Strona 1 z 2

Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 4:01 pm
autor: Czak
YO ! Zakładam temat, bo był mały offtop w temacie ogłoszenia z netu i Orfi brutalnie na nas nakrzyczał :( .

Chciałbym, żeby się ktoś wypowiedział na temat tańszego zawieszenia gwintowanego. Nie jeżdżę Peugeotem wyczynowo i chodzi mi tylko o to, żeby mieć możliwość stałej regulacji wysokości. Tak, żebym latem mógł się poruszać na delikatnej glebie, a gdybym jechał gdzieś w trasę w więcej osób lub byłaby zima to, żebym mógł wrócić do normy, bo nie widzi mi się zmiana sprężyn z przodu i przestawianie tylnej belki. Zapraszam do dyskusji :D

Narazie najtańszą opcją jaką znalazłem w PL jest : http://allegro.pl/peugeot-205-zawieszen ... 01200.html



I nowe : http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowan ... 47491.html

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 5:24 pm
autor: 2mouse
Czak pisze:To jakieś lipne te zawieszenie, bo w gwintowanym międzyinnymi chodzi też o prostotę regulacji, ale pierwszy raz się spotykam z tym, żeby trzeba było wyjmować cały amor O.O.
Ale Koni 1130 NIE jest gwintowane. Regulacja dotyczy jedynie twardości. Poza tym wertując fora rajdowe, dowiedziałem się że wystarczy zdjąć koło i kluczem z zestawu kręcić...
Wygląda na to że gwintowane nie są już produkowane do 205... Chyba że Raceland... Poczytaj sobie rajdy.hoga.pl lub autoklub.pl, to są chyba najlepsze źródła informacji i tam ogólnie nie mają dobrej opinii o tej firmie. Ja osobiście bałbym się w to inwestować... :roll:

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 5:42 pm
autor: Para
Czak chyba bedziesz pionierem jezeli chodzi o tanie zawieszenie gwintowane, jak nie boisz sie ryzyka to sprobuj i bedziesz mogl polecic lub odradzic innym w przyszlosci. Dowiedz sie jaki jest zakres regulacji i czy nie rdzewieja, bo tanie maja to do siebie ze ci caly gwint pordzewieje po pierwszej zimie i nie bedziesz juz mogl nic regulowac :W

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 7:54 pm
autor: Czak
Czak chyba bedziesz pionierem jezeli chodzi o tanie zawieszenie gwintowane, jak nie boisz sie ryzyka to sprobuj i bedziesz mogl polecic lub odradzic innym w przyszlosci. Dowiedz sie jaki jest zakres regulacji i czy nie rdzewieja, bo tanie maja to do siebie ze ci caly gwint pordzewieje po pierwszej zimie i nie bedziesz juz mogl nic regulowac :W


Narazie się dowiaduję, bo wydałem na coś bardziej potrzebnego ;). I szybko nie kupię, ale pożyjemy zobaczymy. Czasami lepiej zapłacić więcej i mieć porządne a raz na jakiś czas może się akurat udać coś taniego i dobrego ;).

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 8:32 pm
autor: grzesiek309
Do naszych pugów pasują amortyzatory od 206, więc może cały gwint podejdzie :wink: Poniżej 1k PLN można już kupić komplet: http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowan ... 21495.html Sam swego czasu się nad takim zastanawiałem ale zbieram kasę na gruby projekt i 309 schodzi na dalszy plan 8)

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 9:40 pm
autor: 2mouse
grzesiek309 pisze:Do naszych pugów pasują amortyzatory od 206
Jesteś tego absolutnie pewien???

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 10:00 pm
autor: grzesiek309
2mouse pisze:
grzesiek309 pisze:Do naszych pugów pasują amortyzatory od 206
Jesteś tego absolutnie pewien???
Tak, porównywałem amory z 206 i 309. Jedyna różnica to miska sprężyny, która jest ok 10mm wyżej. Przez co pug będzie wyższy :( Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa górnych mocowań :N

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 21 gru wt, 2010 10:14 pm
autor: zmac
grzesiek309 pisze:
2mouse pisze:
grzesiek309 pisze:Do naszych pugów pasują amortyzatory od 206
Jesteś tego absolutnie pewien???
Tak, porównywałem amory z 206 i 309. Jedyna różnica to miska sprężyny, która jest ok 10mm wyżej. Przez co pug będzie wyższy :( Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa górnych mocowań :N
Tak samo jest z amorkami z 306, xary, partnera, berlingo, miska amortyzatora jest wyżej, jak ktoś potzrebuje wersje offroad będzie jak znalazł.

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 22 gru śr, 2010 1:46 am
autor: d_ARC
2mouse pisze:
grzesiek309 pisze:Do naszych pugów pasują amortyzatory od 206
Jesteś tego absolutnie pewien???
Absolutnie :)

Mam u siebie amorki z 206 + H&R -30mm dedykowane do 205 (górne mocowania kolumny chyba z 205-ki, ale nie pamiętam dokładnie), jeździłem też z kumplem 205-ką na gwincie z 206. Z przodu oczywiscie mocowanie sprężyn wyżej, pójdzie lekko w górę, ale na gwincie można przecież wyregulować. W zestawieniu z H&Rami prowadzenie bajka, po włożeniu Mi16 wysokość też porównywalna do serii w GTI. Mocowanie stabilizatora jest w stronę komory silnika, ale u mnie to nie stanowiło problemu (na styk, ale nie tarło o podłużnice). No i pamiętajmy, że 205 jest lżejsze, więc zapewne będzie sztywniej niż gdyby założyć do 206 (pamiętam, ze po zglebowaniu było straaaasznie twardo).

Z tyłem gorzej, bo amorki mają inny skok/długość, więc raczej nie będą pracowały w pełnym zakresie. I na ile pamiętam trzeba przeprasować tulejki z zamorków od 205 (ale to jeszcze trzeba by zweryfikować). Mam zamocowane, na równym i w zakrętach prowadzi się jak gokart, ale jest beton straszny, mimo teoretycznie bardziej miękkiej belki z XSa. Po wybebeszeniu środka i zimową porą nie zdaje egzaminu - nie zaryzykowałbym bardzo szybkiego zakrętu na wybojach, będę wracał do amorków z 205. Pewnie padnie właśnie na Koni, regulacja twardości na zimę czy pojeżdżawki po torze to super sprawa.
zmac pisze: jak ktoś potzrebuje wersje offroad będzie jak znalazł.
Miłośnicy dużej felgi też będą zadowoleni, tylko co zrobić z tyłem :mrgreen:

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 22 gru śr, 2010 8:13 am
autor: 2mouse
d_ARC pisze:Pewnie padnie właśnie na Koni, regulacja twardości na zimę czy pojeżdżawki
To po ptokach, wersja z regulacją pokrętłem nie jest już produkowana i w Polsce niedostępna (tak wynika z wczorajszego research'a). Będziemy próbowali ciągnąć z Niemiec... :?

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 22 gru śr, 2010 10:38 am
autor: Para
Firma ktora jest niezwykle popularna na 205GTI Drivers.com GAZ Shocks , produkuje kilka rodzaji zawieszen do naszych Peugeot'ow , warto zerknac.

http://www.gaz-shocks.pl/

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 22 gru śr, 2010 3:55 pm
autor: grzesiek309
Gaz to na pewno bardzo dobra propozycja. Pytanie tylko ile taki zestaw kosztuje?

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 22 gru śr, 2010 4:14 pm
autor: PIT_R
O ile dobrze pamietam to tylen GAZ-Shocksy kosztuja po 100 funtow.
Ja takie mam u siebie z tylu w 306tce. Jestem mega zadowolony. Twardo i trzyma na zakretach jak glupie :P

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 22 gru śr, 2010 7:38 pm
autor: Para
Od stycznia rosnie VAT na wyspach wiec jak chcecie kupowac GAZ to teraz

Re: Zawieszenie Gwintowane

: 22 gru śr, 2010 7:42 pm
autor: druan
Para a angole nie robią w tym roku żadnej promocji i nie zbierają zamówień na gazy tak jak było w tamtym roku??