Strona 1 z 2

: 16 lip pn, 2007 6:19 pm
autor: Dominik_Spalek
Witajcie, mam takie pytanie. Wymieniał mi ostatnio mechanik sanki przednie, oddał mi auto i kierownica nie odbijała na zakrętach i ciężko chodziła, tak jakby przeskakiwała, poprawił jednak fuszerkę i myślałem że jest po sprawie.

Dziś jednak ponownie zauważyłem, że kierownica ciężej zaczęła chodzić, czy ktoś będzie mi w stanie pomóc co robić ?

Czy maglownice można smarować?
Wymieniałem krzyżak, ale nie mam na niego osłony gumowej więc możę on się przykurzył?

Jestem z Częstochowy

Dodano po 5 minutach:

Nie ukrywam, iż przymierzam się do zmiany autka, a nie chcę sprzedać komuś czegoś czym sam nie chciałbym jeździć, wymieniłem sanki, przednie tarcze, klocki, świece, filtry, uporządkowałem środeczek aby wyglądało miło i przytulnie i już byłem zadowolony a tu ta kierownica i trochę mnie to zadrażniło.

Dominik

: 16 lip pn, 2007 7:39 pm
autor: narcodriveII
Obstawiam łożyska Mcphersona albo zatarte tuleje w maglownicy.
No chyba że zbierzność ale to nie powinno aż ta ciężko chodzić.

ok kolego jeśli mogę prosić wyceń mi naprawę

: 16 lip pn, 2007 10:52 pm
autor: Dominik_Spalek
Powiedz mi proszę ile taka operacja będzie kosztować ?

: 16 lip pn, 2007 11:07 pm
autor: smug
A mi sie wydaje ze mogl jeszcze za bardzo skrecic luzy na przekladni i dlatego teraz ciezko chodzi...

: 17 lip wt, 2007 8:20 am
autor: narcodriveII
smug pisze:A mi sie wydaje ze mogl jeszcze za bardzo skrecic luzy na przekladni i dlatego teraz ciezko chodzi...
no jasne, w sumie to powodów może być sporo np. za szerokie opony :)

Łożyska Mcphersona to ze 25pln szt + wymiana.
Regeneracja przekładni to 150-250pln.

Powinieneś podnieść cały przód auta i zobaczyć jak to chodzi i czy są jakieś odgłosy opory ewentualnie i z kąd jak są :)
pozdr

: 17 lip wt, 2007 1:50 pm
autor: Banita
smug pisze:A mi sie wydaje ze mogl jeszcze za bardzo skrecic luzy na przekladni i dlatego teraz ciezko chodzi...
Powiedz mi jak... tam masz tylko tulejke i docisk listwy na sprezynie, wiec srednio jest jak 'skrecic luzy' :wink:

narcodriveII pisze: Regeneracja przekładni to 150-250pln.
Jakby co to moge taka regeneracje zrobic za...hmm 70zl? :wink:

: 20 lip pt, 2007 11:57 am
autor: jastom
heh, a zdradź co wtedy zrobissz

: 20 lip pt, 2007 11:59 am
autor: Banita
Tulejka, czyszczenie i nowy smar czyli to samo, co warsztaty robia za 200zl -samemu mozna to za 10zl zrobic, ale to pol dnia grzebania sie w smarze, czyli nic przyjemnego.

: 20 lip pt, 2007 12:51 pm
autor: jastom
tulejka czyli ta niby reparaturka, tak?

Masz rację. że dłubania sporo. Myślałem, że cos wiecej robią w warsztatach, ale co tam wiecej można zrobić.

: 20 lip pt, 2007 1:07 pm
autor: Banita
Nic :)

: 24 lip wt, 2007 7:38 am
autor: kabzik
moze ci sie podtrzymanie kolumny kierownicy obsuneło? ja tak miałem podciagnołem do góry i juz lekko chodzi kolko... a kierunkowskazy ci odbijaja? blokada kiery działa???

: 26 lip czw, 2007 3:46 pm
autor: grzegorz79
Witam. Też miałem ten problem, spryskałem obficie krzyżaki (i ten w kabinie pod kierownicą i ten przy silniku) WD40 i jest super. Pozdrawiam :)

: 27 lip pt, 2007 2:11 pm
autor: tomek
Pod sprężyną jest kalibrowana podkładka/podkładki i tu można regulować docisk, choć nie powinno się tego ruszać.

Słuchajcie, wiem że ta prawa tulejka z gumkami to ok 6pln, a czy ten system docisku też można dostać?

Jeśli tak to proszę o jakiś numerek :wink:

Re:

: 08 wrz sob, 2007 12:02 am
autor: _GTI_
Banita pisze:Tulejka, czyszczenie i nowy smar czyli to samo, co warsztaty robia za 200zl -samemu mozna to za 10zl zrobic, ale to pol dnia grzebania sie w smarze, czyli nic przyjemnego.
a jak wyglada konkretnie proces czyszczenia (chodzi mi o to co trzeba rozebrac w tej maglownicy)?
ile i jakiego smaru uzyc?

Re: ciężko chodzi kierownica - proszę o pomoc CZĘSTOCHOWA

: 08 wrz sob, 2007 12:13 am
autor: Banita
Wybebeszyc trzeba cala(docisk, tulejka, listwa i wyprasowanie walka), oczyscic tak, zeby kazdy element nie byl pokryty jakimkolwiek brudem czy smarem i naladowac ok 100ml smaru -ja uzywam grafitowego do przekladni slimakowych.