mam nastepujacy problem
podczas silnego hamowania blokuje mi sie tylnia os zanim zblokuje sie przednia
lub obie osie na raz
dzisiaj probowalem regulowac korektor ktory jest z tylu przy tylniej belce
natoniast jego regulacja nie przynosila zmian
co moze byc powodem blokowania tylniej osi
uszkodzony korektor
czy moze cos innego
z tylu sa tarcze
blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI
- vynalazek
- Junior
- Posty: 289
- Rejestracja: 23 lut sob, 2008 4:05 pm
- Numer Gadu-gadu: 72175
- Lokalizacja: LesserPoland / Silesia / UE roads...
Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI
sprawdzić tylnie zaciski
sprawdzić działanie hamulca pomocniczego
"ominąć" korektor na czas próby
sprawdzić działanie hamulca pomocniczego
"ominąć" korektor na czas próby
nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI
uszkodzony korektor hamulcowy, zacioł sie w połozeniu obciażenia a blokuje wszystkie koła lub wczesniej tylne bo tył auta jest lrzejszy i szybciej zblokuje kola jak sa sprawne hamulce
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie ndz, 2010 5:23 pm
- Posiadany PUG: 205 gti 1,9
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa
Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI
jak ominac?vynalazek pisze:sprawdzić tylnie zaciski
sprawdzić działanie hamulca pomocniczego
"ominąć" korektor na czas próby
- Beda
- Nowicjusz
- Posty: 88
- Rejestracja: 17 paź śr, 2007 1:56 pm
- Posiadany PUG: 405 Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rybnik
Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI
W jaki sposób regulowałeś korektor ??
Bo może dokręciłeś bardziej i mogłeś pogorszyć, czyli zwiększyć jeszcze siłę hamowania.
Na razie nic nie omijaj, bo przy wykręcaniu przewodów można bajzlu narobić z gwintami (bo to pewnie nie ruszane od nowości) i później dopiero będzie problem.
Co do zapieczenia w położeniu otwartym (najmocniejsze hamowanie), to raczej rzadko się to zdarza, ale jak samochód stał dłuższy czas, to jest możliwe, bo zasadnicze położenie korektora jest ze schowanymi tłoczkami i dopiero pod wpływem ciśnienia w przewodach tłoczki wychodzą i obniżają siłę hamowania, którą wyznacza blaszka połączona ze sprężyną.
Czym luźniejsza sprężyna, tym mniejsza siła hamowania i na odwrót.
Wpierw najlepiej odżałuj te dwie dychy i podjedź na stacje kontroli na rolki i pomierz różnice między hamulcami przód i tył i na osi między sobą, bo może się okazać, że słabiej zaczęły przednie hamować, a tylne są w porządku.
Bo może dokręciłeś bardziej i mogłeś pogorszyć, czyli zwiększyć jeszcze siłę hamowania.
Na razie nic nie omijaj, bo przy wykręcaniu przewodów można bajzlu narobić z gwintami (bo to pewnie nie ruszane od nowości) i później dopiero będzie problem.
Co do zapieczenia w położeniu otwartym (najmocniejsze hamowanie), to raczej rzadko się to zdarza, ale jak samochód stał dłuższy czas, to jest możliwe, bo zasadnicze położenie korektora jest ze schowanymi tłoczkami i dopiero pod wpływem ciśnienia w przewodach tłoczki wychodzą i obniżają siłę hamowania, którą wyznacza blaszka połączona ze sprężyną.
Czym luźniejsza sprężyna, tym mniejsza siła hamowania i na odwrót.
Wpierw najlepiej odżałuj te dwie dychy i podjedź na stacje kontroli na rolki i pomierz różnice między hamulcami przód i tył i na osi między sobą, bo może się okazać, że słabiej zaczęły przednie hamować, a tylne są w porządku.
- vynalazek
- Junior
- Posty: 289
- Rejestracja: 23 lut sob, 2008 4:05 pm
- Numer Gadu-gadu: 72175
- Lokalizacja: LesserPoland / Silesia / UE roads...
Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI
odłączyć przewody od korektora i połączyć je złączką M10*1point pisze:jak ominac?vynalazek pisze:sprawdzić tylnie zaciski
sprawdzić działanie hamulca pomocniczego
"ominąć" korektor na czas próby
(o ile to będzie możliwe, patrz post wyżej)
nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...