Jest opisane po francusku ale sa zdjęcia wiec można się połapać .
http://www.club205gti.fr/forum/viewtopic.php?t=27862
w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 93
- Rejestracja: 26 sty sob, 2008 7:27 pm
- Posiadany PUG: 205 mi 16
- Numer Gadu-gadu: 563294
- Lokalizacja: Paryz-Orzysz
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia
hmm, nie widze sensu wpychania smaru w to miejsce. Przeciez jest ono odlaczone od lozysk wahacza przez czop.
Jedynym slusznym miejscem, w ktore mozna wkrecic kalamitke, to srodek wahacza, w przestrzen pomiedzy lozyska igielkowe. Lecz to i tak mija sie z celem, bo dobrze zrobiona belka na dobrych komponentach powinno wytrzymac 80-100 tys km.
Jedynym slusznym miejscem, w ktore mozna wkrecic kalamitke, to srodek wahacza, w przestrzen pomiedzy lozyska igielkowe. Lecz to i tak mija sie z celem, bo dobrze zrobiona belka na dobrych komponentach powinno wytrzymac 80-100 tys km.
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia
ja zazartuje i powiem ze wydluzysz zywotnosc jak zamienisz czesci na nowe
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Nowicjusz
- Posty: 93
- Rejestracja: 26 sty sob, 2008 7:27 pm
- Posiadany PUG: 205 mi 16
- Numer Gadu-gadu: 563294
- Lokalizacja: Paryz-Orzysz
Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia
techniquement je ne vois pas trop l'interet. deja si on met les graisseurs derriere les roulements interieurs la graisse ne va pas non plus etre utile pour les roulements exterieurs - et ce sont surtout eux qui souffrent.
donc deja il faudra mettre les graisseurs entre les deux roulements d'un bras pour avoir un effet sur les 2 roulements.
To jest krytyka tego co wspomnieliście wyżej tuz pod zdjęciem
wiec macie racje ja tylko chciałem podsunąć pomysł jak to zabezpieczyć by tam się woda nie dostawała
moje wyglądało tak
donc deja il faudra mettre les graisseurs entre les deux roulements d'un bras pour avoir un effet sur les 2 roulements.
To jest krytyka tego co wspomnieliście wyżej tuz pod zdjęciem
wiec macie racje ja tylko chciałem podsunąć pomysł jak to zabezpieczyć by tam się woda nie dostawała
moje wyglądało tak
205 MI16
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia
zeby wydluzyc czas eksplatacji belki to pierwsza czynnosc to trzeba ja zregenerowac na dobrych czesciach w lozyskach igielkowych wystepuja takie male uszczelnienia trzeba je wyciac skalpelkiem usprawni to przeplyw smaru przy dobijaniu go co 2lata i zrobic kalamitke Wiem cos na ten temat bo mam dwie205 i czasem naprawiam zawieszenia znajomym 205 309 306 ma te same komplkety naprawcze a106 206 405 ma inne czopy mniej wytrzymale zawieszenia
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia
tylko uwaga jak ktoś by wiercił w przestrzeni między łozyskami igiełkowymi aby wkręcić kalamitkę.
Trzeba wiercić głębiej i przewiercić czop ( duzo roboty i dużo wiórków zostanie w środku ). A trzeba przewiercić głębiej bo inaczej nie nagwintujecie tego otworu gwintownicą. Ona potrzebuje parę cm luzu za otworem a tam nie ma luzu bo od razu jest czop. No chyba że to zrobicie jak macie bele na wierzchu przy remoncie tzn. z wyciągniętym czopem.
Dlatego ja wstawiłem kalamitkę na środku belki aby w razie czego raz kiedyś móc dolać oleju. Dokładniej to wlałem hipol do skrzyni biegów (dość gesty) zmieszany z towotem, a całość ma konsystencję budyniu aby mogło się przesuwać i chlupać w środku smarując w każdym miejscu belki.
Trzeba wiercić głębiej i przewiercić czop ( duzo roboty i dużo wiórków zostanie w środku ). A trzeba przewiercić głębiej bo inaczej nie nagwintujecie tego otworu gwintownicą. Ona potrzebuje parę cm luzu za otworem a tam nie ma luzu bo od razu jest czop. No chyba że to zrobicie jak macie bele na wierzchu przy remoncie tzn. z wyciągniętym czopem.
Dlatego ja wstawiłem kalamitkę na środku belki aby w razie czego raz kiedyś móc dolać oleju. Dokładniej to wlałem hipol do skrzyni biegów (dość gesty) zmieszany z towotem, a całość ma konsystencję budyniu aby mogło się przesuwać i chlupać w środku smarując w każdym miejscu belki.
Ostatnio zmieniony 21 lut sob, 2009 2:28 pm przez domel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: w jaki sposob przedluzyc zywotnosc tylnego zawieszenia
domel pisze:tylko uwaga jak ktoś by wiercił w przestrzeni między łozyskami igiełkowymi aby wkręcić kalamitkę.
Trzeba wiercić głębiej i przewiercić czop ( duzo roboty i dużo wiórków zostanie w środku ). A trzeba przewiercić głębiej bo inaczej nie nagwintujecie tego otworu gwintownicą. Ona potrzebuje parę cm luzu za otworem a tam nie ma luzu bo od razu jest czop. No chyba że to zrobicie jak macie bele na wierzchu przy remoncie tzn. z wyciągniętym czopem.
Dlatego ja wstawiłem kalamitkę na środku belki aby w razie czego raz kiedyś móc dolać oleju. Dokładniej to wlałem hipol do skrzyni biegów (dość gesty) zmieszany z towotem, a całość ma konsystencję budyniu aby mogło się przesuwać i chlupać w środku docierając w każde miejsce.
my robimy dokładnie tak samo, do tego można jeszcze dodatkowo zasilikonować i jest super...
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl