Strona 1 z 2
USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 13 kwie ndz, 2008 7:34 pm
autor: Naza one
Witam jak wyzej chodzi mi o ustawienie zbieznosci gdyz tnie mi opony po wew stronie!
Czy ma ktos dane dotyczace tolerancji i jaka ma byc zbiznosc no jak najprosciej i najlepiej to zrobic w domowym garazu??
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 13 kwie ndz, 2008 8:25 pm
autor: palpio
w domu to tylko na oko a i tak nie ustawisz idealnie a ustawienie zbieżności to 30zł wiec chyba nie drogo nie mówie o geometrii
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 13 kwie ndz, 2008 10:04 pm
autor: Naza one
a geometria ile? to nie oplaca sie w domu robic jutro jade ja ustawic dzieki!!!!
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 13 kwie ndz, 2008 10:08 pm
autor: Banita
palpio pisze:w domu to tylko na oko a i tak nie ustawisz idealnie a ustawienie zbieżności to 30zł wiec chyba nie drogo nie mówie o geometrii
A zbieznosc to niby co? Arytmetyka?
0,1-0,3*
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 13 kwie ndz, 2008 10:19 pm
autor: Naza one
Meczylem sie wczoraj ale nie zbyt jestem zadowolony i zrobilem tak jak mowisz Banita jutro przejade i zobacze co sie dzieje a tak poza tym to najlepszego "Banita" sorki ze spoznone
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 8:17 am
autor: palpio
W geometrii zawieszenia rozróżnia się zasadniczo dwie kategorie kątów:
1.kąty ustawienia kół względem jezdni;
2.kąty ustawienia kół względem siebie i pojazdu;
1.Do kątów ustawienia kół względem jezdni należą: pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie sworznia zwrotnicy, promień zataczania.
2.Do kątów ustawienia kół względem siebie i pojazdu należą: zbieżność całkowita, zbieżność połówkowa, kąt skrętu i różnica kątów skrętu, przestawienie koła / przestawienie osi, rozstaw osi.
Aczkolwiek w Peugeocie 205 nie bierze się pod uwagę punktu 1 chociaż widziałem wahacze spawane z rurek do gti z regulacją sworznia wahacza
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 5:25 pm
autor: tomek
Jak tnie po wewnętrznej to jest zapewne rozbieżność!
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 5:52 pm
autor: Banita
palpio pisze:W geometrii zawieszenia rozróżnia się zasadniczo dwie kategorie kątów:
1.kąty ustawienia kół względem jezdni;
2.kąty ustawienia kół względem siebie i pojazdu;
1.Do kątów ustawienia kół względem jezdni należą: pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie sworznia zwrotnicy, promień zataczania.
2.Do kątów ustawienia kół względem siebie i pojazdu należą: zbieżność całkowita, zbieżność połówkowa, kąt skrętu i różnica kątów skrętu, przestawienie koła / przestawienie osi, rozstaw osi.
Aczkolwiek w Peugeocie 205 nie bierze się pod uwagę punktu 1 chociaż widziałem wahacze spawane z rurek do gti z regulacją sworznia wahacza
Aha...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 9:49 pm
autor: Naza one
No ale jak ustawic "palpio" rozpisales sie a nic mi z tego bo to wiadomo i w kazdej ksiazce pisze!!!
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 9:57 pm
autor: Banita
Naza one pisze:No ale jak ustawic "palpio" rozpisales sie a nic mi z tego bo to wiadomo i w kazdej ksiazce pisze!!!
odleglosc miedzy rantami felg z przodu kol powinna byc mniejsza o 1-3mm od odleglosci z tylu kol. Zeby bylo dokladniej mozesz docisnac do kol jakies 1,5m, proste kije i sobie wyliczyc jak powinno byc bodajze z tw. talesa, bo mi sie juz nie chce.
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 10:02 pm
autor: Naza one
Dzieki "Banita"
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 10:17 pm
autor: palpio
nie rozpisałem się tylko takie ustawianie na listewki juz wiele razy przerabiałem i nie polecam przy większych prędkościach ale jak ci szkoda parę groszy na ustawienie zbieżności to chyba masz serwis oponiarski
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 10:39 pm
autor: borek_wpr
Zbieżność kół jest opisana na stronie 133 w Etzoldzie -patrz PORADNIK
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 14 kwie pn, 2008 11:00 pm
autor: Naza one
o to chodzi zeby pare dni posmigac a kolo konca tyg. zmiana opon i cza ustawic zbieznos bo nie da sie teraz jezdzic!!!
Re: USTAWIENIE ZBIEZNOSCI
: 15 kwie wt, 2008 7:16 am
autor: palpio
Jeśli na parę dni to zrób tak jak napisał Banita tylko pamiętaj ze z przodu musi być minimalna rozbieżność a odległości mierzy się między obrzeżami obręczy, na wysokości środków obrotu kół