Strona 1 z 1

: 30 sty wt, 2007 11:57 pm
autor: wasia
Jak przekraczam III prędkość kosmiczną (ok. 90 km/h) to kierownica zaczyna latać na boki. Wyważałem koła ale nic nie pomogło. Wiem że fura była kiedyś walnięta w przedni róg - może to od tej kolizji. Co trzeba wymienić żeby tak się nie rzucała?

Dodano po 2 minutach:

I jeszcze mi się przypomniało że ta kierownica jest przekrzywiona - jak ustawiam ją prosto to fura zaczyna dość mocno skręcać. Tak że jak jadę na wprost to przekrzywiam cały czas kierownicę. Jak wyeliminować ten skręt?

: 31 sty śr, 2007 12:27 am
autor: rahueme
a jak puscissz kierownice to prosto autko jedzie czy skreca lekko ? moze przekladnia walnieta ? ja tak wlasnie mam, tylko ze u mnie to na kazdym niemal biegu przy wyzszych obrotach...

: 31 sty śr, 2007 12:46 am
autor: wasia
Jak puszczę kierownicę to lekko skręca - nie za mocno ale jednak (w prawo).

: 31 sty śr, 2007 1:02 am
autor: Damian1p
przekrzywienie rowniez mialem ale z czasem samo sie wyeliminowal :roll:

: 31 sty śr, 2007 1:50 am
autor: Banita
Masz gdzies jakies luzy -tyle ci powiem

: 31 sty śr, 2007 10:56 am
autor: koval
no ja tez mam taka przekrzywiona kierownice :( zeby jechac prosto musi byc lekko przekrzywiona ale jak ja puscze to jade w miare prosto nie sciaga slyszalem ze trzeba geometrie ustawic zeby to wyeliminowac ale nie wiem czy to cos da :( :W

: 31 sty śr, 2007 11:44 am
autor: zbinxxx
Chyba sie powtarzam ale też to mam :D Wesoły pug z mojego dieselka :D Czasami powyzej 100km/h trzeba sobie lekko "kontrować" :lol: Extremalna jazda a niby wersja nie sportowa:D

: 31 sty śr, 2007 12:06 pm
autor: rafxx
w 205 nie ustawia sie geometrii tylko zbieznosc mozna

: 31 sty śr, 2007 12:19 pm
autor: koval
no wlasnie pewnie o to mi chodzilo 8)7 tylko czy to cos pomoze :?: jak ustawie ta zbierznosc to kierownica wroci do normalnego polozenia :?:

: 31 sty śr, 2007 1:50 pm
autor: BARON-DEMON
moim zdaniem to przekładnia kierownicza, jedz zrób geometrie kół i tam Ci ewentualnie powiedza co jest nie tak, mial tak w Fordzie courier, kiera napieprzala po lapach i miała duze luzy

: 31 sty śr, 2007 2:18 pm
autor: wilkinson
"fachowcy" zrobią geometrię w każdym aucie metodą zmiany-przesunięcia górnych mocowań kolumny mcphersona, potrzebny tylko sprzęt pomiarowy
polecam również zacząć od ustawienia zbieżności kół i sprawa winna się wyjaśnić...
...a luzy na kole kierowniczym, jeżeli są, to często luzy na dolnym krzyżaku kolumny kierowniczej

: 01 lut czw, 2007 12:29 pm
autor: borek_wpr
Witam. Do wymiany krzyżak przy maglownicy.Jego luz powoduje prowadzenie auta trzymając kierownicę obróconą o kilka stopni.
Proponuję sprawdzić czy nie masz wybitych silentbloków na stabilizatorze.
Wystarczy pociągnąć za koło wlewo a następnie w prawo. To sprawdzenie wykonuje się na skręconych kołach, widać gołym okiem czy ta rurka ma luz w wahaczu.