Stan Amortyzatorow
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 04 lis ndz, 2007 11:14 am
- Posiadany PUG: 205 Gl 1.1
- Numer Gadu-gadu: 1964511
Stan Amortyzatorow
Witam , jedno pytanie...
Troche nietypowe ale nie mam kogo sie o to spytać;]
A mianowicie, czy nowy amortyzator tylni (do puga oczywiście) można ścisnąć trzymając go oburącz? Czy tez powinien on jednak stawiać większy opór , bo ci mi sie wydaje , ze powinien. Ale dla pewności wole sie zapytać.
Troche nietypowe ale nie mam kogo sie o to spytać;]
A mianowicie, czy nowy amortyzator tylni (do puga oczywiście) można ścisnąć trzymając go oburącz? Czy tez powinien on jednak stawiać większy opór , bo ci mi sie wydaje , ze powinien. Ale dla pewności wole sie zapytać.
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Stan Amortyzatorow
A widziałeś amorki od malucha tak samo działa one nie działają jak amortzator w krześle obrotowym
- rudi88
- Nowicjusz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze śr, 2007 6:12 pm
- Posiadany PUG: junior 1.0 91r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: rudi88
- Lokalizacja: WAWA
Re: Stan Amortyzatorow
po pierwsze zalezy czy to amorek gazowy czy olejowy, bo tylko gazowy sam sie rozpiera.
a po drugie to tylko naprawde twardy gazowy jest problem scisnac w rekach
a po drugie to tylko naprawde twardy gazowy jest problem scisnac w rekach
jak mialem bile w maluchu to musialem sie zapierac o cos zeby je scisnacpalpio pisze:A widziałeś amorki od malucha tak samo działa one nie działają jak amortzator w krześle obrotowym
zakret, albo bokiem albo wcale
Re: Stan Amortyzatorow
Scisnac mozna, ale wyciagnac powinno byc ciezko.( szybko wyciagnac )
- kabzik
- Junior
- Posty: 379
- Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
- Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Stan Amortyzatorow
a jak sprawdzić czy amorki nadają sie jeszcze do jezdzenia? mam je gołe bez sprężyn i jak wciskam to sie chowa ta sztyca a jak puszcze to powoli wraca do góry.. dobre są? jest na to jakiś test?
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Stan Amortyzatorow
te testy to jakaś pomyłka ... ostatnio czytałem ze np lakkie auta takie jak nasze skuteczność rzędu 50 % jest właśnie ok oO
O dziwno na każdej stacji ( 3 badane ) wyniki różniły sie znacznie oO)
O dziwno na każdej stacji ( 3 badane ) wyniki różniły sie znacznie oO)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Stan Amortyzatorow
Mam nowe przednie amorki olejowe. Jeszcze nie założone.
Dość ciężko ale daje się je ścisnąć rękami.
Wyciągnąć też się daje ale ciężej
Dość ciężko ale daje się je ścisnąć rękami.
Wyciągnąć też się daje ale ciężej
- kabzik
- Junior
- Posty: 379
- Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
- Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Stan Amortyzatorow
a moje da sie ścisnąć, a potem same wracają do góry.. to coś nie tak jest?
- rudi88
- Nowicjusz
- Posty: 98
- Rejestracja: 27 cze śr, 2007 6:12 pm
- Posiadany PUG: junior 1.0 91r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: rudi88
- Lokalizacja: WAWA
Re: Stan Amortyzatorow
to tylko oznacza ze sa to amortyzatory gazowe i tak ma byckabzik pisze:a moje da sie ścisnąć, a potem same wracają do góry.. to coś nie tak jest?
zakret, albo bokiem albo wcale
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Stan Amortyzatorow
zwykle olejaki mozna sprawdzic w taki sposob, ze dolem umocowac je np w imadle i probowac je wcisnac ale bardzo mala sila, o doslownie kilka mm. Jesli uda sie wyczuc takie wlasnie 5-6 mm bez wiekszego oporu (przy ruchu i w dol i w gore) a potem dopiero jest normalny opor, to amorki mozna poslac w strone zlomowiska bo to oznacza ze czesc oleju sobie tylko znana droga opuscila towarzystwo. Taki amor bedzie niby tlumil duze ugiecia, ale przy tych najczestszych leciutkich podczas jazdy po teoretycznie prostej drodze nie bedzie w ogole tlumil. Stad efekt "nietrzymania kola" w zakrecie.
P.S. Jak kupilem do przodu nowe Delphi to tez tak mialy dopoki nie postaly pare dni pionowo-w sklepie lezaly poziomo i olej przeplynal sobie kanalami tam gdzie nie powinno go byc. Koledzy ze sklepu mowili ze generalnie amorek po wymianie ma pelna sprawnosc po ok 100 km wlasnie z racji przechowywania w magazynach w pozycji poziomej. Kiedys mieli przypadek ze gosciu wymienil amory i zaraz jechal na przeglad i wyszlo ze sa niesprawne, chcial je reklamowac ale go przekonali i po 100 km bylo ok;)
P.S. Jak kupilem do przodu nowe Delphi to tez tak mialy dopoki nie postaly pare dni pionowo-w sklepie lezaly poziomo i olej przeplynal sobie kanalami tam gdzie nie powinno go byc. Koledzy ze sklepu mowili ze generalnie amorek po wymianie ma pelna sprawnosc po ok 100 km wlasnie z racji przechowywania w magazynach w pozycji poziomej. Kiedys mieli przypadek ze gosciu wymienil amory i zaraz jechal na przeglad i wyszlo ze sa niesprawne, chcial je reklamowac ale go przekonali i po 100 km bylo ok;)