Jak to z belką bywa w 205?

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: Piecho »

Witam!
Będę oglądał 205 1.4 75 po lifcie w którym belka jest do regeneracji. Tu moje pytania:

1. Na Forum czytałem, że czasem wystarczy zmiana łożysk. Na All kosztują ok. 50zł. Jak w polowych warunkach dowiedzieć się, czy w auto będę musiał zainwestować 100 czy 800 złotych?

2. Jakie inne samochody miały wspólną belkę z tym? Wielkość silnika nie robi różnicy?

3. Gdyby belka nie nadawała się do niczego to warto szukać kogoś, kto ją regeneruje czy szukać używki i wymienić łożyska?

4. Na czym polega regeneracja belki?

Pozdrawiam.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: 2mouse »

Samochód na wakacje, czy na dłużej?
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: Piecho »

Planuję trochę dłużej pojeździć.

Mój wpis z Powitalni, nie będę się powtarzał :)
Hej,
Przybyłem, bo szukam auta dla siebie. Szukałem wśród współczesnych samochodów i nic nie przypadło mi do gustu. Chcę czegoś zrywnego co jednocześnie nie zrujnuje mojego portfela. Szukałem już w wielu kierunkach i padł pomysł starego, lekkiego auta. Ma być to samochód na co dzień, więc nie pójdę w kompletne wybebeszenie środka i wrzucenie 1.9 turbo pod maskę :) Lat wiele temu tato mój Peugeotem 1.1 zrobił prawie 150k km stąd też moje zainteresowanie 205.

1) Czy w budżecie, powiedzmy do 4-5k warto się 205 interesować? Interesowałby mnie jakiś bardziej dynamiczny silnik, więc pewnie 1.4 to minimum. Kwestia, czy nie za mało :)
2) Faktycznie mogę używać go, po 25 latach od produkcji, jako codzienne auto do miasta i w trasę?
3) Jak z częściami? Te 20 lat temu w Polsce było ciężko z takimi np. półosiami, ale chyba się trochę pozmieniało :D
4) To czego chcę od samochodu to frajda z jazdy. Sprint z pod świateł mnie nie rajcuje, ale przyjemność z pokonywania zakrętów to zupełnie inna sprawa. Dobrze szukam uderzając w 205?
5) Przeglądając Mobile znalazłem całkiem ciekawy egzemplarz za przystępną cenę, tylko trochę daleko. Zakup auta to grosze, opłaty i transport będą kilkukrotnie większe. Jakieś porady w tym temacie? Limitowana wersja z 75 konnym silnikiem, gdyby było to coś mocniejszego to może bym się aż tak nie zastanawiał :)

Może kogoś z Olsztyna dorwę z zadbaną 205? Fajnie by było te autko na żywo zobaczyć i się przejechać.

Pozdrowionka!
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: krzyska »

to powinno wszystko wyjaśnić
http://www.tylna-belka-peugeot-citroen. ... troen.html
i jedyni "umiejący" w PL
http://www.peugeot-citroen.com/ ale jaki materiał do zrozumienia materii jaką jest belka jak najbardziej
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: Pluto »

Co do belek to tylko Antałex - wycieczka osobista lub wysłać kurierem można.
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: woocash »

Przeglądając Mobile znalazłem całkiem ciekawy egzemplarz za przystępną cenę, tylko trochę daleko. Zakup auta to grosze, opłaty i transport będą kilkukrotnie większe. Jakieś porady w tym temacie? Limitowana wersja z 75 konnym silnikiem, gdyby było to coś mocniejszego to może bym się aż tak nie zastanawiał :)


tja.. jak w dobrej cenie o dobry to już go bankowo nie ma :) maksymalny czas reakcji na "okazję" to pewnie od 1-do max 24 h :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: Piecho »

Widzę, że regeneracja wyszłaby jakieś 900 złotych.

Są po Polsku/Angielsku jakieś tutoriale jak można to samemu zrobić?

I ponawiam pytanie, z jakimi autami ta część była wspólna? W sensie P&P, bez żadnych przeróbek.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: grzesiek309 »

Chyba najlepszy tutorial:
http://www.205gtidrivers.com/articles.h ... -guide-r66

O ile rura belki nie jest wytarta, wymiana łożysk i czopów nie jest wielką filozofią. Do wymiany czopów będzie potrzebna prasa.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: Piecho »

Dzięki Grzesiek, może się przyda.

Przeglądałem tutorial dla 206 i IMO tragedii nie ma, można w wolną sobotę taki remont zrobić.

http://chomikuj.pl/mbabelek/Peugeot+306 ... 659521.pdf

Orientuje się ktoś z Was ile kosztują części potrzebne do regeneracji? Może jakiś sprawdzony sklep? Marki, które polecacie a których unikać?

EDIT: Rozumiem, że przed zakupem nijak nie nie da się sprawdzić stanu rury o której piszesz? Podnośnik coś da, może jakieś charakterystyczne odgłosy/zachowanie podczas jazdy?
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: woocash »

Rozumiem, że przed zakupem nijak nie nie da się sprawdzić stanu rury o której piszesz? Podnośnik coś da, może jakieś charakterystyczne odgłosy/zachowanie podczas jazdy?


raczej się nie da, na podnoścniku jak wyczujesz luzy - a nie musi ich być przy uwalonej belce ;) to w sumie nie wiadomo czy to łożyska czy rura... raczej wtedy i to i to, przynajmniej tak miałem e jednej belce którą w pewną sobotę wymieniałem kilka dobrych lat temu..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: Piecho »

Podjadę do znajomego, który sprzedaje części to sprawdzi w katalogu, ile by mnie podstawowa naprawa wyszła. Na All widzę ~250zł.

http://allegro.pl/oryg-lozyska-belki-ty ... 04381.html

Ewentualnie belka/sama rura pasowałaby od tych aut, co podaje sprzedający w aukcji?

Citroen ZX, Xsara oraz Peugeot 205, 306, 309.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: grzesiek309 »

Wyboru w markach nie ma praktycznie żadnego. Łożyska SNR, czopy co wpadnie. Qualite france są średniej jakości, a niby ory i w zasadzie nic lepszego nie ma :( Rura nie pasuje z żadnego innego modelu.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: krzyska »

czopy 4maxa są w intercarsie, 130zł/szt. Badam temat po koninskich sklepach i lipa, szajs albo "nie ma".
W wolnym czasie i tak będę się do nich wybierał po piastę to może i czopy zakupię
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: jozek »

Ja sobie samemu już dwie beleczki zregenerowałem. Wystarczy odpowiedni młot i trzeba do kogoś na prasę podjechać, w krk po 30 zł wprasowywałęm czopy do zdemontowanych wahaczy.
Komplet łożysk i uszczelniaczy SNR to 60 zł. Mogę jeszcze podpowiedzieć ze stary czop idealnie nadaje się do wprasowywania łożysk w rurę...
przemek_81
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 04 maja śr, 2011 8:50 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 RG (Roland Garros) Cabrio
Numer Gadu-gadu: 757080

Re: Jak to z belką bywa w 205?

Post autor: przemek_81 »

Podepnę się pod temat.
Generalnie z moją belką jest wszystko ok. Nie piszczy, nie ma luzów, koła nie stoją w negatywie. Jeżeli zapobiegawczo wymienię łożyska to uchronię belkę przed jej degradacją (wytarciem rury)?
Kiedyś znalazłem post o wlewaniu do rury mieszanki towotu i oleju ale nie mogę go teraz znaleźć. Przeciwników i zwolenników tej metody było mniej więcej po równo.
ODPOWIEDZ