Strona 1 z 2

Wymiana wahacza

: 28 maja pt, 2010 7:59 am
autor: traksmetal
Mam problem po wymianie wahacza, wcześniej wymieniałem prawy i nie było żadnych problemów ze złożeniem. Przy wymianie lewego całe zawieszenie przestawiło się prawie o pół obrotu kierownicą. Przy składaniu nie trafił z powrotem na swoje miejsce pręt ustalający, żeby złożyć do kupy musiałem go przesunąć prawie o 2 cm. Mam pytanie czy może to być winą nowego wahacza? Jak wyglśda uw zastrzał ustalający, bo na stabilizatorze nie widzę żadnych znaków?

Re: Wymiana wahacza

: 28 maja pt, 2010 11:01 am
autor: skola
Jaki pręt ustalający? jakie masz zawieszeni zwykle czy od gti?
Chodzi ci o stabilizator co wchodzi w wahacz?

i co to jest zastrzał ... pierwsze słyszę w ogole o takim słowie

Re: Wymiana wahacza

: 28 maja pt, 2010 2:32 pm
autor: Pieraś
wymiana wahacza powinna wiazac sie z ustawieniem zbieznosci,
jesli przesunales stabilizator to wg mnie polaczyles te 2 rzeczy co dalo taki duzy efekt na kierownicy

Re: Wymiana wahacza

: 28 maja pt, 2010 11:16 pm
autor: bananowiec
Jeśli przesuwałeś mocowanie pręta "stabilizującego" stabilizator to musisz go przesunąć z powrotem do poprzedniej pozycji.Dokładnie jest to opisane w Etzoldzie, podane tam są też długości do montażu zastrzału.
Po wymianie wahaczy radził bym pojechać na ustawienie zbieżności, bo jeśli wahacze były mocno zużyte to mogła się nieco zmienić geometria.

Re: Wymiana wahacza

: 29 maja sob, 2010 12:10 am
autor: skola
Co jak co ja nigdy nie ustawiałem zbieżności kół po wymianie wahaczy ....
Zrobiłem to raz przy regeneracji maglownicy :P

U nas w zwyklakach nie ma ani kata wyprzedzenia zwrotnicy ani pochylenia koła. Ustaw ten pręt tylko przy stabilizatorze a wszystko powinno wrócić do normy masz tam podana odpowiednia długości.

Re: Wymiana wahacza

: 29 maja sob, 2010 7:13 am
autor: palpio
kolego a czy czasami pan w sklepie nie sprzedał ci wahacza do 309? wyglądają identycznie a różnią się długością

Re: Wymiana wahacza

: 29 maja sob, 2010 8:45 am
autor: bananowiec
palpio dobrze mówi, też warto to sprawdzić.Tyle, że wtedy koło stało by w lekkim negatywie.

Re: Wymiana wahacza

: 29 maja sob, 2010 11:25 am
autor: traksmetal
Raczej skłaniam się że ku sugestii że sprzedano mi zły wahacz, nie ma możliwości nawet na siłę przywrócenia mocowania stabilizatora do poprzedniej pozycji. W Etzoldzie są tylko podane odległości do wykonania I, a ja mam II gdzie jest tylko mowa o zastrzale ustalającym, cokolwiek to znaczy i jakkolwiek to wygląda. Może jest jakiś znak ale na moim stabilizatorze niczego nie mogę dostrzec :roll:

Re: Wymiana wahacza

: 03 cze czw, 2010 12:01 pm
autor: vynalazek
palpio pisze:kolego a czy czasami pan w sklepie nie sprzedał ci wahacza do 309? wyglądają identycznie a różnią się długością
nie tylko długością - tuleje met.gumowe mają większe średnice, jest grubszy i cięższy,
musiałby od razu zauważyć różnice, bo i śruby są większe...
Wahacz z d... albo jakiś błąd de/montażowy.
(ja mam wahacze GTi więc z ciekawości pójdę obejrzeć ponownie XS-a)

Re: Wymiana wahacza

: 05 cze sob, 2010 8:06 am
autor: traksmetal
Wahacze wymieniałem sam już cztery razy i nie było żadnych problemów, ten też na oko nie różni się od tego który był. Może faktycznie wahacz do d.... Już go wkładałem i wyciągałem trzy razy i za każdym razem jest to samo, już przy montażu wszystko jest bardzo naprężone że cieżko poskładać do kupy i ponaciagać.

Re: Wymiana wahacza

: 05 cze sob, 2010 8:50 pm
autor: palpio
vynalazek pisze:
palpio pisze:kolego a czy czasami pan w sklepie nie sprzedał ci wahacza do 309? wyglądają identycznie a różnią się długością
nie tylko długością - tuleje met.gumowe mają większe średnice, jest grubszy i cięższy,
musiałby od razu zauważyć różnice, bo i śruby są większe...
Wahacz z d... albo jakiś błąd de/montażowy.
(ja mam wahacze GTi więc z ciekawości pójdę obejrzeć ponownie XS-a)
Bzdura mam w ręku oba wahacze od 205 i 309 tzn S czyli zwykłe i jakoś nie widzę różnicy w tulejach co do wagi napewo bo z 309 jest dłuższy o ponad cm. A jakie śruby są większe?

Re: Wymiana wahacza

: 06 cze ndz, 2010 9:48 am
autor: traksmetal
Dokładnie tak jak piszesz, na oko niczym się nie różni, zarówno tulejami jak i mocowaniem, nawet różnica wagi jest nie wyczuwalna, nawet mając je obok siebie nie widać różnicy, a po zmierzeniu okazało się że nowy jest o 7mm dłuższy i to przestawiło całą geometrie :(

Re: Wymiana wahacza

: 06 cze ndz, 2010 4:30 pm
autor: PANDEIVEK
W zwykłym 205 składasz wszystko na luznych śrubach,potem trzeba lekko docisnąć przód i dopiero dokręcać.

Re: Wymiana wahacza

: 07 cze pn, 2010 9:40 am
autor: vynalazek
PANDEIVEK pisze:W zwykłym 205 składasz wszystko na luznych śrubach,potem trzeba lekko docisnąć przód i dopiero dokręcać.
a w "niezwykłym" ?

Re: Wymiana wahacza

: 07 cze pn, 2010 11:25 pm
autor: PANDEIVEK
a w "niezwykłym" ?

W niezwykłym nie trzeba nic dokręcać ani naprawiac,wymieniać.Tylko jeszcze nikt takiego nie widział,chodzą plotki że jeden był do sprzedania w MATRIX'ie 8)7