Wibracje przy hamowaniu..

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Hypia
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 09 kwie ndz, 2006 3:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Wibracje przy hamowaniu..

Post autor: Hypia »

Witam..

Przy hamowaniu z prędkości powyżej 80 km/h auto wpada w spore wibracje.. Jaka może być tego inna przyczyna poza skrzywionymi tarczami, bo raczej są proste? Na co zwórcić uwage? :?
Insane In The Brain!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

opony, tarcze, lozyska
felgi raczej nie
Awatar użytkownika
Hypia
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 09 kwie ndz, 2006 3:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Hypia »

Oponki są ok, lożyska luzów nie mają, więc zostają tarcze.. Mam pytanie, w jaki sposób można je w miare łatwo sprawdzić, zmierzyć?
Insane In The Brain!
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

tarcza nie powinna byc ciensza niz 9 mm, tarcze sprawdz tak.... przejedz po powierzchni palcem by sprawdzic czy nie ma nierownosci (czytaj faldki wzdluz obwodu tarczy) itp.

drgania tez moga byc spowodowane luzami na wahaczach... czytaj sworzen lub silentblocki
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

:roll: 8)7
Awatar użytkownika
ghostface
Junior
Posty: 108
Rejestracja: 14 mar śr, 2007 2:28 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków / Niepołomice

Post autor: ghostface »

...widze ze tu dalej o ten olej heh ....
Badz co badz ja mialem spore drgania jak sie wahacze poluzowaly ...ale to bylo po wymianie zaraz
205 - Sympatyczne lwiątko ;]
1,1 XL 1988 [wtrysk] http://www.GhostFace.205.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

to wyjasnie do czego pije:
1. 9mm? skad te dane? nie dosc, ze hypia ma gti, to nawet w zwyklaku wartoscia graniczna jest 8mm dla przednich tarcz.
2. palcem to sie mozna co najwyzej po dupie podrapac.
3. mozliwe, ale to jest troche inne zawieszenie i takie luzy juz dawno by zauwazyl tanczac na drodze od kraweznika do kraweznika lub slyszac co chwila 'lubudu'.
Awatar użytkownika
ghostface
Junior
Posty: 108
Rejestracja: 14 mar śr, 2007 2:28 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków / Niepołomice

Post autor: ghostface »

napewno sie zgodze z tym ze takie luzy wiaza sie z tanczeniem po drodze ;] ...wiem z doswiadczenia hehe
205 - Sympatyczne lwiątko ;]
1,1 XL 1988 [wtrysk] http://www.GhostFace.205.pl
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

a ja stawiam na pokrzywione tarcze bo sam mam to samo... przy hamowniu czuc nieprzyjemne wibracje na kierownicy, mogles je skrzywic przy ostrym upalaniu - hamowanie przyspieszanie itd a jak jeszcze zostaly zmoczone woda to w ogole super... :) Wymiana tarcz cie czeka :)
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Czasami takie objawy dają bębny z tyłu jeśli ma 1.6 gti. Spróbuj jadąc te 80-90 km/h lekko ciągnąć ręczny oczywiście trzymaj cały czas blokadę ręcznego wciśnięta.Po prostu jadąc z tą prędkością lekko przytrzymaj rękaw i zobaczy czy nie bije rączka ręcznego.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
daritex
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 sty pn, 2007 9:27 pm
Posiadany PUG: look 1,1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: daritex »

Witam.
miałem takie same objawy, zacząłem od wymiany tarcz i na tym zakończyłem bo drgania ustały.
dodam, że wizualnie tarcze były w dobrym stanie.
PEUGEOT 205 LOOK 1.1 TU1M Magneti Marelli 1993r.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4910
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ja 2 razy juz mialem bicie i zawsze pomagalo porzadne zagrzanie tarcz(niewentylowanych) :D
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 06 cze sob, 2009 11:45 pm przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wilczak
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 kwie czw, 2007 1:55 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wilczak »

Banita pisze: 2. palcem to sie mozna co najwyzej po dupie podrapac.
hehehe mało z krzesła nie spadłem ale kolega ma rację...
palcem nie sprawdzisz czy tarcze są proste
moje na oko i palec tez były idealne a przy hamowaniu waliły jak głupie, już nie mówiąc o hamowaniu ze 140... myślałem że mi się samochód rozleci
wymiana tarcz pomogła, żadnego stukania, pukania, szarpania przy hamowaniu
jeszcze napisze jak sprawdziłem te tarcze
otóż postawiłem puga na podnośnik z prawej strony (oczywiście przód, lewa stała na glebie), odpaliłem i na biegu puściłem sprzęgło żeby sie koło kręciło, naciskałem na hamulec, nawet leciutko i od razu było czuć - nie tylko z koła, ale to było czuć jak cały samochód się rusza
mam nadzieję że pomogłem
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ