Wymiana polosi

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Wymiana polosi

Post autor: CykCyrykCyk »

Witam Szanownych.

Naszla mnie koniecznosc wymiany tej dluzszej polosi (silnik TU) i kiedy spalem, nawiedzil mnie we snie maly plastelinowy ludek z mnostwem pytan... czy to sie uda samemu zrobic? co wypadaloby przy okazji wymienic? jak ten proces wyglada? i dlaczego do jasnej ciasnej jestem z plasteliny??? Urwalem mu wiec glowke i zakleilem nia dziurawy wydech w mojej dwiescie piatce... to byl dziwny sen, ale na pierwsze trzy pytania nie znalem odpowiedzi, wiec oczekuje porady w tej sprawie kogos oswieconego i z gory dziekuje :?

Oddaje glos do studia.
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
pugi
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 28 lut śr, 2007 4:48 pm
Numer Gadu-gadu: 1707684
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pugi »

ja tam sie nie znam ale szwagier kiedys mi opowiadal, ze zlapal 2 szare myszki co to wyjadaly zboze u sasiada w stodole. Strasznie te myszy piszczaly i okazalo sie ze mialy polosie od 205tek zamiast nozek. Szwagier w ciemie bity nie jest, od razu wiedzial ze trzeba wymieniac.
No i wymienil. I juz nie piszcza...

A Tobie moge polecic rowniez wymiane oleju w skrzyni (ale nie koniecznie) i zimmeringi.
pozdrawiamimimimiimimii

zapomnialem dodac ze najpierw musisz kola zdjac a potem odkrecic co sie da, zeby polos mozna wyjac. Powiedzial bym dokladniej ale nie wiem co sie jak nazywa. Jedno jest pewne: to banalna robota! :)
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

prawdopodobnie bedziesz mial maly problem z wyciagnieciem i wlozeniem polosi (calkowicie,nie ze skrzyni)
Dlatego doradzam sprobowac odrazu przez komore silnika i silnik tez troszke podniesc (np. jakims lewarkiem pod miske :P )
Awatar użytkownika
spricik
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 05 lis ndz, 2006 7:05 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: spricik »

Zawsze zaleca sie wymienić simmering..potem oszczedzisz sobie dodatkowej roboty.

Sprawa prosta. Odbezpieczasz a potem odrecasz nakretke piasty. Podnosisz lewarkiem samochód sciagasz koło. I teraz ja odkręciłem drążek kierowniczy (bo wymieniałem końcówke) ale nie wiem czy to konieczne. No i odkręciłem wachasz od zwrotnicy. Wszystko wtedy elegancko da sie odsunąć i już masz półoś prawie. Zostaje jeszcze tylko odkręcić 4 nakrętki podpory połosi.
I półoś elegancko wychodzi. Nie probowalem tylko wyciągać łozyska podporowego z podpory bo ja tylko wymieniałem osłone zewnetrzenego przegubu. Potem składasz w odwrotnej kolejnosci nie zapominajac o nowej nakrętce na piascie.

Ja raczej duzego problemy z wyciągnieciem nie miałem. Jedynie nie chciało mi przejsc przez plastikowa osłone komory silnika. Więc ją częściowo odkręciłem i wyszło. Fakt ze nie robiłem tego sam napewno ułątwił sprawe ;)
Samemu sie napewno da..tylko zawsze lepiej miec jeszcze jedna pare rak do pomocy...to sie mniej umeczysz i szybciej Ci pojdzie.
I polecam do tej operacji kanał. wieksza kultura pracy ;)

A i tak z ciekawości to w AUTO-KAS na prandoty w krakowie za wymiane półosi krzyczą 50zł do tego dochodzi oczywiście koszt simmeringu i nakrętki (razem ok 80zł). Taka cena jest gdy u nich kupisz półoś..nie wiem jak to wygląda gdybyś miał swoją i tylko im to zlecił.

Takze moim skromnym zdaniem opłaca sie poświecić pare godzin i wzbogacić sie o nowe doświadczenie bo za 80zł to juz masz troche paliwa.
Ostatnio zmieniony 17 maja czw, 2007 12:57 am przez spricik, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 1.0 TU9 1991r. - bida
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Wszystko się zgadza. Ja mogę dodać, żę ostatnio jak wyciągaliśmy silnik u FOX-a to nie odkręcaliśmy podpory półosi tulko się odkręca nakrętki które trzymają łożysko i delikatnie trzeba sobie młoteczkiem zachaczając o coś (nie widziałem bo podtrzymywałem coś a MI20516 walił młotkiem. Ale wychodzi i już sobie ją wyciągasz.

Jak robiłem taka operację w swoim to wyjmowałem z podporą i już w powietrzu wybijałem.


Czy da się samemu zrobić. Jasne. Trzeba sobie na kanał wjechać albo wysoko auto podnieść aby miejsce było wygodne.
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

Dziekuje za tak obszerne informacje :D

Jedyny problem z tym kanalem, bo mam jedynie dostep do wolno stojacego kanalu na ktorym zeby cos zrobic, to trzeba kucac caly czas ;/ taki niziutki :(

Podjade jeszcze do jednego mechaniora niedaleko mnie, co mi kiedys Koval polecal i zobacze ile on sobie krzyczy za wymiane, ale najprawdopodobniej pomecze troche nogi i zrobie to sam :P W koncu to przygoda :D
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

No ja leżałem kilka godzin pod autem. Też przygoda....
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

koszt wymiany u mechanika ok 50zl
Piasek
Junior
Posty: 176
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 10:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piasek »

ja jeszcze chyba nic nie robile u mechanika bo każde 50 zeta w kieszeni się liczy
205XS (leżaczek) - hamulce już zrobione - teraz gaźniki a potem... kto wie co wyjdzie potem
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

Jednak odstawie do mechanika... Krzyknal mi 40 zeta za wymianke plus 210 za polos, tyle ze regenerowana... Myslicie ze spoko cena?
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

to ja sie podczepie, czy półoś wychodzi ładnie z piasty i skrzyni, tzn. trzeba mieś jakiś zciagacz czy młot?? jedyne co mnie martwi to to ze moge nie rozebrac wszystkiego bez zciagaczy a czeka mnie wymiana łożyska w piaście. pozdro!!
Obrazek
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Wychodzi lekko.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: cyborg »

A u mnie jak wymienialem to bylo lozysko w podporze tak zapieczone ze nie dalo sie go wyciagnac i musialem odkrecic podpore i wyjac wszystko razem, dopiero na zewnatrz wd-40 i mlotek pomogly
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: bez_polotu »

Odświerze troszkę temacik... Zabrałem się dzisiaj za wymiane półosi prawej (tej dłuższej) z pomocą osoby z doświadczonej w naprawach aut. Przy rozbieranie peugota dodam że jest to 1,4 TU3M doszliśmy do momentu gdzie mamy odkręcone: piaste, drążek kierowniczy, odkręcony wachacz od strony piasty to nie dokońca jest wachacz tylko ta częśc która łączy wachacz z piastą (myśle że doświadczeni mechaniczy wiedzą o co chodzi) i dalej nie starczyło nam pomysłów jak przeczytałem tutaj to pozostało mi odkręcić podpore półosi? no i kiedy to zrobie to co dalej półoś nie wypadnie przecież w cudowny sposób tylko trzeba ją wyciągnać i najpierw z piasty czy z skrzyni? Czy to prawda że odkręcenie podpory jest ogromnym krokiem w przód i po tym półoś będzie można wyciągnąć czy trzeba mieć na to jakiś sposób? Jeśli ktoś może mnie udzielić szczegółowych informacji będę zobowiązany.

Dodam tylko że w środe chciałbym się udać na wakacje wyjechać autem w trase i bardzo zalerzy mnie żeby go poskładać jutro do kupy i móc szczęśliwie pojechać, więc jeśli możecie mi pomóc to bardzo, ale to bardzo prosze.
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Jak masz wyszystko od strony pisaty odkręcone i półoś luźno lata to jest już prawie wszystko zrobione.

Dalej można odkręcić podporę albo odkręcić dwie subeczki w podporze, które trzymają łożysko i wybić je razem z półosią z podpory.

Obydwa sposoby sa skuteczne. Ale bez odkręcania podpory moim zdaniem mniej pracochłonne i półoś mozna łatwiej wyjąc. Gdy sam wyjmowałem to odkręciłem podporę i półoś musiałem wyjmować górą.

Jeżeli tylko nie będzie problemów z poluzowaniem (odkręceniem) śrubeczek i wybiciem (w stronę koła) łożyska to półoś wyjdzie od razu ze skrzyni.

Wkładanie w przeciwną stronę pamiętająć o śrubeczkach i delikatnym posmarowaniu wcześniej łożyska tak aby weszło lekko w podporę.

W skrzyni od razu dobrze jest wymienić simering.
ODPOWIEDZ