Strona 1 z 1
polos tzw.tulipan
: 12 lip pn, 2010 10:36 pm
autor: miwi
witam mam jeszcze jedno pytanie dotyczace polosi tzn poszla mi guma na przegubie kupilem gume wyciagam tzn chcialem wyciagnac przegub a tu zonk przegub nierozbieralny tak zwany tulipan,czy idzie to jakos rozebrac moze od strony skrzyni ten przegub wewnetrzny zeby wymienic gume na przegubie od strony kola.silnik 1.1.rocznik 87.tzw. lezak.
Re: polos tzw.tulipan
: 12 lip pn, 2010 10:51 pm
autor: Kamkiler
póloś jest rozbieralna , nie pamiętam od której strony ,ale jest . Któryś przegób wchodzi wieloklinem "W" półoś (rurę ) i go się wybija .
Re: polos tzw.tulipan
: 12 lip pn, 2010 11:07 pm
autor: zmac
taką półoś rozbierasz od przegóbu wewnetrznego, można też bez rozbierania przeciągając osłone przez przegób
Re: polos tzw.tulipan
: 14 lip śr, 2010 7:11 pm
autor: miwi
zmac pisze:taką półoś rozbierasz od przegóbu wewnetrznego, można też bez rozbierania przeciągając osłone przez przegób
podpowiedz mi ja ta gume przeciagnac bez rozbierania co ja mam ugotowac w garnku i jak bedzie ciepla goraca ja wtedy przeciagnac .
Re: polos tzw.tulipan
: 14 lip śr, 2010 8:21 pm
autor: zmac
do naciągania są specjalne narzedzia
http://allegro.pl/item1120026169_tuba_d ... _sacz.html jak dobrze poglowkujesz to zrobisz sobie taki
Re: polos tzw.tulipan
: 14 lip śr, 2010 8:42 pm
autor: PiotrDiesel
niektóre półoski są rozbieralne łatwo z dwóch stron a niektóre tylko od wewnetrznej strony bo od zewnetrznej jest potem trudno poskładac ale jest to do zrobienia Lepiej żebyś rozebral od wewnetrznej strony i przy okazji założył dwie gumy
Re: polos tzw.tulipan
: 14 lip śr, 2010 8:45 pm
autor: Kamkiler
PiotrDiesel pisze:niektóre półoski sa rozbieralne latwo z dwóch stron a niektóre tylko od wewnetrznej strony bo od zewnetrznej jest potem trudno poskladac ale jest to do zrobienia Lepiej zebys rozebral od wewnetrznej strony i przy okazji zalozyl dwie gumy
W silnikach XY zewnętrzne przeguby są nie wymienne
Re: polos tzw.tulipan
: 15 lip czw, 2010 9:12 pm
autor: PiotrDiesel
Wiem że są niewymienne tak jak w 1.8d z 85do 88roku i jak w C15 ale da się z tej strony połośke też rozebrać ale żeby póżniej to złożyć to trzeba troche czasu poświecic Polecam łatwiejsza rozbiórke połosi Czyli od wewnetrznej strony
Re: polos tzw.tulipan
: 15 lip czw, 2010 10:17 pm
autor: miwi
czyli da rade rozebrac przegub ten co wchodzi do skrzyni jutro bede sie tym bawil to pozniej napisze czy dalem rade ,powiem wam jeszcze ze ten przegub od skrzyni ma taka metalowa oslone a pozniej dopiero jest oslona gumowa czyli jakos bede sie z tym meczyl jutro.
Re: polos tzw.tulipan
: 15 lip czw, 2010 11:35 pm
autor: Kamkiler
to broń boże tego nie rozbieraj . Trochę ten temat zamącił mi w glowie ... rozbieralny jest zewnętrzny przegub , pamiętaj ze wieloklin przegubu wchodzi w resztę półosi ,jedno w drugie , i go wybij .
Re: polos tzw.tulipan
: 16 lip pt, 2010 6:01 pm
autor: miwi
Kamkiler pisze:to broń boże tego nie rozbieraj . Trochę ten temat zamącił mi w glowie ... rozbieralny jest zewnętrzny przegub , pamiętaj ze wieloklin przegubu wchodzi w resztę półosi ,jedno w drugie , i go wybij .
dolaczam fotki tej polosi i zobaczcie z ktorej strony w koncu moge go rozebrac.
Re: polos tzw.tulipan
: 17 lip sob, 2010 9:19 am
autor: Kamkiler
drugie zdjecie od dołu , pokazuje całą półoś , jak sie przyjrzysz to 10 cm od przegubu zewn. przegub wchodzi w półoś . musisz wybić to jedno z drugiego, rozbierałem to miesiąc temu wiec uwierz mi na słowo
Re: polos tzw.tulipan
: 17 lip sob, 2010 12:05 pm
autor: miwi
Kamkiler pisze:drugie zdjecie od dołu , pokazuje całą półoś , jak sie przyjrzysz to 10 cm od przegubu zewn. przegub wchodzi w półoś . musisz wybić to jedno z drugiego, rozbierałem to miesiąc temu wiec uwierz mi na słowo
ale jak rozbiore to od strony co ty mowisz czyli tam gdzie nie ma oslony ,to i tak nie wsadze tam tej gumy bo jak skoro to wyjdzie mi ten tzw.tulipan to jak ja tam przeciagne.
Re: polos tzw.tulipan
: 17 lip sob, 2010 12:39 pm
autor: moralez
Kamkiler pisze:to broń boże tego nie rozbieraj . Trochę ten temat zamącił mi w glowie ... rozbieralny jest zewnętrzny przegub , pamiętaj ze wieloklin przegubu wchodzi w resztę półosi ,jedno w drugie , i go wybij .
Czemu ma tego nie rozbierac? przeciez to prostsza robota niz zapinanie tego ustrojstwa ktore spina polos z przegubem zewnetrznym. Przy okazji mozna wymienic obydwie oslony i miec spokoj.
No chyba ze w XY nie wymienia sie oslony przegubu wewnetrznego
Procedura rozbierania na przykladzie polosi z silnika TU ale elementy wygladaja jak w tym z XY
Najpierw trzeba waskim srubokretem rozwadzic zaklepana oslone.
Po czym przy mniejszym lub wiekszym wysilku (zalezne od tego jak porzadnie odgielismy ta oslone) wyciagamy czesc przegubu z oslony.
Nastepnie odpinamy opaske zaciskowa i zsuwamy oslone do srodka polosi.
Oczom naszym ukazuje sie trojkatny element ktory jest osadzony wieloklinem na polosi. Zeby go sciagnac, trzeba zdemontowac ten sprezysty pierscien najlepiej przy pomocy widocznego na zdjeciu narzedzia. DObrze jest tez zabezpieczyc te krecace sie pierscienie przed spadnieciem, bo moze sie to skonczyc wypadnieciem waleczkow z lozsyka.
Jesli uda ci sie juz sciagnac ta czesc to masz wolna droge do wymiany oslony przegubu zewnetrznego. Po tym kolejnosc skaldania odwrotna.
Jesli chcesz wymieniac tylko oslone od strony kola, to zrob tak jak pisano wczesniej. Zrob sobie taka tube albo pozycz i przeciagnij oslone.
Re: polos tzw.tulipan
: 18 lip ndz, 2010 11:59 am
autor: Kamkiler
Można i zrobić w ten sposób tylko wg mnie szkoda niszczyć osłonę aluminiową w przypadku jeżeli nie ma tam do wymiany osłony gumowej ,z kolei trochę ciężej się to montuje do kupy niż demontuje .Ale każdy robi po swojemu ....