Strona 1 z 2
Cylinderek z tyłu........ Cos sie leje
: 21 kwie sob, 2007 1:33 pm
autor: aule
Witam
Hamulce to czasem potrafią zahamować człowieka. Na święta wielkanocne poszedł mi przewód hamulcowy w tylnym prawym kole. Cudem (bo byłem daaaaleko od jakichkolwiek sklepów).
Minął ponad tydzień jestem w Rzeszowie. Daleko do zaufanych sklepów i znajomych a z tego samego koła się zaczęło lać na wewnętrzną część felgi. Po pierwszych oględzinach widać, że delikatnie sobie pokapuje z obudowy hamulca. Mam bębny. Nie leje się jakoś strasznie.
Jak a może być przyczyna i czy do wymiany będzie cały cylinderek czy może jakiś zestaw naprawczy wystarczy. No i jak sie szczęki trochę ubrudziły płynem (tego jeszcze nie wiem) to czy to będzie szkodzić na przyszłość.
pozdrawiam,
: 21 kwie sob, 2007 1:42 pm
autor: Banita
Okladziny mozesz umyc w benzynie i bedzie git, a na reszte chyba nikt odpowiedzi nie zna
: 21 kwie sob, 2007 1:56 pm
autor: aule
przemyślałem sprawę i jak tylko do Krakowa wrócę to się zabiorę za obydwie strony.
Do wymiany będą szły pierwsze najkrótsze przewody miedziane pierwsze za cylinderkami, oraz cylinderki. Wówczas cały układ hamulcowy będzie jak nowy.
Pytanie jest takie bo chciałbym wszystko sobie kupić bez wcześniejszego upewniania sę co do wymiarów. W naszych autkach a bębnach były dwa systemy. Jakiś gerling i bendix . Czy jest w nich jakaś różnica w cylinderkach czy różnica dotyczyła tylko szczęk. Nie mam pojęcia jaki system mam założony. A i ile może taka impreza kosztować (koszt cylinderków)
: 21 kwie sob, 2007 2:10 pm
autor: Banita
kolo 50-80zl za sztuke
z tego co ktos kiedys pisal na forum, to roznia sie ksztatem (elipsa, kolo)
: 21 kwie sob, 2007 2:14 pm
autor: Heler
Dokladnie. Jeden system ma elipse a drugi kolo ale nie wiem ktory jest ktory
Bendix ma chyba kolo ale tego nie jestem w 100% pewien.
: 21 kwie sob, 2007 2:16 pm
autor: aule
e to trochę drogo
I jak są takie różnice to chyba nie obejdzie się bez wstępnych oględzin pod bębnami w celu rozpoznania systemu.
: 21 kwie sob, 2007 2:33 pm
autor: woocash
spokojnie, są zamienniki "renomowanej" firmy LPR
cena coś koło 30 zł sztuka...
: 21 kwie sob, 2007 2:33 pm
autor: Heler
No raczej nie. Nawet bez wykrecenia cylinderka chyba tez nic nie zrobisz, chyba ze jest jakis sposob na rozpoznanie systemu po zdjeciu bebna. Ale niestety ja tekiego nie znam
: 21 kwie sob, 2007 2:40 pm
autor: Banita
woocash pisze:spokojnie, są zamienniki "renomowanej" firmy LPR
cena coś koło 30 zł sztuka...
Ta, a potem "Ratuj o Wielki Edukatorze!!!"
: 21 kwie sob, 2007 2:51 pm
autor: aule
Heler pisze:No raczej nie. Nawet bez wykrecenia cylinderka chyba tez nic nie zrobisz, chyba ze jest jakis sposob na rozpoznanie systemu po zdjeciu bebna. Ale niestety ja tekiego nie znam
No różni się kształt samych szczęk hamulcowych i zamontowanie sprężynek. Więc jakoś dam radę.
Tak naprawdę to przy rozkręceniu całych hamulców z tyłu już niedaleka droga do remontu belki ale to chyba nie tym razem.
: 23 kwie pn, 2007 9:30 pm
autor: aule
A czy ktoś wie jak to rozróżnić, Bendix czy gerling patrząc na obudowę od tyłu lub od strony bębna?
: 23 kwie pn, 2007 9:37 pm
autor: zbinxxx
Od razu mówie ze sie nie znam a chce pomóc
Da sie rozpoznać cylinderki własnie jak patrzysz zza koła czyli na kotwice i widać czy jest okrągły czy elipsa. Masz to wiesz tam gdzie wkrecasz przewód i masz odpowietrznik. Ale czy to rozwiazuje sprawe to nie wiem.:]
: 23 kwie pn, 2007 9:42 pm
autor: aule
No właśnie obczajam zdjęcia w Haynes-ie. I mocowanie cylinderków różni się tak jak napisałeś. Więc jutro się kładę pod auto zanim będę szedł na zakupy.
Dzięki i pozdro
: 25 kwie śr, 2007 11:38 am
autor: Sajmon
Mysle że ciężko ocenić jaki to rodzaj cylinderka ale jak zciągniesz bęben i jest orginalny cylinderek w nim to na nim pisze jaki to rodzaj
: 25 kwie śr, 2007 5:47 pm
autor: aule
Cylinderek już obadany. Z zewnątrz od spodu auta da sięzobaczyć.
Różnicą jest kształt zamocowania cylinderka w obudowie.
Jeden system ma okrągłe a drugi ma owalne (Gerling)
dzisiaj będęsię tym zajmował
Dodano po 5 godzinach 22 minutach:
Przestroga. Kupując przewód hamulcowy trzeba pamiętać, że jednej strony od cylinderka jest wiekszy gwint