Strona 1 z 1

Siletnblocki tylnej belki

: 29 lip ndz, 2007 1:01 am
autor: tomek
Może komuś się przyda:

Silentblocki mają wymiary 12mm/30mm/długość 34mm, kołnierz 40mm

Są dwa numery katalogowe

1. FEBI 21819 / SASIC 1315745 Dla 205 GTI i 309

2. FEBI 12051 / SASIC 1315435 Dla pozostałych 205

Wymiary te same więc różnica może w twardości..? paradoksalnie te pierwsze w wykonaniu sasica są tańsze, ok 24pln/szt
Te drugie 36pln/szt :wink:

: 29 lip ndz, 2007 1:06 am
autor: Banita
Dodam, ze sasic jest zdecydowanie gorszy jakosciowo, a wykonanie tych silentblokow z teflonu powoduje, ze tyl mniej ucieka podczas hamowania w zakretach.

: 29 lip ndz, 2007 1:38 am
autor: tomek
Taa właśnie robie przymiarki do tworzywa.
Z gumy niestety tylko sasic jest w znośnej cenie.

Jak masz zrobiony teflon? sam teflon na wymiar, czy z tuleją stalową?
A może zamiast teflonu poliuretan..?

Dodano po 16 minutach:

Natknąłem się na takie źródło:

http://drm4x4.neostrada.pl/

W katalogu z wymiarami pierwsza pozycja prawie pasuje, a koszt tylko 8pln/szt tulejki z tworzywa!!

Co myślicie?

: 29 lip ndz, 2007 1:58 am
autor: Banita
U siebie mam tylko mocowania amortyzatorow z PA6 (sam poliamid), ale z opinia o zmniejszeniu nadsterownosci spotkalem sie na zachodnich forach i stronach poswieconych torowym 205.

Jak znajde to dam linka.

: 29 lip ndz, 2007 9:48 am
autor: smug
Tomek, PA6,6PLA,6SA powinienem miec wiec moglbym Ci dorobic jak bys chcial...
Trzeba tylko rysunek..

: 29 lip ndz, 2007 5:31 pm
autor: Banita
http://www.205gtidrivers.com/articles.p ... beammounts
Solid Mounts will improve the handling as it keeps the rear end nice and tight. It also removes the inherent rear-steer characteristics of the rubber mounts, making the car less likely to over-steer, especially in mid-corner braking

: 30 lip pn, 2007 3:08 pm
autor: chaos
z drm mam komplet polibuszy do zawieszenia w toyocie i powiem, warto.

: 31 lip wt, 2007 7:49 pm
autor: tomek
Dzięki za zainteresowanie.

Podczytuje sobie z zainteresowaniem o tworzywach wykorzystywanych na tego typu łączenia.

Przede wszystkim widzę podział na:
- tworzywa elastyczne które pracują bez poślizgu z lub bez tulei stalowej wewnątrz - jak typowy silentblock gumowy
- tworzywa twarde odporne na ścieranie, zazwyczaj z tuleją która ma możliwość obrotu wewnątrz

Zastanawiam się po co w belce są tam takie tuleje? one pracują w ogóle skrętnie?
Karoseria "sztywna", rura sztywna...

Smug, pewnie się odezwę :wink:

Hmm u siebie nigdy nie wyczułem nadsterownosci, jest za to mocno podsterowny...

: 31 lip wt, 2007 8:25 pm
autor: Banita
tomek pisze: Zastanawiam się po co w belce są tam takie tuleje? one pracują w ogóle skrętnie?
Komfort (lub proba zaimplementowania namiastki tegoz komfortu)
Hmm u siebie nigdy nie wyczułem nadsterownosci, jest za to mocno podsterowny...
60km/h i gwaltowny skret polaczony z puszczeniem gazu lub(i)hamowaniem -piekny bok gwarantowany

: 31 lip wt, 2007 10:33 pm
autor: tomek
Widocznie za mało ostro jeżdżę :wink:

Ucieka mi zawsze przód, jeszcze nigdy tył, ale nie o tym była mowa :wink:

czas wybebeszyć marne porozrywane gumki.

: 01 sie śr, 2007 7:30 am
autor: Sebek
tomek pisze:Widocznie za mało ostro jeżdżę :wink:

Ucieka mi zawsze przód, jeszcze nigdy tył, ale nie o tym była mowa :wink:

czas wybebeszyć marne porozrywane gumki.
a mnie własnie pare razy uciekł tył i to tak konkertnie że myśłałem że się na słupie zawinę :) ja mu ostra kontrę a on w druga stronę już ucieka, a wszystko na obwodnicy na targówku, Sekator będzie wiedział :wink: przed hamowaniem ok 120km/h

: 02 sie czw, 2007 10:48 pm
autor: tomek
O proszę - poliuretanki w pojedyńczym wahaczu (z forum scorpio) ponoć materiał mięciutki!!

Myślę że przydało by się tak chwycić wahacz w pugu :wink: