Strona 1 z 1

Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 03 paź pt, 2008 12:33 pm
autor: trekpio88
Witam powiedzcie mi co może być przyczyną bardzo cięzkiego zamontowania sworznia wahacza do piasty?? a konkretnie muszę całą kolumne (amortyzator,piasta) mocno docisnąć w kierunku silnika aby sworzeń wskoczył na swoje miejsce w pieście.Wymieniałem pare miesięcy temu sanki ale w tych starych było to samo!!

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 03 paź pt, 2008 4:02 pm
autor: palpio
spróbuj podnieść zwrotnicę na lewarku do góry powinno być łatwiej

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 03 paź pt, 2008 5:07 pm
autor: Banita
Powodem jest taka a nie inna konstrukcja zawieszenia.

Jesli chcesz podnosic zwrotnice, to niehc ktos hamulec trzyma

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 03 paź pt, 2008 7:39 pm
autor: pazdzioch
ja jak zdejmowałem, to łomem napierałem o wahacz w doł, druga osoba piaste do środka dociskała i bez problemu wyszedł, tak samo z włozeniem, jedna osoba dociskała druga celowała sworzniem

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 03 paź pt, 2008 7:54 pm
autor: trekpio88
no tak ale ja mówie o ZAŁOŻENIU to tak wygląda jakby wahacz był za krótki i całą kolumne musze docisnąć ku silniku, tak jakby wcisnąć półośke w skrzynie biegów, a najlepiej to cały silnik odciągnąć ku prawej stronie. (a pisze konkretnie o stronie kierowcy tam musze kombinować bo strona pasażera wchodzi bez problemów)

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 03 paź pt, 2008 9:04 pm
autor: TO-MI
jeżeli sworzeń jest w dobrym stanie to ciężko go przesunąć i dlatego takie lekkie opory bo musi być w osi z otworem w zwrotnicy :)
a ten z prawej pewnie już lżej siedzi znaczy bardziej styrany :P to i lżej złożyć :mrgreen:
ot taka teoria na szybko 8)7 bo sie czepiasz jak wszedł i hula znaczy że ten typ tak ma 8)

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 06 paź pn, 2008 7:34 am
autor: cyborg
A ja zapytam tak formalnie-jak to robiles to miales obydwa przednie kola w powietrzu..? Bo jak nie podniesiesz auta z obydwu stron to stabilizator jest "wcisniety" i bedzie ciezko cokolwiek zrobic bez uzycia sily

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 06 paź pn, 2008 10:38 am
autor: domel
najlepiej właśnie mieć całą przednią oś w powietrzu. Ale mimo tego jest dość cieżko i mui zawsze zajmowało to parędziesiąt minut kombinowania.

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 06 paź pn, 2008 2:19 pm
autor: cyborg
Ja oprocz podniesienia calego przodu odkrecam nakretke stabilizatora zeby wahacz byl luzny, wtedy jakos tam idzie ale fakt ze to nie jest najprostrza czynnosc.. Najlepiej zawolac kogos to pomocy

Re: Ciężko z wahaczem i piastą (założenie)

: 06 paź pn, 2008 10:38 pm
autor: trekpio88
miałem cały przód w powietrzu,