Hamulce tył... straszna lipa
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Hamulce tył... straszna lipa
Czesc
Mam taki problem u siebie w GTI ze tylnie hamulce praktycznie wogóle nie chamują...:/
tarcze i klocki mam nowe z przodu widać już nawet jakieś zużycie... a z tyłu tylko zdążyły zardzewieć... tak jak by wogóle klocki nie dotykały tarczy ( przy hamowaniu)...
czy to zaciski?? płyn był wymieniany razem z reszta, i układ jest odpowietrzony...
co to może być?? regulator ?
Mam taki problem u siebie w GTI ze tylnie hamulce praktycznie wogóle nie chamują...:/
tarcze i klocki mam nowe z przodu widać już nawet jakieś zużycie... a z tyłu tylko zdążyły zardzewieć... tak jak by wogóle klocki nie dotykały tarczy ( przy hamowaniu)...
czy to zaciski?? płyn był wymieniany razem z reszta, i układ jest odpowietrzony...
co to może być?? regulator ?
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Hamulce tył... straszna lipa
U mnie było podobnie. Te regulatorki, czy może bardziej zwężki bo to chyba niczego nie reguluje, się zapiekają w środku i płyn przestaje przez nie przepływać. Może też być tak że jakiś przewód ci się ze starości rozwarstwił w środku i blokuje przepływ. U mnie było dokładnie to samo. Wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe w końcu i już nie montowałem nowych regulatorków ( które i tak kosztują chyba 600zł ). Problem od razu zniknął i hamulce są igła.
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hamulce tył... straszna lipa
ja wymieniłem tylko jeden bo rozpadł mi się przy demontażu... tylko taki miedziany...
mówiąc o całych przewodach masz na myśli:
od samej pompy aż po zacisk czy tylko te miedziane??
mówiąc o całych przewodach masz na myśli:
od samej pompy aż po zacisk czy tylko te miedziane??
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Hamulce tył... straszna lipa
Jeśli jakiś się rozwarstwił rzeczywiście to raczej elastyczny a nie miedziany. Miedziane są raczej niezniszczalne. Problem w tym że oryginalnie były nie miedziane tylko metalowe zdaje się. Ja u siebie wymieniłem wszystkie żeby mieć spokój od pompy po zaciski- zarówno elastyczne jak i te metalowe na miedziane. Po rozebraniu wszystkiego okazało się że to regulatorki oba były zapieczone, ale przewody metalowe u mnie tez nie były w najlepszej kondycji więc cieszę się że przy okazji też je wymieniłem na całej długości.
Wywalenie regulatorków niesie za sobą niebezpieczeństwo że przy niezaładowanym aucie koła z tyłu będą się blokowały. U siebie nie zaobserwowałem tego zjawiska, ale z kolei ja wożę przeważnie torbę części zamiennych w bagażniku to może i docisk jest większy:)
Wywalenie regulatorków niesie za sobą niebezpieczeństwo że przy niezaładowanym aucie koła z tyłu będą się blokowały. U siebie nie zaobserwowałem tego zjawiska, ale z kolei ja wożę przeważnie torbę części zamiennych w bagażniku to może i docisk jest większy:)
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hamulce tył... straszna lipa
a te samoregulatory to są jakieś zwężki w układzie? zawory pseudo bezwrotne, lub ograniczające przepływ ?
co to za mechanizm (tzn jak to jest zbudowane, bo do czego służy się domyślam )
co to za mechanizm (tzn jak to jest zbudowane, bo do czego służy się domyślam )
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- KuKiTa
- Maniak
- Posty: 1019
- Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
- Posiadany PUG: 205 GTi
- Numer Gadu-gadu: 360167
- Login tlen: kukita
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Hamulce tył... straszna lipa
fox jaki koszt poniosłeś wymiany wszystkich przewodów?
-
- Junior
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
- Posiadany PUG: 406 TS6
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Hamulce tył... straszna lipa
150 zł to koszt miedzianych do tyłu ja wymieniałem od pompy do gumowego węża 1 długi i za gumowym wężem krótki obydwie strony, jakoś wychodzi 60 zł długi i 15 żł krótki na stronę...
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hamulce tył... straszna lipa !!!!!!!!!!!!!
dziś wymieniłem lewy zacisk (stary miał urwany odpowietrznik),
rozkręciłem, przemyłem w benzynie, przedmuchałem te samoregulatory... potem, najprawdopodobniej przy odpowietrzaniu układu roz.....a się pompa, bo jak sprawdzałem hamulce to tylko 2 kola hamowały (1 sekcja, lewy przód i prawy tył) wymieniłem pompe (fart chciał ze akurat miałem 2 pod ręką:))
a teraz mam problem...
układ odpowietrzyłem przy każdym kole i przy pompie wszystkie odejścia, nie ma opcji żeby był zapowietrzony bo przepompowałem ok 1l płynu...
objawy dziwne:
przy pierwszym wciśnięciu hamulca wpada bardzo głęboko i ledwo co łapie, po odpuszczeniu i wciśnięciu 2 raz hamulca łapie odrazu jak brzytwa... "nowa" pompa (ta 2 znaczy się) jest z 405 1,6/1,9 gaźnik więc wątpię żeby była za słaba, tak, że na raz nie dałaby rady napompować układu...
bo tak jak już pisałem przy 2 wciśnięciu pedału hamulca auto staje dęba...
ja biorę pod uwagę taka opcję ze za bardzo (daleko) rozsuwają mi się klocki z tyłu bądź przodu... ale nie wiem jak to wyregulować. dodam też ze dziś jak już wszystko miałem rozebrane to wyjąłem, wyczyściłem, i posmarowałem prowadnice.. i nasmarowałem tłoki... wszystko na sucho leciutko chodziło, więc wykluczam opcję ze stoją mi hamulce (na prowadnicach)
ja już nie mam siły, błagam pomocy... chociaż jakieś sugestie??
rozkręciłem, przemyłem w benzynie, przedmuchałem te samoregulatory... potem, najprawdopodobniej przy odpowietrzaniu układu roz.....a się pompa, bo jak sprawdzałem hamulce to tylko 2 kola hamowały (1 sekcja, lewy przód i prawy tył) wymieniłem pompe (fart chciał ze akurat miałem 2 pod ręką:))
a teraz mam problem...
układ odpowietrzyłem przy każdym kole i przy pompie wszystkie odejścia, nie ma opcji żeby był zapowietrzony bo przepompowałem ok 1l płynu...
objawy dziwne:
przy pierwszym wciśnięciu hamulca wpada bardzo głęboko i ledwo co łapie, po odpuszczeniu i wciśnięciu 2 raz hamulca łapie odrazu jak brzytwa... "nowa" pompa (ta 2 znaczy się) jest z 405 1,6/1,9 gaźnik więc wątpię żeby była za słaba, tak, że na raz nie dałaby rady napompować układu...
bo tak jak już pisałem przy 2 wciśnięciu pedału hamulca auto staje dęba...
ja biorę pod uwagę taka opcję ze za bardzo (daleko) rozsuwają mi się klocki z tyłu bądź przodu... ale nie wiem jak to wyregulować. dodam też ze dziś jak już wszystko miałem rozebrane to wyjąłem, wyczyściłem, i posmarowałem prowadnice.. i nasmarowałem tłoki... wszystko na sucho leciutko chodziło, więc wykluczam opcję ze stoją mi hamulce (na prowadnicach)
ja już nie mam siły, błagam pomocy... chociaż jakieś sugestie??
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Hamulce tył... straszna lipa
odpowietrzales przy wlaczonym silniku?
Mialem podobny przypadek bo odpowietrzalem na wylaczonym silniku, I hamulce byly byle jakie. Pomoglo pompowanie na wlaczonym silniku
Mialem podobny przypadek bo odpowietrzalem na wylaczonym silniku, I hamulce byly byle jakie. Pomoglo pompowanie na wlaczonym silniku
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hamulce tył... straszna lipa
a no tak myślałem ale jak mowiłem ojcu żeby przy włączonym to on że to nic nie da...:D:D spróbuję jutro albo po jutrze jakoś na włączonym silniku odpowietrzyć sobie... i napiszę czy przyniosło efekty...
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Hamulce tył... straszna lipa
z tego co większości mechaniorow gada jak i mój kolega z aso peugeota odpowietrza sie tylko na OFF silniku .... mi to wygląda na zepsuta pompe, a spr krociec od pompy czy jest tej samej długości co od 205?
ja powiem tak raz jak jechałem gdzieś 40 kmh pod gore i nagle nie miałem WOGOLE hamulców od razu nowa pompa i uczucie zapowietrzonych hamulców minęło ...
ja powiem tak raz jak jechałem gdzieś 40 kmh pod gore i nagle nie miałem WOGOLE hamulców od razu nowa pompa i uczucie zapowietrzonych hamulców minęło ...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F