Strona 1 z 3
Obniżenie Puga
: 07 cze pn, 2010 11:22 pm
autor: tomek05229
Witam,
chciałem zapytać o kilka rzeczy ponieważ zamierzam obniżyc przód swojego lwa i...i tak: czy można założyć same (krótsze) sprężyny? czy musza być tez inne(krótsze) amorki? i jeszcze jedno....mam możliwość kupienia tanio spręzyn Eibacha, model EW 7001001 VA. Kolega sprzedający powiedział że to obniży go o jakies 60mm. Jednak zajrzałem do katalogu Eibacha i ten model spręzyn jest montowany w wersjach GTI. Ja jednak posiadam wersje 1,1
. I moje pytanie jest takie, czy ktoś orientuje się może czy pomimo lżejszego silnika obniży to jakoś mojego Puga?
katalog Eibacha-Peugeoty 205 na str 68
http://www.tecnauto.com/images/pdf/eibachprecos2005.pdf
Re: Obniżenie Puga
: 07 cze pn, 2010 11:38 pm
autor: Małysz
"SZUKAJ" się kłania.
Mnóstwo tematów o obniżaniu w przeszłości, m.in taki:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 9%C5%BCyny
Re: Obniżenie Puga
: 15 cze wt, 2010 10:11 pm
autor: skola
nie obnizy, nawet będzie stal wyżej lecz będzie sztywniejszy i lepiej sie prowadził
Re: Obniżenie Puga
: 22 cze wt, 2010 7:29 pm
autor: tomek05229
oj
....jestes pewien?
Re: Obniżenie Puga
: 22 cze wt, 2010 7:56 pm
autor: cienki
skola pisze:nie obnizy, nawet będzie stal wyżej lecz będzie sztywniejszy i lepiej sie prowadził
Jeżeli stoi wyżej to znaczy, że ma wyżej środek ciężkowści. Wpływa to negatywnie na prowadzenie pojazdu. Ogólnie przyjmuje się zasadę, że do obnizenia 30 mm stosuje się seryjne amory z normalną długością sztycy. Powyżej 30 mm też przypasuje seryjny amor tylko będzie kupa z jego pracy i trwałości.
Re: Obniżenie Puga
: 22 cze wt, 2010 8:39 pm
autor: skola
cienki pisze:skola pisze:nie obnizy, nawet będzie stal wyżej lecz będzie sztywniejszy i lepiej sie prowadził
Jeżeli stoi wyżej to znaczy, że ma wyżej środek ciężkowści. Wpływa to negatywnie na prowadzenie pojazdu. Ogólnie przyjmuje się zasadę, że do obnizenia 30 mm stosuje się seryjne amory z normalną długością sztycy. Powyżej 30 mm też przypasuje seryjny amor tylko będzie kupa z jego pracy i trwałości.
to w moim wykonaniu bzdura ... wstawilem do swojego sprężyny od gti sinik mam TU czyli lżejszy przez co przód podniosl sie o jakies 2 cm za to właził w zakręty lepiej niz na moich starych sprezynach przy czym mniej kladl sie w zakręcie ...
pozdro mowie tylko jak bylo w praktyce :p
Re: Obniżenie Puga
: 22 cze wt, 2010 8:48 pm
autor: cienki
Fizyki nie oszukasz. Jakbyś założył springi o podobnej charakterystyce tylko o jakieś -30mm w stosunku do serii poczuł byś o co chodzi.
Re: Obniżenie Puga
: 22 cze wt, 2010 8:49 pm
autor: skola
ale ja fizyki nie oszukje w moim odczuciu i 2 kolesi co prowadzilo auto mieli takie same odczucia .....
nie wiem właśnie czemu te sprężyny sa taks sao dedykowane do 1,9 jak do 1,1 skoro mowa tu o znacznie cięższym silniku ...... chyba ze maja taka charakterystyki ale raczej wątpię .... moze obnizenie w gti bedzie np -40 a w 1,1 to tylko -30 ...
co do amorów racja do -30 mogą byc standardowe zresztą jak wsadzisz na max wyciągniętym amorze nie powinna miec ona luzu
Re: Obniżenie Puga
: 22 cze wt, 2010 9:07 pm
autor: cienki
Nie bardzo moge sie doczytać z tego co napisałeś.
Re: Obniżenie Puga
: 23 cze śr, 2010 3:06 pm
autor: tomek05229
wczoraj dostarczono mi te Eibachy..co prawda po tym co czytam to zaczynam mieć wątpliwości ale zaryzykuje ich założeniem...to wtedy zobaczymy na moim przykładnie czy na sprężynach dedykowanych pod GTI pójdzie w dół ze zwykłym silnikiem czy do góry
bo aż sam jestem ciekaw...no i rzecz jasna od razu napisze o efektach..
Re: Obniżenie Puga
: 09 paź sob, 2010 2:59 pm
autor: Tiger
I jakie są efekty założenia tych sprężyn bo nic nie napisałes?
Re: Obniżenie Puga
: 10 paź ndz, 2010 1:47 pm
autor: Para
Tomek nie licz na obnizenie o -60mm
To jakas bzdura, na standardowych amorach w wersji 1.1 chcesz przod obnizyc -60mm !!
Jak chcesz zakladac takie sprezyny to musisz dobrac odpowiedni amor. Tak jak napisal Cienki, standardowy amor do GTI lub jego ulepszony zamiennik (Bilstein b4) dobrze pracuje ze sprezynami do -30 / - 40 mm . Chcesz jechac nizej to musisz myslec o czyms drozszym, Bilstein B6 lub najlepiej B8 ktory jest zaprojektowany do pracy z krotszymi sprezynami.
Nie zapomnij tez o tyle , chyba nie chcesz obnizac tylko przodu, a tyl zostawic wysoko ? Tak czy inaczej wszystko wskazuje na to ze autko bedzie stalo nawet wyzej
Juz kilka osob to przerabialo, poszperaj na forum.
Re: Obniżenie Puga
: 10 paź ndz, 2010 2:13 pm
autor: Tiger
Obniżenie tyłu to tylko amory tak?
Re: Obniżenie Puga
: 10 paź ndz, 2010 2:22 pm
autor: Małysz
Tiger pisze:Obniżenie tyłu to tylko amory tak?
Tylko na drążkach skrętnych się obniża, amorami nic się nie zmieni.
Re: Obniżenie Puga
: 10 paź ndz, 2010 6:01 pm
autor: Tiger
a czy to duzo roboty? jak sie to ma na zywotność belki i czy nie będzie mi pózniej dobijać jak dwie osoby na tył usiądą