego działu.
Dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk