Słabe hamulce tył
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Słabe hamulce tył
W 205 miałem zrobione szczęki, regulatory nowe i wyregulowane, a zablokować kół nawet na piasku nie mogłem.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- Piotrek86
- Junior
- Posty: 169
- Rejestracja: 08 sty ndz, 2012 1:27 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 8866480
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Słabe hamulce tył
smiechoo pisze:one zawsze beda słabe, poza tym musisz dobrze je ustawic na podniesionym tyle krecisz samoregulatorem przez dziure od sruby, majac zalozone kola, wszystko jest opisane w etzoldzie... dlatego masz slabe cheble, ja bym jeszcze wymienil plyn hamulcowy bo u mnie byly gluty.
Ale przecież jak ściągnę bęben i delikatnie nacisnę na hamulec to sameregulator chodzi, w książce nie znalazłem za bardzo takiej porady
Myślę że może najpierw dam bębny do przetoczenia i później bede myslał co dalej. Poki co to najtańsze rozwiązanie, a może cos pomoże...
- smiechoo
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
- Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
- Numer Gadu-gadu: 5774709
- Lokalizacja: 3city
Re: Słabe hamulce tył
bebnow sie nie przetacza
lepiej kupic nowe ale i tak w systemie girling cudow nie zdzialasz i na piasku nie beda blokowac i juz chyba ze na recznym
opis ustawiania hamulcow masz w eetzoldzie od strony 148!
nie wiem jak to w 309 jest zrobione czy samoregulator jest na przewodzie czy w cylinderku czy tak samo jak w girlingu w 205 ten system jest z dupy i tyl zawsze bedzie slaby chyba ze przelozysz sobie tarcze do tylu zreszta nie wazne
regulujesz heble w ten spsosob, ze:
podnosisz tyl z dwoch stron zeby oba kola mogly sie krecic,
odkrecasz z kazdego kola jedna srube zeby mozna bylo regulowac samoregulator srubokretem
ustawiasz reczny na drugi zabek
idziesz do kol i krecisz samoregulatorem przez dziurke od sruby tak aby krecac kolo szczeki troche hamowaly, nie lekko tylko TROCHE hamowaly
obydwa kola musza byc w gorze i z takim samym oporem musza sie obracac,
wracasz do recznego i w kabinie naciagasz go tak aby opor na kolach minimalnie sie zwiekszyl.
jesli wtedy ktores z kol ma inny opor regulejsz znowu kolo na samoregulatorze ktore ma mniejszy opor,
spuszczasz fure i jedziesz sie przejechac,
pedal hamulca powinien wysoko lapac i to jest max co moze byc z tylnych chebli,
wszystko sie samo doreguluje jak kilka razy mocniej depniesz heblem np jak ktos Ci zajedzie droge.
Mozesz rowniez zrobic test i teraz zaciagnac reczny na max kiedy sie nie zapala kontrolka od recznego i sprawdzic czy lepiej hamuje, bedziesz wiedzial ze zle wyregolowane.
tak czy inaczej ten system hamulcowy jest z dupy i z reguly spowalnia autko dlatego warto zalozyc serwo i przednie zaciski od gti i wtedy jest tak jak powinno byc, tyle w temacie, sam dlugo z tym walczylem ale nie ma bata na te heble
lepiej kupic nowe ale i tak w systemie girling cudow nie zdzialasz i na piasku nie beda blokowac i juz chyba ze na recznym
opis ustawiania hamulcow masz w eetzoldzie od strony 148!
nie wiem jak to w 309 jest zrobione czy samoregulator jest na przewodzie czy w cylinderku czy tak samo jak w girlingu w 205 ten system jest z dupy i tyl zawsze bedzie slaby chyba ze przelozysz sobie tarcze do tylu zreszta nie wazne
regulujesz heble w ten spsosob, ze:
podnosisz tyl z dwoch stron zeby oba kola mogly sie krecic,
odkrecasz z kazdego kola jedna srube zeby mozna bylo regulowac samoregulator srubokretem
ustawiasz reczny na drugi zabek
idziesz do kol i krecisz samoregulatorem przez dziurke od sruby tak aby krecac kolo szczeki troche hamowaly, nie lekko tylko TROCHE hamowaly
obydwa kola musza byc w gorze i z takim samym oporem musza sie obracac,
wracasz do recznego i w kabinie naciagasz go tak aby opor na kolach minimalnie sie zwiekszyl.
jesli wtedy ktores z kol ma inny opor regulejsz znowu kolo na samoregulatorze ktore ma mniejszy opor,
spuszczasz fure i jedziesz sie przejechac,
pedal hamulca powinien wysoko lapac i to jest max co moze byc z tylnych chebli,
wszystko sie samo doreguluje jak kilka razy mocniej depniesz heblem np jak ktos Ci zajedzie droge.
Mozesz rowniez zrobic test i teraz zaciagnac reczny na max kiedy sie nie zapala kontrolka od recznego i sprawdzic czy lepiej hamuje, bedziesz wiedzial ze zle wyregolowane.
tak czy inaczej ten system hamulcowy jest z dupy i z reguly spowalnia autko dlatego warto zalozyc serwo i przednie zaciski od gti i wtedy jest tak jak powinno byc, tyle w temacie, sam dlugo z tym walczylem ale nie ma bata na te heble
- smiechoo
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
- Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
- Numer Gadu-gadu: 5774709
- Lokalizacja: 3city
Re: Słabe hamulce tył
grzesiek309 pisze:Nie wiem jakie ty miałeś bębny, że zawsze były słabe W 309 miałem wąskie bębny i potrafiły zblokować koła na suchymsmiechoo pisze:one zawsze beda słabe
309 to nie 205
- Piotrek86
- Junior
- Posty: 169
- Rejestracja: 08 sty ndz, 2012 1:27 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 8866480
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Słabe hamulce tył
smiechoo wielkie dzieki za porady, jak będzie troche wolnego to zrobie tak jak napisałeś,
A w książce pisze że mozna bębny przetoczyc, a nawet nalezy jak maja "ranty"
To może spróbuje przełozyć bębny bo mam jeszcze inne ale używane, tyle ze z bendixa i nie wiem czy podejdą??
A w książce pisze że mozna bębny przetoczyc, a nawet nalezy jak maja "ranty"
To może spróbuje przełozyć bębny bo mam jeszcze inne ale używane, tyle ze z bendixa i nie wiem czy podejdą??
- smiechoo
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
- Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
- Numer Gadu-gadu: 5774709
- Lokalizacja: 3city
Re: Słabe hamulce tył
moga nie podejsc ale jak przymierzysz to bedziesz wiedzial ja jeszcze nie mialem okazji podmieniac w ten sposob bebnow
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Słabe hamulce tył
Miałem wyciek w hamulcach z tyłu. Zdjąłem bębny z obu kół i okazało się, że mają różną szerokość. Muszę wymienić oba bo ciężko będzie znaleźć drugi o takim samym zużyciu. Po czym mogę poznać czy są to bębny starego typu czyli te w których łożysko się nie wymieniało, czy te nowsze z wymiennymi łożyskami? Co oznacza numeracja wewnątrz bębnów?