Stan Amortyzatorow

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
SpeCyficzny
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 04 lis ndz, 2007 11:14 am
Posiadany PUG: 205 Gl 1.1
Numer Gadu-gadu: 1964511

Stan Amortyzatorow

Post autor: SpeCyficzny »

Witam , jedno pytanie...
Troche nietypowe ale nie mam kogo sie o to spytać;]
A mianowicie, czy nowy amortyzator tylni (do puga oczywiście) :) można ścisnąć trzymając go oburącz? Czy tez powinien on jednak stawiać większy opór , bo ci mi sie wydaje , ze powinien. Ale dla pewności wole sie zapytać.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: palpio »

A widziałeś amorki od malucha tak samo działa one nie działają jak amortzator w krześle obrotowym
Awatar użytkownika
rudi88
Nowicjusz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze śr, 2007 6:12 pm
Posiadany PUG: junior 1.0 91r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: rudi88
Lokalizacja: WAWA

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: rudi88 »

po pierwsze zalezy czy to amorek gazowy czy olejowy, bo tylko gazowy sam sie rozpiera.
a po drugie to tylko naprawde twardy gazowy jest problem scisnac w rekach :wink:

palpio pisze:A widziałeś amorki od malucha tak samo działa one nie działają jak amortzator w krześle obrotowym
jak mialem bile w maluchu to musialem sie zapierac o cos zeby je scisnac :D
zakret, albo bokiem albo wcale
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: Banita »

Scisnac mozna, ale wyciagnac powinno byc ciezko.( szybko wyciagnac ;) )
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: kabzik »

a jak sprawdzić czy amorki nadają sie jeszcze do jezdzenia? mam je gołe bez sprężyn i jak wciskam to sie chowa ta sztyca a jak puszcze to powoli wraca do góry.. dobre są? jest na to jakiś test?
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: skola »

te testy to jakaś pomyłka ... ostatnio czytałem ze np lakkie auta takie jak nasze skuteczność rzędu 50 % jest właśnie ok oO
O dziwno na każdej stacji ( 3 badane ) wyniki różniły sie znacznie oO)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: domel »

Mam nowe przednie amorki olejowe. Jeszcze nie założone.
Dość ciężko ale daje się je ścisnąć rękami.
Wyciągnąć też się daje ale ciężej ;)
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: kabzik »

a moje da sie ścisnąć, a potem same wracają do góry.. to coś nie tak jest?
Awatar użytkownika
rudi88
Nowicjusz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze śr, 2007 6:12 pm
Posiadany PUG: junior 1.0 91r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: rudi88
Lokalizacja: WAWA

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: rudi88 »

kabzik pisze:a moje da sie ścisnąć, a potem same wracają do góry.. to coś nie tak jest?
to tylko oznacza ze sa to amortyzatory gazowe i tak ma byc :wink:
zakret, albo bokiem albo wcale
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Stan Amortyzatorow

Post autor: cyborg »

zwykle olejaki mozna sprawdzic w taki sposob, ze dolem umocowac je np w imadle i probowac je wcisnac ale bardzo mala sila, o doslownie kilka mm. Jesli uda sie wyczuc takie wlasnie 5-6 mm bez wiekszego oporu (przy ruchu i w dol i w gore) a potem dopiero jest normalny opor, to amorki mozna poslac w strone zlomowiska bo to oznacza ze czesc oleju sobie tylko znana droga opuscila towarzystwo. Taki amor bedzie niby tlumil duze ugiecia, ale przy tych najczestszych leciutkich podczas jazdy po teoretycznie prostej drodze nie bedzie w ogole tlumil. Stad efekt "nietrzymania kola" w zakrecie.
P.S. Jak kupilem do przodu nowe Delphi to tez tak mialy dopoki nie postaly pare dni pionowo-w sklepie lezaly poziomo i olej przeplynal sobie kanalami tam gdzie nie powinno go byc. Koledzy ze sklepu mowili ze generalnie amorek po wymianie ma pelna sprawnosc po ok 100 km wlasnie z racji przechowywania w magazynach w pozycji poziomej. Kiedys mieli przypadek ze gosciu wymienil amory i zaraz jechal na przeglad i wyszlo ze sa niesprawne, chcial je reklamowac ale go przekonali i po 100 km bylo ok;)
ODPOWIEDZ