Strona 1 z 2
wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 11 lip sob, 2009 10:06 am
autor: KuKiTa
jak w temacie, zawieszenie stuka puka ze wszystkich stron, więc doszedłem do wniosku żeby wszystko wymienić, tak żeby była błoga cisza. Co potrzebuje?
dodam że zwrotnice mam dobre, amorki i spręzyny
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 11 lip sob, 2009 11:54 am
autor: bananowiec
Może obadaj układ kierowniczy najpierw.Sprawdź krzyżaki układu kierowniczego, maglownice, bo one również mogą być powodem stukania.Ostatnio robiłem remont całego zawieszenia z przodu, trochę stuków ustało, ale najwięcej i najgłośniejsze wydawał właśnie układ kierowniczy :/
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 11 lip sob, 2009 12:56 pm
autor: LZ_205
a łączniki stabilizatora wymieniałeś , to one dają takie charakterystyczne pukanie
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 20 lip pn, 2009 9:01 pm
autor: blondyn20
sprawdź również czy nie masz wywalonych sparciałych gum poduszek przy łóżysku amortyzatora, w nadkolach jest taka śruba która mocuje mcphersona do nadwoziai pod tym żeliwnym kielichem znajduje się owe łożysko a kawałęk gumy powinno wystawać na kielichu, wywalona poduszka daje okropne stukanie podczas jazdy na naszych drogach, miałem takie coś wymieniłem i wszystko gra koszt guma + łożysko ok 25 - 30zł na stronę. wprawdzie wymiana zawieszenia u mechanika jest całkiem droga ja zapłaciłem 1100zł części i oczywiście robocizna
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 23 lip czw, 2009 9:41 am
autor: bez_polotu
sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora (bo to GTi), gumy na wahaczu tuleje wahacza, gumy na stabilizatorze, no i w najgorszym wypadku łożysko piasty.
To moim zdaniem wszystkie potrzebne wymiany które eliminują stukanie w zawieszenie (jeżeli jak piszesz amory i sprężyny są ok).
Możesz się udać na stację diagnostyczną i tam poprosić o sprawdzenie luzów w zawiasie z przodu (najlepiej do stacji która nie jest połączona z serwisem) powinni najlepiej doradzić co trzeba wymienić.
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 03 sie pn, 2009 2:52 pm
autor: cyborg
Blondyn20, mam pytanie, bo u siebie wymienialem amorki i lozyska ale gumy zostawilem stare, i teraz ciagle mi cos tlucze. Moze to sprawa tych gum o ktorych pisales? Do tego mam taki objaw ze pod maska te kielichy inaczej sa niz byly przed wymiana amorkow, tzn jest luz miedzy ta miseczka u samej gory a tym kielichem pod nia, a wczesniej ta miseczka opierala sie o kielich. Czy to jest dowodem na to ze do wymiany sa te gumy nad lozyskami?
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 11 wrz pt, 2009 5:51 pm
autor: perkonti
Dopisze się do tego teamtu. Jestem po wymianie sprężyn i amorków. Do tego doszły oczywiście nowe łożyska macphersonów i gumy. Tylko że dalej cały czas coś mi stuka. Możliwe jest że kolumna jest źle złozona i to powoduje stukanie?? Składałem ją analogicznie jak starą, także myśle że źel nie poskładałem. Na stacji diagnostycznej kazałem przejżeć cały przód i nigdzie nie znalazł luzów. Czyli doł powienien być ok. Doradzcie jak sprawdzić góre macphersonów...
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 11 wrz pt, 2009 6:02 pm
autor: LZ_205
nie rozumiem czegoś
czy wy myślicie że po wymianie amortyzatorów i sprężyn przestanie stukać
przy stukaniu pierwsze rzeczy które się sprawdza to gumy stabilizatora , łączniki stabilizatora (GTI)
które bardzo szybko lecą na naszych drogach,bądź wachacze do regeneracji/wymiany
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 11 wrz pt, 2009 6:13 pm
autor: perkonti
Przyjacielu, nie zakładałem nowych amorów i sprężyn na stare śmiecie. Wahacze i łączniky też były wymienione!
Ale dalej coś mi się trzaska....
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 11 wrz pt, 2009 7:16 pm
autor: LZ_205
a to przepraszam
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 13 wrz ndz, 2009 11:59 am
autor: cyborg
Ja tak samo, najpierw wymienilem wszystko co potrzeba na dole dopiero potem wymienilem amorki i lozyska, a na koncu gumy. Po wymianie gum jeden dzien bylo dobrze, tzn te podkladki na kielichach schowaly sie , a pozniej znowu wyszly do gory i zaczelo stukac.. Mysle ze gumy sie scisnely lub wytarly-jedna krawedz byla w tych nowych bardzo cienka. Chyba tym razem zrobie jedna gruba gume z dwoch wytartych bo juz nie mam sily na to zawieszenie..
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 13 paź czw, 2011 11:58 am
autor: pazdzioch
Odkopuje temat
A więc musze wymienic łożyska amortyzatora, pytanie brzmi czy wymienic same łożysko czy tez od razu poduszke amortyzatora
http://sklep.salko.pl/produkt,18289,493 ... d-L=P.html ? bo w necie są same łożyska, same poduszki amortyzatora oraz zestawy z łożyskiem i poduszką
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 13 paź czw, 2011 12:26 pm
autor: Orfister
Zdecydowanie wymień komplet, koszt dodatkowych części czyli poduszki, jest niewspółmierny do czasu i robocizny podczas ewentualnej ponownej rozbiórki. A tak to masz podczas jednej roboty cały nowy komplet.
Poleciłbym Ci również zakup zestawu gumowych odbojów i osłon na amortyzatory.
Zaopatrz się również w nowe śruby do zawieszenia, bo zapewne stare nie będą nadawały się do ponownego montażu.
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 13 paź czw, 2011 12:35 pm
autor: pazdzioch
przeglądam katalog na
http://www.czesci4u.pl , i są tam 3 wysokośći odbojów , teraz która wysokość jest w moim xs-ie, wysokość odboju ma znaczenie ?
Re: wymiana CAŁEGO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - co potrzeba
: 13 paź czw, 2011 12:54 pm
autor: Orfister
Wg mnie nie ma to znaczenia, choć na nasz dziurawe drogi warto by było założyć dłuższą, w celu uniknięcia dobicia amortyzatora
A jaka 205kę masz dokładnie ? sprawdzę jaka powinna byc długość tego odboju.