Dziwne prowadzenie w zakrętach.
- scaliburgreg
- Junior
- Posty: 319
- Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
- Numer Gadu-gadu: 5932746
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Dziwne prowadzenie w zakrętach.
Witam wszystkich.
Mam jak sądzę dość nietypowy problem ze swoim 205. Postaram się dokładnie opisać jego zachowanie, ale mówiąc w skrócie bywa nieprzewidywalny w zakrętach. Chodzi o to, że gdy na długich lukach (lub rondach) przyłożę określoną ilość obrotu kierownicą, a co za tym idzie określony kąt skrętu kół czasem nagle w połowie zakrętu (zależnie od szybkości i ostrości łuku) auto samo lekko wyprostowuje, lub dokręca mocniej mimo, że ja trzymam kierownicę cały czas w jednym położeniu. Jest to niebezpieczne, bo zmusza mnie do korygowania toru jazdy w środku zakrętu i dodam, że tych nagłych zmian kierunku zupełnie nie czuć na kierownicy, a tylko tyłkiem.
Z kolei gdy jadę na wprost i puszczę kierownicę idzie prosto.
Pomóżcie proszę gdzie może leżeć przyczyna i od czego zacząć wymianę części w układzie kierowniczym tak by uniknąć wizyt u mechaników.
Mam jak sądzę dość nietypowy problem ze swoim 205. Postaram się dokładnie opisać jego zachowanie, ale mówiąc w skrócie bywa nieprzewidywalny w zakrętach. Chodzi o to, że gdy na długich lukach (lub rondach) przyłożę określoną ilość obrotu kierownicą, a co za tym idzie określony kąt skrętu kół czasem nagle w połowie zakrętu (zależnie od szybkości i ostrości łuku) auto samo lekko wyprostowuje, lub dokręca mocniej mimo, że ja trzymam kierownicę cały czas w jednym położeniu. Jest to niebezpieczne, bo zmusza mnie do korygowania toru jazdy w środku zakrętu i dodam, że tych nagłych zmian kierunku zupełnie nie czuć na kierownicy, a tylko tyłkiem.
Z kolei gdy jadę na wprost i puszczę kierownicę idzie prosto.
Pomóżcie proszę gdzie może leżeć przyczyna i od czego zacząć wymianę części w układzie kierowniczym tak by uniknąć wizyt u mechaników.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Dziwne prowadzenie w zakrętach.
Witamy na forum. Zanim rozgościsz się tu na dobre zachęcamy do przywitania się z nami w tym wątku: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... &start=645
Napisz parę słów o sobie, o swoich zainteresowaniach, o tym skąd jesteś i jakim Pugiem jeździsz.
Pozdrawiamy i powodzenia przy rozwiązywaniu tymcasowego mam nadzieję problemu z 205-tką.
Napisz parę słów o sobie, o swoich zainteresowaniach, o tym skąd jesteś i jakim Pugiem jeździsz.
Pozdrawiamy i powodzenia przy rozwiązywaniu tymcasowego mam nadzieję problemu z 205-tką.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- wasik
- Junior
- Posty: 105
- Rejestracja: 02 sie wt, 2011 11:01 am
- Numer Gadu-gadu: 6321878
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Dziwne prowadzenie w zakrętach.
Miałem u siebie podobne zachowanie i problemem okazały się wyrobione tulejki na wahaczach ; ), więc na początek mógłbyś to sprawdzić
- helterskelter
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
- Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WP
Re: Dziwne prowadzenie w zakrętach.
A może masz tylne zawieszenie w fatalnym stanie?scaliburgreg pisze: i dodam, że tych nagłych zmian kierunku zupełnie nie czuć na kierownicy, a tylko tyłkiem.
U mnie luzy tylnych kół powodowały takie odczucia jak Twoje i stały się przyczyną kilku mało przyjemnych sytuacji. Sprawdź czy koła z tyłu stoją prosto. Jeśli masz duże luzy i koła wyglądają tak / \ to czeka Cię wymiana belki lub jej regeneracja.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Dziwne prowadzenie w zakrętach.
Najlepiej podjedź na stację diagnostyczną i niech sprawdzą całe zawieszenie na szarpakach. To może być wina wszystkiego, tulejek w wahaczach, sworzni wahaczy i ich gniazd, końcówek drążków lub maglownicy.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- scaliburgreg
- Junior
- Posty: 319
- Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
- Numer Gadu-gadu: 5932746
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: Dziwne prowadzenie w zakrętach.
Tego nie biorę pod uwagę, bo belka stoi wysoko, a tylne koła są prosto. Raczej na pewno coś z przodem.helterskelter pisze:A może masz tylne zawieszenie w fatalnym stanie?scaliburgreg pisze: i dodam, że tych nagłych zmian kierunku zupełnie nie czuć na kierownicy, a tylko tyłkiem.
U mnie luzy tylnych kół powodowały takie odczucia jak Twoje i stały się przyczyną kilku mało przyjemnych sytuacji. Sprawdź czy koła z tyłu stoją prosto. Jeśli masz duże luzy i koła wyglądają tak / \ to czeka Cię wymiana belki lub jej regeneracja.
Przy najbliższej okazji podjadę na stację diagnostyczną.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Dziwne prowadzenie w zakrętach.
To ze belka stoi wysoko to jeszcze nie dowod bo mozna sobie podniesc zawieszenie nawet przy padnietej belce, ale pominmy tyl. Przod sobie sam zdiagnozujesz w 15 min-jest prosty jak budowa cepa..