Przekładnia kierownicza - Magłownica

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
spina205
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 17 lut ndz, 2008 10:22 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 look
Numer Gadu-gadu: 3433827

Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: spina205 »

Czy wymieniał ktoś tulejkę plastikową w przekładni? Czy trzeba do tego wyciągnąć przekładnię, czy nie trzeba i wystarczy ją włożyć po zdjęciu drążka i osłony?
DSC00031.JPG
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: Banita »

Da sie to zrobic nawet na aucie, ale jest to totalnie bezsensowne, bo wiecej sie nabluznisz i nameczysz niz jest to warte.

Konstrukcja magla jest banalna wiec wyjmij i zmien (wyczysc i smar zmien tez).
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: kabzik »

a w jaki sposob wyjac stara tulejke?
spina205
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 17 lut ndz, 2008 10:22 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 look
Numer Gadu-gadu: 3433827

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: spina205 »

A jaki smar dać do magła?? Mam grafitowy i taki gęsty smar do silnie i bardzo silnie obciążonych mechanizmów jak wały kardana, pomosty ładunkowe, łózyska kół w samochodach itp.??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: Banita »

Grafitowy lub litowy.

Zeby wyciagnac, trzeba uzyc wlasnej inwencji -ja uzywalem sruby, kombinerek i mlotka.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: Orfister »

Jest jeszcze inny sposób - wcale jej nie wyciągać, tylko przepchać głębiej nową tulejką...to że będą dwie w niczym nie będzie przeszkadzało, a odpada problem wyciągania starej...
Jeśli nie chce sie wymieniać smaru ( choć tak jak Banita pisze - zadało by się ) - magla nie trzeba wyciągać, jedynie odkręcić drążek kierowniczy i już..
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: Banita »

Nie wiem jak chcesz ja przepchnac, skoro tam jest rant 8)7
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: palpio »

Wykręć koncówki drążków kierowniczych ze zwrotnic, następnie odkręć kolumę kierowniczą.Do sanek przykręcona jest maglownica na dwóch śrubach ale przed ich odkręceniem odkręć blachę osłaniająca rurę wydechową przykręcona na dwóch wkrętach do spodu sanek. Jak już wyciągniesz magiel to ściąg gumę osłaniającą drążek .Najlepiej żabką odkręć prawy drążek kierowniczy jest zabezpieczony takim pierścieniem zębatkowym .Następnie jest taka guma oporowa .Juz masz prawie tulejkę na wierzchu trzeba zdjąć pierścien zabezpieczająćy i wydłubać tulejkę. Montaż w odwrotnej kolejności troszkę zabawy z trafieniem na wycięcie od kolumny. Jakaś godzinka roboty i już nie ma luzu
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: cyborg »

Czy ktos wie jakie zadanie maja te naciecia w tej tulejce? na moje oko one zmniejszaja tylko czynna powierzchnie tulejki. U siebie jak wymienialem drazki kierownicze to rozebralem maglownice w mak i ta dziwna tulejke zastapilem zwykla tulejka wytoczona z teflonu z odpowiednim pasowaniem, mysle ze mi to dluzej potrzyma niz ta oryginalna z nacieciami
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: Orfister »

Banita pisze:Nie wiem jak chcesz ja przepchnac, skoro tam jest rant 8)7
Taka opcja była w samochodzie "nie francuskim" - nie wpadłbym na to ze tu jest rant.
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: kabzik »

a jak rozbroić to zabezpieczenie zębate zeby zdjąć drążek???
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: palpio »

kabzik pisze:a jak rozbroić to zabezpieczenie zębate zeby zdjąć drążek???
spróbuj to zabezpieczenie sklepać jakimś przecinakiem złap żabką drążek i na siłę powinno puścić następnie to zabezpieczenie troszkę popodginaj jak chcesz go spowrotem założyc
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica

Post autor: kabzik »

dziki! niby banał ale nie chciałem tego zbabrac..
ODPOWIEDZ