Znowu nie rozwiązane hamulce :(

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

odkrecajac korek w misce olejowej :wink: 8)7
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

Ale w biegu to tak chyba nie wygodnie ;P lepiej odkrecic korek wlewu oleju i wsypac troche piachu ;P
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Moim zdaniem mozna troszke sie wspomóc ręcznym podczas długiego zjazdu...byle nie przesadzić...
Ale jest tez taka opszyn, w samochodach ciężarowych ( starszy typ miał na bank, a co w nowoczesnych to nie wiem ) były montowane hamulce silnikowe..uruchamiane ręcznie w kabinie, swego rodzaju zawory montowane na kolektorach wydechowych które ograniczały wypływ spalin z silnika... :idea:
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

Orfister ;P gadania przez komorke podczas jazdy zabronili bo niebezpiecznie, a Ty chcesz na recznym jechac? :lol:
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Orfister pisze:Moim zdaniem mozna troszke sie wspomóc ręcznym podczas długiego zjazdu...byle nie przesadzić...
Ale jest tez taka opszyn, w samochodach ciężarowych ( starszy typ miał na bank, a co w nowoczesnych to nie wiem ) były montowane hamulce silnikowe..uruchamiane ręcznie w kabinie, swego rodzaju zawory montowane na kolektorach wydechowych które ograniczały wypływ spalin z silnika... :idea:
zgadza sie co do ciezarowek, ale reczny to bzdura
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

No dobra...przystaje na wasze...w zasadzie jaka naciskasz na pedał hamulca to i tylne koła hamują, a nie tylko przednie... 8)7
...
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

no jest taka roznica, ze jak hamujesz samym recznym to przod sie chlodzi...
a po drugie w wieszkosci aut z tylu sa bebny, ktore trudniej nagrzac tak,zeby grzaly plyn hamulcowy (a w szczegolnosci zeby go zagotowaly)
a po trzecie nawet jak z tylu sa tarcze, to tez ciezej ten plyn zagotowac, bo sa duzo dluzsze przewody hamulcowe
a po czwarte hamulce duzo slabiej hamuja z tylu niz z przodu... wiec sie tez duzo mniej nagrzewaja...

A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie :)
Ostatnio zmieniony 20 kwie pt, 2007 5:51 pm przez MistrzuGT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie
w niektórych autkach a automatem też jest hamowanie silnikiem z redukcją :) fajnie to brzmi :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

No to nie dosc ze tyl sie zagrzeje, to jeszcze w dodatku samym recznym g...no zdzialasz ;P
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

MistrzuGT pisze:no jest taka roznica, ze jak hamujesz samym recznym to przod sie chlodzi...
a po drugie w wieszkosci aut z tylu sa bebny, ktore trudniej nagrzac tak,zeby grzaly plyn hamulcowy (a w szczegolnosci zeby go zagotowaly)
a po trzecie nawet jak z tylu sa tarcze, to tez ciezej ten plyn zagotowac, bo sa duzo dluzsze przewody hamulcowe
a po czwarte hamulce duzo slabiej hamuja z tylu niz z przodu... wiec sie tez duzo mniej nagrzewaja...

A w nowych ciezarowkach hamowanie silnikiem jest na automacie :)
ad1. ale tyl nagrzewa, wiec jeden ch**.
ad2. wcale nie jest je trudniej nagrzac. (ad4)
ad3. faktycznie masa cieplna sie baardzo zwiekszy, bo bedzie do nagrzania jakies 100ml plynu wiecej, ktory i tak zanim odda cieplo dalej, to sie zagotuje.
zreszta z konstrukcji hamulcow bebnowych w pugu wynika, ze predzej wyplynie smar z lozyska nim zagotuje sie plyn.
ad4. duzo slabiej hamuja ->mocniej zaciagasz reczny->hamuja tak samo->energia nie znika tylko idzie w temp*
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

..dobra, nie bede sie z Wami klocil...
Ja wiem swoje, Wy swoje :P
Poprostu o uzywaniu recznego slyszalem nie jeden raz
Az rzecznym tez sie trzeba nauczyc jezdzic, bo to pewnie jakos na zmiane sie uzywa...
Ale wracajac do tematu to fakt ze najlepiej hamowac silnikiem, pod warunkiem, ze daje rade :)

"No to nie dosc ze tyl sie zagrzeje, to jeszcze w dodatku samym recznym g...no zdzialasz ;P"

Zalezy jaki masz rzeczny :D
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

na temat recznego to Mi moglby cos ciekawego do dysusji pewnie wniesc :D Hamuje sie po 1 silnikiem po 2 lewa noga 3 recznym 4 prawa noga :D
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

Mi ma dziurawa podloge ze hamuje lewa noga? 8)7 meet the flinstones 8)7

Ja to w sumie ciagle jezdze na recznym 8)7 zeby mi pedal nie wchodzil w podloge :|
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
Awatar użytkownika
plaski
Nowicjusz
Posty: 78
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 2:48 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.8 GRD `92 ---> Peugeot 306 1.8 16V `00
Numer Gadu-gadu: 944242
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: plaski »

No właśnie, a jak to jest z tą odcinką paliwa. Jak to działa na przykład u mnie w dieslu? Odrazu po puszczeniu gazu odcina dopływ i już aż do naciśnięcia sprzęgła nie podaje paliwa? Czy w zakresie jakiś obrotów? :)
Był sobie 205 1.8 Diesel :) Teraz większy LEW! 306 1.8 16V :) Ten lepiej przyspiesza i hamuje! Czyli ideał?
http://plaski.peugeot205.pl/<br />
http://www.inew.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Prawdopodobnie podaje tyle co na biegu jalowym, ale glowy nei dam
ODPOWIEDZ