Obniżenie Puga
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Obniżenie Puga
Witam,
chciałem zapytać o kilka rzeczy ponieważ zamierzam obniżyc przód swojego lwa i...i tak: czy można założyć same (krótsze) sprężyny? czy musza być tez inne(krótsze) amorki? i jeszcze jedno....mam możliwość kupienia tanio spręzyn Eibacha, model EW 7001001 VA. Kolega sprzedający powiedział że to obniży go o jakies 60mm. Jednak zajrzałem do katalogu Eibacha i ten model spręzyn jest montowany w wersjach GTI. Ja jednak posiadam wersje 1,1 . I moje pytanie jest takie, czy ktoś orientuje się może czy pomimo lżejszego silnika obniży to jakoś mojego Puga?
katalog Eibacha-Peugeoty 205 na str 68
http://www.tecnauto.com/images/pdf/eibachprecos2005.pdf
chciałem zapytać o kilka rzeczy ponieważ zamierzam obniżyc przód swojego lwa i...i tak: czy można założyć same (krótsze) sprężyny? czy musza być tez inne(krótsze) amorki? i jeszcze jedno....mam możliwość kupienia tanio spręzyn Eibacha, model EW 7001001 VA. Kolega sprzedający powiedział że to obniży go o jakies 60mm. Jednak zajrzałem do katalogu Eibacha i ten model spręzyn jest montowany w wersjach GTI. Ja jednak posiadam wersje 1,1 . I moje pytanie jest takie, czy ktoś orientuje się może czy pomimo lżejszego silnika obniży to jakoś mojego Puga?
katalog Eibacha-Peugeoty 205 na str 68
http://www.tecnauto.com/images/pdf/eibachprecos2005.pdf
- Małysz
- Uzalezniony
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
- Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 4121955
- Login tlen: adamdrozdzu
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Obniżenie Puga
"SZUKAJ" się kłania.
Mnóstwo tematów o obniżaniu w przeszłości, m.in taki:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 9%C5%BCyny
Mnóstwo tematów o obniżaniu w przeszłości, m.in taki:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 9%C5%BCyny
Król jest tylko jeden
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Obniżenie Puga
nie obnizy, nawet będzie stal wyżej lecz będzie sztywniejszy i lepiej sie prowadził
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Obniżenie Puga
Jeżeli stoi wyżej to znaczy, że ma wyżej środek ciężkowści. Wpływa to negatywnie na prowadzenie pojazdu. Ogólnie przyjmuje się zasadę, że do obnizenia 30 mm stosuje się seryjne amory z normalną długością sztycy. Powyżej 30 mm też przypasuje seryjny amor tylko będzie kupa z jego pracy i trwałości.skola pisze:nie obnizy, nawet będzie stal wyżej lecz będzie sztywniejszy i lepiej sie prowadził
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Obniżenie Puga
to w moim wykonaniu bzdura ... wstawilem do swojego sprężyny od gti sinik mam TU czyli lżejszy przez co przód podniosl sie o jakies 2 cm za to właził w zakręty lepiej niz na moich starych sprezynach przy czym mniej kladl sie w zakręcie ...cienki pisze:Jeżeli stoi wyżej to znaczy, że ma wyżej środek ciężkowści. Wpływa to negatywnie na prowadzenie pojazdu. Ogólnie przyjmuje się zasadę, że do obnizenia 30 mm stosuje się seryjne amory z normalną długością sztycy. Powyżej 30 mm też przypasuje seryjny amor tylko będzie kupa z jego pracy i trwałości.skola pisze:nie obnizy, nawet będzie stal wyżej lecz będzie sztywniejszy i lepiej sie prowadził
pozdro mowie tylko jak bylo w praktyce :p
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Obniżenie Puga
Fizyki nie oszukasz. Jakbyś założył springi o podobnej charakterystyce tylko o jakieś -30mm w stosunku do serii poczuł byś o co chodzi.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Obniżenie Puga
ale ja fizyki nie oszukje w moim odczuciu i 2 kolesi co prowadzilo auto mieli takie same odczucia .....
nie wiem właśnie czemu te sprężyny sa taks sao dedykowane do 1,9 jak do 1,1 skoro mowa tu o znacznie cięższym silniku ...... chyba ze maja taka charakterystyki ale raczej wątpię .... moze obnizenie w gti bedzie np -40 a w 1,1 to tylko -30 ...
co do amorów racja do -30 mogą byc standardowe zresztą jak wsadzisz na max wyciągniętym amorze nie powinna miec ona luzu
nie wiem właśnie czemu te sprężyny sa taks sao dedykowane do 1,9 jak do 1,1 skoro mowa tu o znacznie cięższym silniku ...... chyba ze maja taka charakterystyki ale raczej wątpię .... moze obnizenie w gti bedzie np -40 a w 1,1 to tylko -30 ...
co do amorów racja do -30 mogą byc standardowe zresztą jak wsadzisz na max wyciągniętym amorze nie powinna miec ona luzu
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Obniżenie Puga
Nie bardzo moge sie doczytać z tego co napisałeś.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Re: Obniżenie Puga
wczoraj dostarczono mi te Eibachy..co prawda po tym co czytam to zaczynam mieć wątpliwości ale zaryzykuje ich założeniem...to wtedy zobaczymy na moim przykładnie czy na sprężynach dedykowanych pod GTI pójdzie w dół ze zwykłym silnikiem czy do góry bo aż sam jestem ciekaw...no i rzecz jasna od razu napisze o efektach..
- Tiger
- Junior
- Posty: 260
- Rejestracja: 18 sty pt, 2008 11:38 am
- Posiadany PUG: brak
- Numer Gadu-gadu: 2812127
- Lokalizacja: Żary
Re: Obniżenie Puga
I jakie są efekty założenia tych sprężyn bo nic nie napisałes?
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Obniżenie Puga
Tomek nie licz na obnizenie o -60mm To jakas bzdura, na standardowych amorach w wersji 1.1 chcesz przod obnizyc -60mm !!
Jak chcesz zakladac takie sprezyny to musisz dobrac odpowiedni amor. Tak jak napisal Cienki, standardowy amor do GTI lub jego ulepszony zamiennik (Bilstein b4) dobrze pracuje ze sprezynami do -30 / - 40 mm . Chcesz jechac nizej to musisz myslec o czyms drozszym, Bilstein B6 lub najlepiej B8 ktory jest zaprojektowany do pracy z krotszymi sprezynami.
Nie zapomnij tez o tyle , chyba nie chcesz obnizac tylko przodu, a tyl zostawic wysoko ? Tak czy inaczej wszystko wskazuje na to ze autko bedzie stalo nawet wyzej Juz kilka osob to przerabialo, poszperaj na forum.
Jak chcesz zakladac takie sprezyny to musisz dobrac odpowiedni amor. Tak jak napisal Cienki, standardowy amor do GTI lub jego ulepszony zamiennik (Bilstein b4) dobrze pracuje ze sprezynami do -30 / - 40 mm . Chcesz jechac nizej to musisz myslec o czyms drozszym, Bilstein B6 lub najlepiej B8 ktory jest zaprojektowany do pracy z krotszymi sprezynami.
Nie zapomnij tez o tyle , chyba nie chcesz obnizac tylko przodu, a tyl zostawic wysoko ? Tak czy inaczej wszystko wskazuje na to ze autko bedzie stalo nawet wyzej Juz kilka osob to przerabialo, poszperaj na forum.
- Tiger
- Junior
- Posty: 260
- Rejestracja: 18 sty pt, 2008 11:38 am
- Posiadany PUG: brak
- Numer Gadu-gadu: 2812127
- Lokalizacja: Żary
Re: Obniżenie Puga
Obniżenie tyłu to tylko amory tak?
- Małysz
- Uzalezniony
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
- Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 4121955
- Login tlen: adamdrozdzu
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Obniżenie Puga
Tylko na drążkach skrętnych się obniża, amorami nic się nie zmieni.Tiger pisze:Obniżenie tyłu to tylko amory tak?
Król jest tylko jeden
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
- Tiger
- Junior
- Posty: 260
- Rejestracja: 18 sty pt, 2008 11:38 am
- Posiadany PUG: brak
- Numer Gadu-gadu: 2812127
- Lokalizacja: Żary
Re: Obniżenie Puga
a czy to duzo roboty? jak sie to ma na zywotność belki i czy nie będzie mi pózniej dobijać jak dwie osoby na tył usiądą