Panowie od jakiegoś czasu zauważyłem podczas jazdy pewne drganie! Podczas szybkiej jazdy praktycznie niezauważalne a przy wolnej jeździe tak jak by poszła opona w "kiełbasę" - takie specyficzne kołysaniem auta!
Podniosłem dzisiaj auto postawiłem na kobyłkach ściągnąłem opony, wrzuciłem 1 i zaobserwowałem że półośka od kierowcy ( krótsza) chodzi jak by była krzywa!
I mam pytanie czy to może być przyczyną kołysania autem podczas wolnej jady?
Czy jest sens są rozbierać czy szukać już nowej ?
Kolejny wydatek się szykuje! Ale przynajmniej doprowadzę zawias do ideału!
Problem z półośką!
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Problem z półośką!
albo już mocno wysłużona albo pod gumą sucho lub wilgotno sie zrobiło
jak mi sie rozsypał ten przegub to sie wydawało że sie auto rozleci takich drgawek dostał
po rozebraniu sie okazało że wilgoć zrobiła swoje i to rude smarowidło sie nie spisuje
jak mi sie rozsypał ten przegub to sie wydawało że sie auto rozleci takich drgawek dostał
po rozebraniu sie okazało że wilgoć zrobiła swoje i to rude smarowidło sie nie spisuje
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Problem z półośką!
wbabell a nie masz bicia na kierownicy jak hamujesz przy większej prędkości tak koło 120km/h.
Jeśli problem występuje przy mniejszej prędkości tzn takie toczenie w korku (jakby asfalt był krzywy) to nie półośka.Jakby była krzywa to właśnie bicie by występowało przy zwiększaniu prędkości im szybciej tym większe bicie jakby auto miało się rozpaść a to że jak ściągniesz koło i ona się kręci to czasami złudzenie optyczne bo silnik poszarpuje i nie ma idealnych obrotów. Miałem swego czasu u siebie takie zachowanie i u mnie skończyło się to wymianą piasty z łożyskiem choć wydawało się OK i nie huczało . Nie mówię że u ciebie może być to samo ale warto sprawdzić
Jeśli problem występuje przy mniejszej prędkości tzn takie toczenie w korku (jakby asfalt był krzywy) to nie półośka.Jakby była krzywa to właśnie bicie by występowało przy zwiększaniu prędkości im szybciej tym większe bicie jakby auto miało się rozpaść a to że jak ściągniesz koło i ona się kręci to czasami złudzenie optyczne bo silnik poszarpuje i nie ma idealnych obrotów. Miałem swego czasu u siebie takie zachowanie i u mnie skończyło się to wymianą piasty z łożyskiem choć wydawało się OK i nie huczało . Nie mówię że u ciebie może być to samo ale warto sprawdzić
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Problem z półośką!
palpio pisze:wbabell a nie masz bicia na kierownicy jak hamujesz przy większej prędkości tak koło 120km/h.
Delikatne bicie kier jest ale nie duże było większe ale po wymianie tarcz i klocków zmniejszyło się o 80 % ale nadal nie jest idealnie!
Czego to może być jeszcze przyczyną?
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Problem z półośką!
wyrobine prowadnice zacisku ,krzywa piasta lub luz na łożysku ewentualnie luzy na przekładni kierowniczej(drążek ,końcówka badź tulejka w maglownicy)
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: Problem z półośką!
drgania na wolnej jezdzie moga byc spowodowane lekko krzywymi felgami albo przychamowanymi oponami w jednym miejscu i czasem jak jest ta przyczyna to opony troche chucza jak by bylo lozysko popsute