Strona 1 z 1
Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 12 mar śr, 2008 4:35 pm
autor: spina205
Czy wymieniał ktoś tulejkę plastikową w przekładni? Czy trzeba do tego wyciągnąć przekładnię, czy nie trzeba i wystarczy ją włożyć po zdjęciu drążka i osłony?
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 12 mar śr, 2008 5:37 pm
autor: Banita
Da sie to zrobic nawet na aucie, ale jest to totalnie bezsensowne, bo wiecej sie nabluznisz i nameczysz niz jest to warte.
Konstrukcja magla jest banalna wiec wyjmij i zmien (wyczysc i smar zmien tez).
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 12 mar śr, 2008 6:29 pm
autor: kabzik
a w jaki sposob wyjac stara tulejke?
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 12 mar śr, 2008 8:15 pm
autor: spina205
A jaki smar dać do magła?? Mam grafitowy i taki gęsty smar do silnie i bardzo silnie obciążonych mechanizmów jak wały kardana, pomosty ładunkowe, łózyska kół w samochodach itp.??
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 12 mar śr, 2008 8:21 pm
autor: Banita
Grafitowy lub litowy.
Zeby wyciagnac, trzeba uzyc wlasnej inwencji -ja uzywalem sruby, kombinerek i mlotka.
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 13 mar czw, 2008 8:25 am
autor: Orfister
Jest jeszcze inny sposób - wcale jej nie wyciągać, tylko przepchać głębiej nową tulejką...to że będą dwie w niczym nie będzie przeszkadzało, a odpada problem wyciągania starej...
Jeśli nie chce sie wymieniać smaru ( choć tak jak Banita pisze - zadało by się ) - magla nie trzeba wyciągać, jedynie odkręcić drążek kierowniczy i już..
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 13 mar czw, 2008 5:25 pm
autor: Banita
Nie wiem jak chcesz ja przepchnac, skoro tam jest rant
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 13 mar czw, 2008 9:43 pm
autor: palpio
Wykręć koncówki drążków kierowniczych ze zwrotnic, następnie odkręć kolumę kierowniczą.Do sanek przykręcona jest maglownica na dwóch śrubach ale przed ich odkręceniem odkręć blachę osłaniająca rurę wydechową przykręcona na dwóch wkrętach do spodu sanek. Jak już wyciągniesz magiel to ściąg gumę osłaniającą drążek .Najlepiej żabką odkręć prawy drążek kierowniczy jest zabezpieczony takim pierścieniem zębatkowym .Następnie jest taka guma oporowa .Juz masz prawie tulejkę na wierzchu trzeba zdjąć pierścien zabezpieczająćy i wydłubać tulejkę. Montaż w odwrotnej kolejności troszkę zabawy z trafieniem na wycięcie od kolumny. Jakaś godzinka roboty i już nie ma luzu
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 17 mar pn, 2008 8:55 am
autor: cyborg
Czy ktos wie jakie zadanie maja te naciecia w tej tulejce? na moje oko one zmniejszaja tylko czynna powierzchnie tulejki. U siebie jak wymienialem drazki kierownicze to rozebralem maglownice w mak i ta dziwna tulejke zastapilem zwykla tulejka wytoczona z teflonu z odpowiednim pasowaniem, mysle ze mi to dluzej potrzyma niz ta oryginalna z nacieciami
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 17 mar pn, 2008 1:25 pm
autor: Orfister
Banita pisze:Nie wiem jak chcesz ja przepchnac, skoro tam jest rant
Taka opcja była w samochodzie "nie francuskim" - nie wpadłbym na to ze tu jest rant.
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 17 wrz śr, 2008 7:27 pm
autor: kabzik
a jak rozbroić to zabezpieczenie zębate zeby zdjąć drążek???
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 17 wrz śr, 2008 8:00 pm
autor: palpio
kabzik pisze:a jak rozbroić to zabezpieczenie zębate zeby zdjąć drążek???
spróbuj to zabezpieczenie sklepać jakimś przecinakiem złap żabką drążek i na siłę powinno puścić następnie to zabezpieczenie troszkę popodginaj jak chcesz go spowrotem założyc
Re: Przekładnia kierownicza - Magłownica
: 18 wrz czw, 2008 7:19 am
autor: kabzik
dziki! niby banał ale nie chciałem tego zbabrac..