Cylinderek z tyłu........ Cos sie leje

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Cylinderek z tyłu........ Cos sie leje

Post autor: aule »

Witam

Hamulce to czasem potrafią zahamować człowieka. Na święta wielkanocne poszedł mi przewód hamulcowy w tylnym prawym kole. Cudem (bo byłem daaaaleko od jakichkolwiek sklepów).

Minął ponad tydzień jestem w Rzeszowie. Daleko do zaufanych sklepów i znajomych a z tego samego koła się zaczęło lać na wewnętrzną część felgi. Po pierwszych oględzinach widać, że delikatnie sobie pokapuje z obudowy hamulca. Mam bębny. Nie leje się jakoś strasznie.

Jak a może być przyczyna i czy do wymiany będzie cały cylinderek czy może jakiś zestaw naprawczy wystarczy. No i jak sie szczęki trochę ubrudziły płynem (tego jeszcze nie wiem) to czy to będzie szkodzić na przyszłość.

pozdrawiam,
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Okladziny mozesz umyc w benzynie i bedzie git, a na reszte chyba nikt odpowiedzi nie zna
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

przemyślałem sprawę i jak tylko do Krakowa wrócę to się zabiorę za obydwie strony.

Do wymiany będą szły pierwsze najkrótsze przewody miedziane pierwsze za cylinderkami, oraz cylinderki. Wówczas cały układ hamulcowy będzie jak nowy.

Pytanie jest takie bo chciałbym wszystko sobie kupić bez wcześniejszego upewniania sę co do wymiarów. W naszych autkach a bębnach były dwa systemy. Jakiś gerling i bendix . Czy jest w nich jakaś różnica w cylinderkach czy różnica dotyczyła tylko szczęk. Nie mam pojęcia jaki system mam założony. A i ile może taka impreza kosztować (koszt cylinderków)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

kolo 50-80zl za sztuke
z tego co ktos kiedys pisal na forum, to roznia sie ksztatem (elipsa, kolo)
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

Dokladnie. Jeden system ma elipse a drugi kolo ale nie wiem ktory jest ktory :)
Bendix ma chyba kolo ale tego nie jestem w 100% pewien.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

e to trochę drogo :( I jak są takie różnice to chyba nie obejdzie się bez wstępnych oględzin pod bębnami w celu rozpoznania systemu.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

spokojnie, są zamienniki "renomowanej" firmy LPR :) cena coś koło 30 zł sztuka...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

No raczej nie. Nawet bez wykrecenia cylinderka chyba tez nic nie zrobisz, chyba ze jest jakis sposob na rozpoznanie systemu po zdjeciu bebna. Ale niestety ja tekiego nie znam :(
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

woocash pisze:spokojnie, są zamienniki "renomowanej" firmy LPR :) cena coś koło 30 zł sztuka...
Ta, a potem "Ratuj o Wielki Edukatorze!!!" 8)
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Heler pisze:No raczej nie. Nawet bez wykrecenia cylinderka chyba tez nic nie zrobisz, chyba ze jest jakis sposob na rozpoznanie systemu po zdjeciu bebna. Ale niestety ja tekiego nie znam :(
No różni się kształt samych szczęk hamulcowych i zamontowanie sprężynek. Więc jakoś dam radę.

Tak naprawdę to przy rozkręceniu całych hamulców z tyłu już niedaleka droga do remontu belki ale to chyba nie tym razem.
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

A czy ktoś wie jak to rozróżnić, Bendix czy gerling patrząc na obudowę od tyłu lub od strony bębna?
zbinxxx
Junior
Posty: 110
Rejestracja: 09 wrz sob, 2006 1:42 pm

Post autor: zbinxxx »

Od razu mówie ze sie nie znam a chce pomóc :)

Da sie rozpoznać cylinderki własnie jak patrzysz zza koła czyli na kotwice i widać czy jest okrągły czy elipsa. Masz to wiesz tam gdzie wkrecasz przewód i masz odpowietrznik. Ale czy to rozwiazuje sprawe to nie wiem.:]
1.9 D -przawie jak TD, prawie robi...
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

No właśnie obczajam zdjęcia w Haynes-ie. I mocowanie cylinderków różni się tak jak napisałeś. Więc jutro się kładę pod auto zanim będę szedł na zakupy.

Dzięki i pozdro
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Post autor: Sajmon »

Mysle że ciężko ocenić jaki to rodzaj cylinderka ale jak zciągniesz bęben i jest orginalny cylinderek w nim to na nim pisze jaki to rodzaj
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Cylinderek już obadany. Z zewnątrz od spodu auta da sięzobaczyć.

Różnicą jest kształt zamocowania cylinderka w obudowie.

Jeden system ma okrągłe a drugi ma owalne (Gerling)

dzisiaj będęsię tym zajmował ;)

Dodano po 5 godzinach 22 minutach:

Przestroga. Kupując przewód hamulcowy trzeba pamiętać, że jednej strony od cylinderka jest wiekszy gwint 8)7 8)7
ODPOWIEDZ