Tylny zacisk
-
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Tylny zacisk
Stanął mi tłoczek w tylnim zacisku, wzięłem się za czyszczenie, podpompowałem gotroszkę, aby wyszedł a potem nie mogłem już wsunąć, przy okazji za którymś razem cały mi wypadł, szybko go włożyłem, mało płynu wyleciało. Co by nie było, nie chciał mi się schować na tyle, abym mógł założyć klocki, wzięłem młotek i troszkę chyba przesadziłem ponieważ zaczął płyn wyciekać z kalamitki lub zaworku do odpowietrzania ( nie wiem jak dokładnie się to nazywa).Jak złożyłem już wszystko do kupy i ruszyłem autem, to przy mocniejszym hamowaniu pedał idzie w ziemie i płyn wycieka przez ten zaworek. Czy rozwaliłem cały zacisk, czy wystarczy ten zaworek wymienić na nowy ?
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Tylny zacisk
1. rozbiez hamulec z powrotem
2. wyjmij lepiej ten tloczek i zobacz czy go nie poharatales mlotkiem
3. jesli tak to do wymiany zacisk pewnie caly
4. jesli nie to kup sama gumke na tloczek, i zloz ponownie:
- tu sie zaczyna odpowietrzanie, przy zalozeniu ze pompa z lewej strony to wpierw tylne prawe pozniej lewe i pozniej przod prawe na koniec lewe (pamietaj o dolewaniu plynu po odpowietrzeniu 1, 2 kol)
p.s.
1. jesli przez zaworek ucieka plyn tzn ze nie dokrecony ... chyba, ze nie wiem co zrobiles
2. tak BTW, kalamitka = glowiczka do wprowadzania smaru
2. wyjmij lepiej ten tloczek i zobacz czy go nie poharatales mlotkiem
3. jesli tak to do wymiany zacisk pewnie caly
4. jesli nie to kup sama gumke na tloczek, i zloz ponownie:
- tu sie zaczyna odpowietrzanie, przy zalozeniu ze pompa z lewej strony to wpierw tylne prawe pozniej lewe i pozniej przod prawe na koniec lewe (pamietaj o dolewaniu plynu po odpowietrzeniu 1, 2 kol)
p.s.
1. jesli przez zaworek ucieka plyn tzn ze nie dokrecony ... chyba, ze nie wiem co zrobiles
2. tak BTW, kalamitka = glowiczka do wprowadzania smaru
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tylny zacisk
własnie problem w tym że ja nie odkręcałem tej kalapitki a lecieć zaczeło.
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Tylny zacisk
generalnie tylny tłoczek zacisku należy wkręcać w prawo bodajże ponieważ bicie młotkiem uszkodziło zapewne mechanizm hamulca ręcznego
zacisk do wymiany
jak zaczęło lecieć z odpowietrznika to być może był lekko dokręcony i uderzenie powodowało taki wzrost ciśnienia że rozszczelniło skubańca
zacisk do wymiany
jak zaczęło lecieć z odpowietrznika to być może był lekko dokręcony i uderzenie powodowało taki wzrost ciśnienia że rozszczelniło skubańca
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tylny zacisk
Ku.... myśle że rozwaliłem mechanizm ręcznego, oj czasami to ja chyba tym młotkiem gdzie indziej powinnienem walonąć