Strona 1 z 2

jakie felgi do 1.1 zeby nie stracic mocy

: 28 sty ndz, 2007 11:31 am
autor: rahueme
siema, kurde chlopaki podpowiedzcie z doswiadczenia jakie fele moge do looka 1.1 wsadzic tak zeby nie stracil mocy... nie ukrywam ze najbardziej kozacko 15" by wygladaly no ale ;/ czuje ze moze sie autko zamulac ?? i w ogole czy podeszly by do tej budy.... teoretycznie jak bym wrzucil sobie 14" i do tego oponki niskoprofilowe to niewiele wieksze by byly od 13" z zwyklymi oponami....aha czym sie kierowac przy kupnie felg ? tzn rostaw ma byc 4x108 a jakies jeszcze inne wymiary ? teraz sezon zimowy to felusie moze by sie jakies udalo po kosztach dorwac :)

: 28 sty ndz, 2007 2:56 pm
autor: woocash
tematów na ten temat ogrom, a każdy, kto wsadził sobie "kozackie" 15'' powie że straty mocy nie czuć, ale jak tylko zmieni się spowrotem na 13, to samochód dostaje ognia :mrgreen:

ja mam letnie 14, z żadnymi małymi oponami, trakcja lepsza, ale przyspieszenia gorsze.. ot normalka, jak zwykle coś za coś

: 28 sty ndz, 2007 3:17 pm
autor: Pieraś
jak nie chcesz tracic mocy to zaloz 135 oponki :-) wyglad za przyspieszenie norma ... ale jak samochod wyglada bajera to jak dla mnie nie musi miec super przyspiechy, wazne by sie drogi dobrze trzymal i te 140 mogl jechac na trasie... a w miescie to i tak zawsze mam 80 :-)

: 28 sty ndz, 2007 7:34 pm
autor: JoT_JoT
U mnie 1,1 60 KM bylo na nim i 13 teraz 14" 175/60 przod 185/55 tyl zdarzylo sie tez 15" z GTI MOC ???


Oczywiscie z kazdym wiekszym rozmiarem coraz słabsze przyśpieszenie 14 sa odczuwalne nawet na niskim profilu przy tym silniczku da sie jezdzic nie jest tragnicznie ale oczywiscie nie jest to samo co 13"

Przy 1,4 ;) juz latwiej sobie pozwolic na 14" lepiej sobie z nimi radzi ;)

Ale i tak juz zostane przy moich 14tkach ;) a no i oczywiscie spalanie wzrasta

: 29 sty pn, 2007 1:51 pm
autor: michubichu
a jak mam w juniorku 1.0 gznik 15" z GTI i szczerze jaki mulowaty byl takie jest... n chyba ze robi komus roznica w przyspeszeniu do setki zamiast 18,8 s do jakis 28 s... prawdziwy pocisk :D w kazdym razie ja mam 15 i jestem zadowolony :) i bynajmniej nie mam zamiaru ich zmieniac :D pozdro

: 29 sty pn, 2007 1:58 pm
autor: Damian1p
przy wiekszych oponach spalanie wzrasta? a przypadkien nie na odwrot?wieksze opony=mniejsze spalanie. ja mialem w profilu wieksze oponki poprzednio o ile dobrze pamietam 80 i jak zmienilem na 70 to przyznam ze roznica byla zauwazalna, ale z drugiej strony na trasie znowu wygodniej sie jechalo bo wydaje mi sie ze obroty byly mniejsze przy tej samej predkosci....

do 1.1 przypadkiem nie kupuj 155 bo auto na byle skrzyowaniu bedzie tylko kolami buksowac w miejscu chyba najlepiej spisuja sie 165 albo i ciutke szersze...

: 29 sty pn, 2007 2:19 pm
autor: Orfister
A powiedzci mi moi drodzy, bo jednego nie qmam...jakim cudem ma się pogorszyć przyspiesznie, po założeniu 15" zamiast 13", skoro zamienniki danych rozmiarów mają baaardzo zbliżony obwód?
No jak ktoś zakada takie koła ze pug wygląda jak SUV to nie dziwota ze nie ma odejscia...
Założenie większych felg, zniżajac profil opony, tak by zachować obwód oryginalnych kół, nie ma prawa skutkowac mniejszym przyspieszeniem..
No chyba ze znów spałem na fizyce... :mrgreen: 8)7

: 29 sty pn, 2007 2:42 pm
autor: Banita
Masa... Jesli nie spales, to pewnie pamietasz, ze trzeba duzo wiekszej sily, zeby wprawic mase w ruch kolowy, niz w ruch po linii prostej. Poza tym obwod nie jest ten sam

Miedzy 195x50x15, a 155x70x13 jest ~4cm roznicy w srednicy, a to jest jakies 8-9% :wink:

: 29 sty pn, 2007 2:59 pm
autor: Orfister
No akurat wybrałeś sobie dobry przykład...ale mozna dobrać koło 15" bardziej zbliżone do 13".
Co do masy...13" stalowa waży pewnie porównywalnie do 15 alu..wiec masa obracana też zbliżona..
Nie mówie ze różnic nie ma..
mówie ze są w praktyce do pominięcia...
a na fizyce spać nie mogłem bośmy mieli taką kose ze szok...
..aa i jeszcze jedno.....ruch obrotowy śpiochu...hehehhe :mrgreen:

: 29 sty pn, 2007 3:10 pm
autor: Banita
Orfister pisze:No akurat wybrałeś sobie dobry przykład...ale mozna dobrać koło 15" bardziej zbliżone do 13".
no na profilu 30 byloby podobnie :lol:
Co do masy...13" stalowa waży pewnie porównywalnie do 15 alu..wiec masa obracana też zbliżona..
widac, ze nie miales 15 w rekach... :wink:

: 29 sty pn, 2007 5:00 pm
autor: moralez
ani nawet 14 8)

: 29 sty pn, 2007 5:07 pm
autor: rahueme
no to rozgladam sie za 14 ale do tego oponki na minimum 50 profil albo i mniejsze...w sumie zolwik zolwikiem scigac sie nie bede ;-) po miescie szalec tez nie ma co ;-) choc w kazdym z nas drzemie pirat drogowy hehe ;-) wlasnie jak to z tymi masami, przyznam ze nie trzymalem w reku felg

: 29 sty pn, 2007 5:17 pm
autor: moralez
fabryczne alu felgi z puga nie naleza do najlzejszych 14 z 1,6 z opona i napompowana ok 15 kg :twisted:

: 29 sty pn, 2007 5:17 pm
autor: aroslaw
a jezdzil ktos 1.1 na 175/70 13' ??

bo takie bede chyba zakladal na lato

: 29 sty pn, 2007 5:24 pm
autor: rahueme
no ja teraz na takich jezdze aroslaw, nie jest zle ;-) ciezej sie skreca ;-) ale to tez wina moejj magicznej przekladni, a zwykle stalowe felasie ile tak mniej wiecej waza ? jak trafia sie jakies alusie to bede je wazyl =)

Dodano po 2 minutach:

aha tak myslalem ze na te 14" to opony na tyl 175 a na przod 165 zalozyc ?