ciężko chodzi kierownica - proszę o pomoc CZĘSTOCHOWA

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Dominik_Spalek
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar pt, 2006 4:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Dominik_Spalek »

Witajcie, mam takie pytanie. Wymieniał mi ostatnio mechanik sanki przednie, oddał mi auto i kierownica nie odbijała na zakrętach i ciężko chodziła, tak jakby przeskakiwała, poprawił jednak fuszerkę i myślałem że jest po sprawie.

Dziś jednak ponownie zauważyłem, że kierownica ciężej zaczęła chodzić, czy ktoś będzie mi w stanie pomóc co robić ?

Czy maglownice można smarować?
Wymieniałem krzyżak, ale nie mam na niego osłony gumowej więc możę on się przykurzył?

Jestem z Częstochowy

Dodano po 5 minutach:

Nie ukrywam, iż przymierzam się do zmiany autka, a nie chcę sprzedać komuś czegoś czym sam nie chciałbym jeździć, wymieniłem sanki, przednie tarcze, klocki, świece, filtry, uporządkowałem środeczek aby wyglądało miło i przytulnie i już byłem zadowolony a tu ta kierownica i trochę mnie to zadrażniło.

Dominik
Awatar użytkownika
narcodriveII
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 09 sie śr, 2006 7:41 pm
Posiadany PUG: 106 s16 :)
Numer Gadu-gadu: 4304218
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: narcodriveII »

Obstawiam łożyska Mcphersona albo zatarte tuleje w maglownicy.
No chyba że zbierzność ale to nie powinno aż ta ciężko chodzić.
Awatar użytkownika
Dominik_Spalek
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar pt, 2006 4:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

ok kolego jeśli mogę prosić wyceń mi naprawę

Post autor: Dominik_Spalek »

Powiedz mi proszę ile taka operacja będzie kosztować ?
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

A mi sie wydaje ze mogl jeszcze za bardzo skrecic luzy na przekladni i dlatego teraz ciezko chodzi...
Awatar użytkownika
narcodriveII
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 09 sie śr, 2006 7:41 pm
Posiadany PUG: 106 s16 :)
Numer Gadu-gadu: 4304218
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: narcodriveII »

smug pisze:A mi sie wydaje ze mogl jeszcze za bardzo skrecic luzy na przekladni i dlatego teraz ciezko chodzi...
no jasne, w sumie to powodów może być sporo np. za szerokie opony :)

Łożyska Mcphersona to ze 25pln szt + wymiana.
Regeneracja przekładni to 150-250pln.

Powinieneś podnieść cały przód auta i zobaczyć jak to chodzi i czy są jakieś odgłosy opory ewentualnie i z kąd jak są :)
pozdr
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

smug pisze:A mi sie wydaje ze mogl jeszcze za bardzo skrecic luzy na przekladni i dlatego teraz ciezko chodzi...
Powiedz mi jak... tam masz tylko tulejke i docisk listwy na sprezynie, wiec srednio jest jak 'skrecic luzy' :wink:

narcodriveII pisze: Regeneracja przekładni to 150-250pln.
Jakby co to moge taka regeneracje zrobic za...hmm 70zl? :wink:
jastom
Junior
Posty: 171
Rejestracja: 31 lip pn, 2006 10:13 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: łódź

Post autor: jastom »

heh, a zdradź co wtedy zrobissz
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Tulejka, czyszczenie i nowy smar czyli to samo, co warsztaty robia za 200zl -samemu mozna to za 10zl zrobic, ale to pol dnia grzebania sie w smarze, czyli nic przyjemnego.
jastom
Junior
Posty: 171
Rejestracja: 31 lip pn, 2006 10:13 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: łódź

Post autor: jastom »

tulejka czyli ta niby reparaturka, tak?

Masz rację. że dłubania sporo. Myślałem, że cos wiecej robią w warsztatach, ale co tam wiecej można zrobić.
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Nic :)
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kabzik »

moze ci sie podtrzymanie kolumny kierownicy obsuneło? ja tak miałem podciagnołem do góry i juz lekko chodzi kolko... a kierunkowskazy ci odbijaja? blokada kiery działa???
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

Witam. Też miałem ten problem, spryskałem obficie krzyżaki (i ten w kabinie pod kierownicą i ten przy silniku) WD40 i jest super. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Pod sprężyną jest kalibrowana podkładka/podkładki i tu można regulować docisk, choć nie powinno się tego ruszać.

Słuchajcie, wiem że ta prawa tulejka z gumkami to ok 6pln, a czy ten system docisku też można dostać?

Jeśli tak to proszę o jakiś numerek :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
_GTI_
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 26 lip śr, 2006 1:09 am
Posiadany PUG: GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: _GTI_ »

Banita pisze:Tulejka, czyszczenie i nowy smar czyli to samo, co warsztaty robia za 200zl -samemu mozna to za 10zl zrobic, ale to pol dnia grzebania sie w smarze, czyli nic przyjemnego.
a jak wyglada konkretnie proces czyszczenia (chodzi mi o to co trzeba rozebrac w tej maglownicy)?
ile i jakiego smaru uzyc?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: ciężko chodzi kierownica - proszę o pomoc CZĘSTOCHOWA

Post autor: Banita »

Wybebeszyc trzeba cala(docisk, tulejka, listwa i wyprasowanie walka), oczyscic tak, zeby kazdy element nie byl pokryty jakimkolwiek brudem czy smarem i naladowac ok 100ml smaru -ja uzywam grafitowego do przekladni slimakowych.
ODPOWIEDZ