Tylny zacisk

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Marioo
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Tylny zacisk

Post autor: Marioo »

Stanął mi tłoczek w tylnim zacisku, wzięłem się za czyszczenie, podpompowałem gotroszkę, aby wyszedł a potem nie mogłem już wsunąć, przy okazji za którymś razem cały mi wypadł, szybko go włożyłem, mało płynu wyleciało. Co by nie było, nie chciał mi się schować na tyle, abym mógł założyć klocki, wzięłem młotek i troszkę chyba przesadziłem ponieważ zaczął płyn wyciekać z kalamitki lub zaworku do odpowietrzania ( nie wiem jak dokładnie się to nazywa).Jak złożyłem już wszystko do kupy i ruszyłem autem, to przy mocniejszym hamowaniu pedał idzie w ziemie i płyn wycieka przez ten zaworek. Czy rozwaliłem cały zacisk, czy wystarczy ten zaworek wymienić na nowy ?
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Tylny zacisk

Post autor: Pieraś »

1. rozbiez hamulec z powrotem
2. wyjmij lepiej ten tloczek i zobacz czy go nie poharatales mlotkiem
3. jesli tak to do wymiany zacisk pewnie caly
4. jesli nie to kup sama gumke na tloczek, i zloz ponownie:
- tu sie zaczyna odpowietrzanie, przy zalozeniu ze pompa z lewej strony to wpierw tylne prawe pozniej lewe i pozniej przod prawe na koniec lewe (pamietaj o dolewaniu plynu po odpowietrzeniu 1, 2 kol)

p.s.
1. jesli przez zaworek ucieka plyn tzn ze nie dokrecony ... chyba, ze nie wiem co zrobiles

2. tak BTW, kalamitka = glowiczka do wprowadzania smaru
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Marioo
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tylny zacisk

Post autor: Marioo »

własnie problem w tym że ja nie odkręcałem tej kalapitki a lecieć zaczeło.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Tylny zacisk

Post autor: TO-MI »

generalnie tylny tłoczek zacisku należy wkręcać w prawo bodajże ponieważ bicie młotkiem uszkodziło zapewne mechanizm hamulca ręcznego
zacisk do wymiany :(
jak zaczęło lecieć z odpowietrznika to być może był lekko dokręcony i uderzenie powodowało taki wzrost ciśnienia że rozszczelniło skubańca :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Marioo
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tylny zacisk

Post autor: Marioo »

Ku.... myśle że rozwaliłem mechanizm ręcznego, oj czasami to ja chyba tym młotkiem gdzie indziej powinnienem walonąć :D
ODPOWIEDZ