Strona 1 z 4

Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 10 mar śr, 2010 6:28 pm
autor: Para
Poniżej przedstawiam listę części które można zakupić w ASO, jest to komplet rzeczy potrzebnych do regeneracji belki. Jest to opis na jedną stronę więc radze zamówić po 2 sztuki każdej części (oprócz rury oczywiście)

5176 17 - Czop wahacza tylnego, - Trailing arm shaft (numer 3 na rysunku)

Obrazek
Obrazek

5148 48 - Rura belki (numer 1 na rysunku) - crossmember tube - Warto wiedzieć, że zawiera 4 łożyska więc można zaoszczędzić pare groszy.

Obrazek

5154 10 Uszczelka zewnętrzna - External seal (numer 10 na obrazku powyżej)

5172 24 Uszczelka łożyska stabilizatora - Anti roll bar bearing bush (numer 5 na rysunku)

Obrazek

5174 03 - Uszczelka, znajduję się między stabilizatorem a końcem wahacza - Crossmember seal (numer 6 na rysunku powyżej oraz na zdjęciu poniżej)

Obrazek


5132 49 - Zewnętrzna tulejka (łożysko) - External bearing (na zdjęciu poniżej)
5131 45 - Wewnętrzna tulejka (łożysko) - Internal bearing

Numer 6 / 7 na obrazku poniżej

Obrazek
Obrazek

5154 08 - Uszczelka - Suspension arm seal. Jeżeli ta uszczelka nawali, do środka rury może dostać się masa zanieczyszczeń. (numer 8 na obrazku powyżej oraz na zdjęciu poniżej)

Obrazek

5154 09 - Podkładka - CUP - ta część opiera się o wachacz (numer 9 na obrazku powyżej oraz na zdjęciu poniżej)

Obrazek

5154 05 - Zaślepka drązka - Plug (numer 4 na obrazku poniżej)

Obrazek

5153 12 - Podkładka na końcu stabilizatora - Suspension bar washer (numer 2 na obrazku powyżej)

5153 11 - Śruba Torx - Crossmember screw, bardzo często ciężka do odkręcenia. (numer 5 na obrazku powyżej)

5153 10 - Śruba - Suspension bar stud (numer 3 na obrazku powyżej)

6962 66 - Podkładka elastyczna - 8X18-1,4 - Spring washer (oznaczona "B" na obrazku powyżej)

6932 38 - Nakrętka sześciokątna DIAM 8X125-6,5 - Hexagonal nut (oznaczona "A" na obrazku powyżej)

Mam nadzieje, że się przyda :W

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 10 mar śr, 2010 7:49 pm
autor: DJPreZes
A ile wynosi łączny koszt tych części? ;]

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 10 mar śr, 2010 8:25 pm
autor: grzechuuu205
cos mysle ze przez cenę znienawidzimy ten post :P

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 10 mar śr, 2010 8:31 pm
autor: pszemeq
Za łozyska, uszczelniacze i czopy płaciłem coś około 400 stów.

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 10 mar śr, 2010 8:36 pm
autor: Para
Jeżeli już to znienawidzicie odbudowę tylnej belki :P

Najdroższe części to czop wahacza (110 euro), do dostania nie z aso po jakies 60 euro, oraz rura belki (580 euro) 8)7, ale na szczęście te części nie często ulegają zagładzie i nie często wymagają wymiany...

Całą resztę można dostać za ok 260 złoty

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 12 mar pt, 2010 12:09 am
autor: skola
ja mam pytanie czy ktos próbował sam juz regenerować belke? Czy jest to faktycznie takie ciezkie bo z tego co czytalem na forum 309 jest temat z fotkami i nie jest to jakieś wielce trudne zadanie ....

Moja belka juz zaczela skrzypiec i to dosc głośno, kola stoją jeszcze prosto ale z jednej strony jak podniosłem dupe na lewarku i ściągnąłem kolo to jest wyczuwalny luz ....

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 14 mar ndz, 2010 12:06 am
autor: Para
Skola, jestem wlasnie na etapie rozbierania belki od 309 GTI

Obrazek

Jakoś idzie pomalutku, dobre narzędzia i masa WD40 i można sobie poradzić. Jak skończę to dam znać czy wykonalne dla żółtodzioba _O_

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 14 mar ndz, 2010 12:38 am
autor: skola
a jak sobie poradzisz z tym odmierzaniem ząbków w deazkach skrętnych by wysokość sie nie zmniejszyła albo powiększyła?
W sensie obniżenie badz podwyższenie belki jak stoi na aucie .....

Najlepiej porob pare fotek jak to wszystko ogarniasz i potem napsioz relacje. Mi koleś mówił np żeby łatwiej ściągnąć stare czopy z wahacza bać tez zapieczone śruby warto podgrzać te miejsca dosyć mocno palnikiem .... spalić tam nic nie da rady bo i tak wszystkie łożyska i uszczelnienie ida do wymiany ....

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 16 mar wt, 2010 1:03 am
autor: skola
Kto mi powie jak ustalić wysokość na drążkach? Czy zaznaczać jakos na belce tak jak stoi auto czy jakoś miarka jakis punkt przyjac?

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 17 mar śr, 2010 10:58 am
autor: cyborg
Ja u siebie poskladalem, nie skrecalem niczego zbyt mocno, zamocowalem belke do auta i sprawdzalem jak stoi, nastepnie przestawialem i znowu sprawdzalem. Jest troche dlubania ale ustawisz sobie jak chcesz tym sposobem, drazki wyjda latwo od razu po regeneracji

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 17 mar śr, 2010 11:36 am
autor: Marin205
skola pisze:Kto mi powie jak ustalić wysokość na drążkach? Czy zaznaczać jakos na belce tak jak stoi auto czy jakoś miarka jakis punkt przyjac?
w Etzold'zie na stronie 148 (przed rozdziałem układ hamulcowy) napisano:

Właściwa wysokość, mierzona między podłożem i nadwoziem samochodu z lewej i prawej strony obok powierzchni mocowania zawieszenia tylnego, powinna wynosić:

wszystkie modele z wyjątkiem samochodu z silnikiem wysokoprężnym i GTI : 427+/- 7mm
samochód z silnikiem wysokoprężnym 430 +/- 7mm
GTI z silnikiem 102, 104KM 410 +/- 7 mm
samochód GTI z silnikiem 120, 128 KM 416 +/- 7 mm
samochód ze wzmocnionym zawieszeniem 448+/- 7 mm

Różnica po obu stronach nie powinna przekraczać 10 mm


Nie rozumiem tylko dlaczego wzmocnione zawieszenie ma być wyżej

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 17 mar śr, 2010 12:33 pm
autor: Para
Gentry też stało na innej wysokości niż GTI

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 17 mar śr, 2010 12:45 pm
autor: kubas
"Najdroższe części to czop wahacza (110 euro)"

http://allegro.pl/item945604706_czop_be ... xsara.html :)

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 17 mar śr, 2010 1:26 pm
autor: Para
Tak też można :) Ja mówiłem o oryginalnych częściach, ciekawy jestem jaka jest różnica między ory Peugeot a tym z allegro

Re: Części potrzebne do regeneracji belki w GTI

: 17 mar śr, 2010 2:19 pm
autor: kubas
Podobno francuskie, myślę że nie ma dużej różnicy bo to jednak kawał metalu który łatwo się nie zepsuje jak łożyska są ok. Ja jak będę robił remont belki to sobie wrzucę jeszcze kalamitki dodatkowo i będzie smarowanie co jakiś czas :)