Strona 1 z 1

Bebny na tarcze 1.9 GTI

: 10 lut sob, 2007 12:13 am
autor: gng
Wiem, że to dość dziwne pytanie bo powinienem mieć w orginale tarcze, ale belka w moim pojezdzie pochodzi z 1.6 Gti. Kiedys byl podobny temat ale chodzilo o diesla. Czy w tym przypadku bylaby latwiejsza przerobka? I czy duzo to daje. Bo poki co to reczny u mnie slaby i na lewej nodze tez nie bardzo idzie.

: 10 lut sob, 2007 1:44 am
autor: Banita
W gruncie rzeczy tarcze, to tylko taki bajer :roll:

: 10 lut sob, 2007 9:12 am
autor: b182
nie licz ze na tarczach reczny bedzie lepszy. Na bębnach łatwiej zrobić mocny rękaw.

: 10 lut sob, 2007 4:23 pm
autor: gng
No domyślam sie że na ręczby nie ma to wpływu, ale chodziło mi głównie o lewa nogę i ogólnie hamowanie. Ale chyba widze ze nie warto :D To dobrze zaoszczedze troche
Pozdrawiam

: 10 lut sob, 2007 6:37 pm
autor: TO-MI
lepiej doinwestować te bębny :) i lewa noga musi dobrze heblować 8)
a tył i tak odwala 30-40% (o ile jest sprawny :P )

: 10 lut sob, 2007 6:59 pm
autor: zbinxxx
Ew jak ostre hamowanie to rekaw i nozny... nie ma co ryzykować ze komus wjedziesz...


Joke :D

: 10 lut sob, 2007 9:17 pm
autor: pki205
Lewa noga na hamulcu sluzy glownie do dociazania wyjezdzajacego przodu i ustawiania samochodu w zakrecie. Zbyt mocny hamulec na tyl moglby powodowac w takich sytuacjach blokowanie tylnych kol co nie jest dobre... Dlatego mimo ze w 1.9GTI sa tarcze z tylu to i tak korektory oslabiaja sile hamowania.

: 11 lut ndz, 2007 2:30 pm
autor: b182
Moi dwaj kumple mają seja i cieniasa N0 i u nich zauwazyłe,m ze tył strasznie mocno chamuje. Nie mają regulowanych korektorów hamowania. Jezdziłem obydwoma i śmiem powiedzieć ze mocny tył przy pewnej wprawie w szybkiej jezdzie naprawde pomaga. Szkoda ze w pugach słabiej hamuje.

: 11 lut ndz, 2007 4:09 pm
autor: Banita
b182 pisze:Moi dwaj kumple mają seja i cieniasa N0 i u nich zauwazyłe,m ze tył strasznie mocno chamuje.
Ah te zle wychowane tyly :roll: :lol:

: 11 lut ndz, 2007 7:05 pm
autor: b182
chammskie tyłuy źle hamują :oops:

Dodano po 17 sekundach:

chamskie tyły źle hamują :oops:

: 18 lut ndz, 2007 10:35 am
autor: hugos
Ja jestem osobą która jakiś czas temu założyła temat przeróbki hamulców bębnowych z tyłu na tarczowe w dieslu. Sądze, że w GTI przeróbka może być znacznie prostsza bo nie trzeba wzmacniać przednich hamulców. Ja u siebie miałem już z przodu zainstalowane hamulce od Peugeota Partnera (tarcze o średnicy 266mm). Do przeróbki (oprócz klocków i tarcz ale to traktuję jako materiały eksploatacyjne) potrzeba wyfrezowanych blaszek, które się przykręca zamiast blach do hamulców bębnowych i one stanowią punkt mocowania zacisków. Niestety, bardzo trudno je kupić same i najczęściej trzeba kupować całe tylne wahacze od GTI 1.9. Poza tymi blaszkami potrzeba piast od GTI, zacisków oraz korektora siły hamowanie. Dobrze jest wymienić również wszystkie przewody hamulcowe (i giętkie i metalowe) ale to już standard w P205. Co do zysku na sile hamowanie. U mnie wzrozt efektywności hamowanie jest bardzo znaczący ale jak w poprzednim wątku wspomniałem moim dieslem ciągam przyczepę która często waży 300kg i wówczas tył jest dobrze dociążony i można wykorzystać siłę hamulców tylnych. Przy jeździe bez przyczepy efekt jest znacznie mniejszy gdyż łatwo zablokować tylne koła (przy bębnach nigdy nie udało mi się zablokować tylnych kół gdy ciągnąłem przyczepę a teraz jak zechcę to taka możliwość istniej, pytanie tylko po co). Ręczny hamulec rzeczywiście przy tarczach sprawia problemy i jest dość kiepski. Nie mam teraz czasu ale latem poprzymierzam, czy może od jakiegoś większego modelu Peugeota (np. 406) podejdą tylne hamulce, tam ręczny może być lepszy gdyż hamulec zasadniczy jest tarczowy a ręczny bębnowy.