Mam problem---> układ kierowniczy

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Mam problem---> układ kierowniczy

Post autor: NMike »

Mam problem- luzy na przekładni kierowniczej, co zrobić, da się to naprawić?? :?: :?: :x
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
maciaveli

Post autor: maciaveli »

pewnie drążki kierownicze do wymiany .
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pawel »

Z pewnoscia chodzi o luz na maglownicy. Luz redukuje sie na ślimacznicy tam gdzie wchodzi w wieloklin drążek kierowniczy. Ja u siebie spotkałem sie z śrubą na wkrętak ale moze byc róznie ... pozdr. Pawel
P205
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

olo

Post autor: NMike »

No dobra, zaraz spróbuję, jaki masz model puga?
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pawel »

Ogronej mocy maszyna 1.1 look. Jak cos dawaj na gg 2020721 Pozdr. Pawel.
P205
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

luz może być np na tulejce teflonowej czyli na prawym drążku-złap za niego i poruszaj, może być też na lewym drążku tam też siedzi teflon-tam jest zorganizowany docisk listwy i to można w pewnym zakresie rególować. Jest taka błaszka przykręcana na dwie śróbki chyba klucz 11 i jak ją odkręcisz to jest taka krótka twarda sprężyna i między tą blaszką a sprężyną może być cienka podkładka, grubość/ilość tych podkładek ma wpływ na docisk i w miarę zużywania się listwy można to regulować(ale uważaj na grubość!!!) niestety listwa zużywa się najbardziej na środku i wtedy może być już nie do wyregulowania!!sam to przerobiłem...:)
Hugo86
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie pn, 2008 8:50 pm
Numer Gadu-gadu: 800297

Re: Mam problem---> układ kierowniczy

Post autor: Hugo86 »

Podłączę się pod ten temat:

Mam nadzieję, że ktoś mnie poratuje i powie co to może być...
Ostatnimi czasy kierując moim PUGIEM (rok 1993, 1.0) trzeba co jakiś czas mocno się namęczyć by skręcić w lewo czy w prawo ... kieronica dostaje nagłego powiedzmy "zatarcia" ale to nie jest tak do końca, bo jak skręce w lewo czy w prawo, i puszcze by odbiło, to odbije ... ale ostatnimi czasy czuję się jakbym prowadził TIRa bez wspomagania, czyli coś jakby dawało opór podczas jazy, ale żeby było ciekawiej to takie rzeczy czasem się dzieją czasem nie, ale ostatnimi czasy coraz częściej .. co to może być i jak temu zaradzić?
Błagam pomóżcie ..:)
"Nie prowadź dyskusji z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Mam problem---> układ kierowniczy

Post autor: Banita »

Lozyska mc'phersonow 30zl/szt skf ->wymienic.
Hugo86
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie pn, 2008 8:50 pm
Numer Gadu-gadu: 800297

Re: Mam problem---> układ kierowniczy

Post autor: Hugo86 »

Mówisz ze łożyska do bani? Bo mój mechanik nie wie.. jakaś dupa a nie mechanik, tak mu powiem :) Dziękuje

a co to skf?
"Nie prowadź dyskusji z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Mam problem---> układ kierowniczy

Post autor: moralez »

uzywanie google nie boli
ODPOWIEDZ