w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
ziochmenNie
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty sob, 2008 7:27 pm
Posiadany PUG: 205 mi 16
Numer Gadu-gadu: 563294
Lokalizacja: Paryz-Orzysz

w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Post autor: ziochmenNie »

Jest opisane po francusku ale sa zdjęcia wiec można się połapać .
http://www.club205gti.fr/forum/viewtopic.php?t=27862
205 MI16
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Post autor: levis »

hmm, nie widze sensu wpychania smaru w to miejsce. Przeciez jest ono odlaczone od lozysk wahacza przez czop.

Jedynym slusznym miejscem, w ktore mozna wkrecic kalamitke, to srodek wahacza, w przestrzen pomiedzy lozyska igielkowe. Lecz to i tak mija sie z celem, bo dobrze zrobiona belka na dobrych komponentach powinno wytrzymac 80-100 tys km.
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Post autor: Pieraś »

ja zazartuje i powiem ze wydluzysz zywotnosc jak zamienisz czesci na nowe ;-)
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
ziochmenNie
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty sob, 2008 7:27 pm
Posiadany PUG: 205 mi 16
Numer Gadu-gadu: 563294
Lokalizacja: Paryz-Orzysz

Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Post autor: ziochmenNie »

techniquement je ne vois pas trop l'interet. deja si on met les graisseurs derriere les roulements interieurs la graisse ne va pas non plus etre utile pour les roulements exterieurs - et ce sont surtout eux qui souffrent.

donc deja il faudra mettre les graisseurs entre les deux roulements d'un bras pour avoir un effet sur les 2 roulements.

To jest krytyka tego co wspomnieliście wyżej tuz pod zdjęciem
wiec macie racje ja tylko chciałem podsunąć pomysł jak to zabezpieczyć by tam się woda nie dostawała
moje wyglądało tak
Załączniki
DSC00039.JPG
205 MI16
PiotrDiesel
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
Posiadany PUG: GRD i GTD
Numer Gadu-gadu: 296692
Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie

Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Post autor: PiotrDiesel »

zeby wydluzyc czas eksplatacji belki to pierwsza czynnosc to trzeba ja zregenerowac na dobrych czesciach w lozyskach igielkowych wystepuja takie male uszczelnienia trzeba je wyciac skalpelkiem usprawni to przeplyw smaru przy dobijaniu go co 2lata i zrobic kalamitke Wiem cos na ten temat bo mam dwie205 i czasem naprawiam zawieszenia znajomym 205 309 306 ma te same komplkety naprawcze a106 206 405 ma inne czopy mniej wytrzymale zawieszenia
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Post autor: domel »

tylko uwaga jak ktoś by wiercił w przestrzeni między łozyskami igiełkowymi aby wkręcić kalamitkę.
Trzeba wiercić głębiej i przewiercić czop ( duzo roboty i dużo wiórków zostanie w środku ). A trzeba przewiercić głębiej bo inaczej nie nagwintujecie tego otworu gwintownicą. Ona potrzebuje parę cm luzu za otworem a tam nie ma luzu bo od razu jest czop. No chyba że to zrobicie jak macie bele na wierzchu przy remoncie tzn. z wyciągniętym czopem.

Dlatego ja wstawiłem kalamitkę na środku belki aby w razie czego raz kiedyś móc dolać oleju. Dokładniej to wlałem hipol do skrzyni biegów (dość gesty) zmieszany z towotem, a całość ma konsystencję budyniu aby mogło się przesuwać i chlupać w środku smarując w każdym miejscu belki.
Ostatnio zmieniony 21 lut sob, 2009 2:28 pm przez domel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia

Post autor: Sebek »

domel pisze:tylko uwaga jak ktoś by wiercił w przestrzeni między łozyskami igiełkowymi aby wkręcić kalamitkę.
Trzeba wiercić głębiej i przewiercić czop ( duzo roboty i dużo wiórków zostanie w środku ). A trzeba przewiercić głębiej bo inaczej nie nagwintujecie tego otworu gwintownicą. Ona potrzebuje parę cm luzu za otworem a tam nie ma luzu bo od razu jest czop. No chyba że to zrobicie jak macie bele na wierzchu przy remoncie tzn. z wyciągniętym czopem.

Dlatego ja wstawiłem kalamitkę na środku belki aby w razie czego raz kiedyś móc dolać oleju. Dokładniej to wlałem hipol do skrzyni biegów (dość gesty) zmieszany z towotem, a całość ma konsystencję budyniu aby mogło się przesuwać i chlupać w środku docierając w każde miejsce.

my robimy dokładnie tak samo, do tego można jeszcze dodatkowo zasilikonować i jest super...
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ