Oslona przegubu
: 15 maja czw, 2008 7:49 am
Wiem ze na ten temat byl juz watek ale malo konkretny. Otoz pekla mi niedawno gumowa oslona przegubu zewnetrznego i jako ze gdzies slyszalem o stozkach i gumach rozciagajacych sie oraz z racji ze nie lubie robic niepotrzebnej roboty, w zaprzyjaznionym sklepie zamowilem komplet oslon i stozki. W sumie kolega-sprzedawca mowil ze kiedys u nich facet byl to reklamowac i nawet demonstrowal dzialanie, ale zyczyl mi powodzenia z niedowierzaniem i usmieszkiem na ustach:) Pokazywalem to tez sasiadowi-mechanikowi samochodowemu, on stwierdzil ze czegos takiego w zyciu nie widzial i ze to niemozliwe zeby ta guma przeszla przez ten stozek, na koniec zaproponowal ze mam pozniej do niego zajrzec to mi poszuka gume i opaski na przegub wewnetrzny bo to i tak mi peknie wiec bede musial rozbierac przegub:) Sam wiec zabralem sie z mieszanymi uczuciami za robote.. No i co sie okazalo? Rewelacja!
Wymiana oslony wraz z wyjeciem polosi, spuszczeniem i zalaniem oleju ze skrzyni zajela niecale 1,5 godziny w naprawde relaksacyjnym tempie. guma z otworem o srednicy ok 20 mm przechodzi przez stozek o srednicy koncowej ok. 80 mm:) Podstawa jest dobre smarowanie zelem dostarczonym w zestawie:)
Polecam wszystkim!
Teraz pare slow o tych gumach: producent GKN, w zestawie oslona ze specjalnej gumy, dwie opaski, smar grafitowy do przegubu i zel do smarowania stozka oraz instrukcja montazu wraz ze zdjeciami. Koszt ok. 15 zl na jedna strone. Stozki niestety trzeba dokupic osobno i to w komplecie sa 3 sztuki roznej wielkosci, do naszego auta potrzebujemy tylko ten najmniejszy, koszt stozkow ok. 70 zl.. Ale placimy raz i juz nastepnym razem sama gume za 15 zl:) A pozostale stozki sprobuje opchnac jakiemus mechanikowi albo na aledrogo;)
Reasumujac-pierwszy raz koszt podobny do kosztu gum i opasek na przeguby wewnetrzne i zewnetrzne, ale zdecydowanie mniej roboty. Nastepna wymiana bedzie juz duzo tansza:) No i niezapomniane wrazenia estetyczno-sluchowe podczas przepychania gumy;)
Wymiana oslony wraz z wyjeciem polosi, spuszczeniem i zalaniem oleju ze skrzyni zajela niecale 1,5 godziny w naprawde relaksacyjnym tempie. guma z otworem o srednicy ok 20 mm przechodzi przez stozek o srednicy koncowej ok. 80 mm:) Podstawa jest dobre smarowanie zelem dostarczonym w zestawie:)
Polecam wszystkim!
Teraz pare slow o tych gumach: producent GKN, w zestawie oslona ze specjalnej gumy, dwie opaski, smar grafitowy do przegubu i zel do smarowania stozka oraz instrukcja montazu wraz ze zdjeciami. Koszt ok. 15 zl na jedna strone. Stozki niestety trzeba dokupic osobno i to w komplecie sa 3 sztuki roznej wielkosci, do naszego auta potrzebujemy tylko ten najmniejszy, koszt stozkow ok. 70 zl.. Ale placimy raz i juz nastepnym razem sama gume za 15 zl:) A pozostale stozki sprobuje opchnac jakiemus mechanikowi albo na aledrogo;)
Reasumujac-pierwszy raz koszt podobny do kosztu gum i opasek na przeguby wewnetrzne i zewnetrzne, ale zdecydowanie mniej roboty. Nastepna wymiana bedzie juz duzo tansza:) No i niezapomniane wrazenia estetyczno-sluchowe podczas przepychania gumy;)