Strona 1 z 1
Pytanie do znawcow belek
: 28 cze pn, 2010 2:05 pm
autor: cyborg
Mam pytanie do obeznanych w temacie, jakis czas temu wpadla mi w rece belka od Juniora ktorego ktos przeznaczyl na rozbiorke z racji uszkodzenia silnika, niewazne. Ogolnie beleczka bardzo dobrze wyglada, jednak postanowilem ja rozebrac i sprawdzic stan lozysk i czopow. I tu pierwsza mila niespodzianka- na razie wyjalem tylko stabilizator, i jest on w wysmienitym stanie, zadnego nalotu czy czegos podobnego, jest pomalowany na zolto, ma nadrukowany jakis numer i date produkcji- 3 listopada 1996. Wyglada na to ze albo ten junior byl z roku 96, albo ktos kiedys oddal belke do porzadnej regeneracji i stabilizator jest nowy. Tu pytanie-czy byly rozne srednice tylnych stabilizatorow (tak jak przednich), czy moze jakies oznaczenia twardosci kolorami? Pamietam ze jak robilem moja belke ktora mam w aucie to nie byla pokryta zadna farba. A drazki skretne byly tez rozne czy tylko jedna srednica/twardosc?
Re: Pytanie do znawcow belek
: 28 cze pn, 2010 4:07 pm
autor: kubas
Tak wszystko było różne.
Stabilizatora generalnie nie powinno być w juniorze chyba.
W xs i 1,6gti jest taki sam, w 1,9gti jest grubszy. Drążki też były różne od 18mm przez 18,3mm do 18,5mm.
Re: Pytanie do znawcow belek
: 29 cze wt, 2010 7:58 am
autor: cyborg
Tez mi sie wydaje ze juniory nie mialy stabilizatorow, dlatego mam watpliwosci czy ta belka nie jest przypadkiem z jakiegos powodu nowa (oczywiscie kiedys nowa), np z racji strzala w tyl lub w bok i wymiany z ubezpieczenia. Chociaz teraz cos mi sie kojarzy ze na blendzie ten pug mial napis XR, ale silnik byl TU1 wiec nie wiem czy XR mial stabi czy nie..
Re: Pytanie do znawcow belek
: 29 cze wt, 2010 9:08 pm
autor: PiotrDiesel
junior niemial stabilizatora auta z silnikiem 1.0 i 1.1 niemialy stabilizatorów byly trzy rodzaje grubosci stabilizatora 14mm niemalowane 16mm 19mm malowane na zolto albo czerwono Drazki skretne mialy tez trzy grubosci 18.1mm 18.5mm i 18.9mm