Drgania kierownicy
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut czw, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 14047
Drgania kierownicy
Witam,
Po renowacji felg stalowych 13" (piaskowanie i lakierowanie proszkowe) oraz założeniu nowych opon (Fulda Ecocontrol) zauważyłem duże drgania kierownicy po przekroczeniu 100 km/h Przy niższych prędkościach efektu tego nie ma lub jest nieodczuwalny. Domyślam się że koła nie są dobrze wyważone, ale co dziwne drgania kierownicy stają się dużo bardziej intensywne w momencie puszczenia pedału gazu niż podczas normalnej jazdy. Czy to normalny objaw złego wyważenia kół? A może jakieś inne elementy zawieszenia wymagają również sprawdzenia?
No i drugie, bardzo ważne dla mnie pytanie : gdzie w Warszawie można znaleźć DOBREGO oponiarza który potrafi idealnie wyważyć koła? Do warsztatu w którym wykonałem renowację raczej nie wrócę. Felgi są teraz "śliczne" , naprawdę prezentują się super, ale mechanik bardzo narzekał na problemy z wyważeniem kół twierdząc że Fuldy są pod tym względem wyjątkowo toporne. Zależy mi więc bardzo na warsztacie w którym potrafią sobie radzić również z trudnymi przypadkami, chociaż w ten trudny przypadek w postaci nowych opon raczej nie wierzę...
Pozdrawiam
MB
Po renowacji felg stalowych 13" (piaskowanie i lakierowanie proszkowe) oraz założeniu nowych opon (Fulda Ecocontrol) zauważyłem duże drgania kierownicy po przekroczeniu 100 km/h Przy niższych prędkościach efektu tego nie ma lub jest nieodczuwalny. Domyślam się że koła nie są dobrze wyważone, ale co dziwne drgania kierownicy stają się dużo bardziej intensywne w momencie puszczenia pedału gazu niż podczas normalnej jazdy. Czy to normalny objaw złego wyważenia kół? A może jakieś inne elementy zawieszenia wymagają również sprawdzenia?
No i drugie, bardzo ważne dla mnie pytanie : gdzie w Warszawie można znaleźć DOBREGO oponiarza który potrafi idealnie wyważyć koła? Do warsztatu w którym wykonałem renowację raczej nie wrócę. Felgi są teraz "śliczne" , naprawdę prezentują się super, ale mechanik bardzo narzekał na problemy z wyważeniem kół twierdząc że Fuldy są pod tym względem wyjątkowo toporne. Zależy mi więc bardzo na warsztacie w którym potrafią sobie radzić również z trudnymi przypadkami, chociaż w ten trudny przypadek w postaci nowych opon raczej nie wierzę...
Pozdrawiam
MB
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Drgania kierownicy
- luzy na drazku kierowniczym
- wywazenie opon (co sam pisales), generalnie zawsze patrze na maszyne (wskaznik cyfrowy) jak mi wywazaja kola - wtedy sam wiesz, czy dobrze zrobili
P.S. tez kupilem te opony ... ale narazie tylko 2
- wywazenie opon (co sam pisales), generalnie zawsze patrze na maszyne (wskaznik cyfrowy) jak mi wywazaja kola - wtedy sam wiesz, czy dobrze zrobili
P.S. tez kupilem te opony ... ale narazie tylko 2
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut czw, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 14047
Re: Drgania kierownicy
- luzy na drazku kierowniczym
Przekładnię kierowniczą wymieniłem 2000km wcześniej. Drążki kierownicze co prawda te same, ale gdyby było z nimi coś nie tak, na pewno dostałbym informację. Zresztą, przegląd rejestracyjny zrobiłem 3 tygodnie temu i również nie stwierdzono żadnych luzów.
- wywazenie opon (co sam pisales), generalnie zawsze patrze na maszyne (wskaznik cyfrowy) jak mi wywazaja kola - wtedy sam wiesz, czy dobrze zrobili
No właśnie, nie miałem takiej możliwości... Po fakcie już wyczytałem w internecie że w przypadku dużych różnic w rozkładzie masy felgi i opony przeprowadza się przed właściwym wyważeniem optymalizację polegającą na takim wzajemnym ustawieniu tych dwóch elementów koła, aby maksymalnie skompensować wzajemnie wpływ ich nie wyważenia. Domyślam się że ten "mój" mechanik nie bawił się w takie rzeczy. Na kołach mam chyba maksymalne ciężarki jakie można było założyć
Pozdrawiam
MB
Przekładnię kierowniczą wymieniłem 2000km wcześniej. Drążki kierownicze co prawda te same, ale gdyby było z nimi coś nie tak, na pewno dostałbym informację. Zresztą, przegląd rejestracyjny zrobiłem 3 tygodnie temu i również nie stwierdzono żadnych luzów.
- wywazenie opon (co sam pisales), generalnie zawsze patrze na maszyne (wskaznik cyfrowy) jak mi wywazaja kola - wtedy sam wiesz, czy dobrze zrobili
No właśnie, nie miałem takiej możliwości... Po fakcie już wyczytałem w internecie że w przypadku dużych różnic w rozkładzie masy felgi i opony przeprowadza się przed właściwym wyważeniem optymalizację polegającą na takim wzajemnym ustawieniu tych dwóch elementów koła, aby maksymalnie skompensować wzajemnie wpływ ich nie wyważenia. Domyślam się że ten "mój" mechanik nie bawił się w takie rzeczy. Na kołach mam chyba maksymalne ciężarki jakie można było założyć
Pozdrawiam
MB
- Heler
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
- Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
- Numer Gadu-gadu: 975861
- Lokalizacja: Kielce
Re: Drgania kierownicy
A ja bym radzil podjechac do jakiegos kapciarza bo moj znajomy pracuje w takim zakladzie i wiem od niego ze czasem Fulda potrafi byc krzywa i wtedy sa problemy z wywazenie kol. Sam widzialem jak kolega odsylal cala partie fuldy bo ponad 50 % mialo jakies niedorobki.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut czw, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 14047
Re: Drgania kierownicy
A to mnie zmartwiłeś... No właśnie, czy znasz "jakiegoś kapciarza"... hmm... raczej "dobrego kapciarza" w Warszawie który potrafi poradzić sobie z trudnymi przypadkami?Heler pisze:A ja bym radzil podjechac do jakiegos kapciarza bo moj znajomy pracuje w takim zakladzie i wiem od niego ze czasem Fulda potrafi byc krzywa i wtedy sa problemy z wywazenie kol. Sam widzialem jak kolega odsylal cala partie fuldy bo ponad 50 % mialo jakies niedorobki.
Pozdrawiam
MB
- Heler
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
- Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
- Numer Gadu-gadu: 975861
- Lokalizacja: Kielce
Re: Drgania kierownicy
Niestety jestem z Kielc ;( jakbys mial blizej to mam zaufanego goscia ktory by to sprawdzil...
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Drgania kierownicy
znajdz zakład gdzie wyważają koła na autku
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut czw, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 14047
Re: Drgania kierownicy
Dzięki wielkie za podpowiedź Przyznam szczerze że pierwszy raz słyszę o wyważaniu 'na samochodzie' , ale poszukałem w necie i faktycznie to może być to czego potrzeba mojemu autku. Znalazłem stronę: http://www.autobalans.pl/wiecej.pdf na której dość dokładnie jest wyjaśnione zagadnienie doważania koła zamontowanego na osi samochodu. W wolnej chwili tam pojadę i dam później znać czy przyniosło to jakiś efekt
Pozdrawiam
MB
Pozdrawiam
MB
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Drgania kierownicy
jest z tym mały kłopot bo trzeba to robić po każdej zmianie lub ściągnięciu koła ale naprawdę daje to efekty ja miałem krzywą piastę i tez miałem bicie wymieniałem wszystko po kolei potrzebnie lub nie kupa kasy poszła niepotrzebnie
-
- Nowicjusz
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 cze pn, 2005 3:07 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Drgania kierownicy
jak ktos pisze ze opona jest toporna do wyważania to pierdzieli głupoty i nie ma pojecia o tym co robi,jezeli załozyłeś fulde ecocontrol to jest to jak najbardziej udany zakup,pracuje w oponkach 10 lat mam troszku pojecia na ten temat,wyważyć na pożądnej maszynie i problem z głowy,co innego opony bieznikowane tam owszem sa problemy ale każde koło da sie wywazyc kwestja podejscia i checi
groblik
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut czw, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: XS
- Numer Gadu-gadu: 14047
Re: Drgania kierownicy
Tak jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się na wyważenie kół na samochodzie. Efekt? Rewelacja!!! Teraz wiem co znaczy przyjemność z jazdy Okazało się że jedno z kół wymaga dopieszczenia na samochodzie, zaś trzy pozostałe wymagają ponownego wyważenia na wyważarce i doważenia już po założeniu do samochodu. Różnica w wyważeniu tuż po zamontowaniu koła wynosiła średnio 25g. Po jego rozpędzeniu widać było jak całe auto wibruje. Raz jeszcze dzięki wszystkim za podpowiedzi
Pozdrawiam
MB
Pozdrawiam
MB