Strona 1 z 2

Zawieszenie GTI - śruby

: 07 lut pn, 2011 8:33 pm
autor: cejot
Cześć
Potrzebuję kupić nowe śruby do zawieszenia GTI.
W serviceboxie jest rysunek z opisami... ale częściowo się nie zgadzają, a częściowo ich nie rozumiem.
tech-wahacz.jpg
M10x1,5 160mm (przednia) i M12x1,25 65mm (tylna), nakrętki samohamowne.
Czy tak jest na prawdę, że przednia jest 2,5 raza dłuższa od tylnej?
Co to za wymiary przy nakrętkach i podkładkach?
Może ktoś mógłby po prostu je pomierzyć?

Pozdrawiam :)

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 08 lut wt, 2011 1:49 am
autor: Draxter
Wymienialem u siebie w 205 te sruby i gdzies mam jeszcze orginaly wiec moge pomierzyc.

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 08 lut wt, 2011 2:13 am
autor: cejot
Byłbym bardzo wdzięczny. :)

A jakie dokładnie kupowałeś? Jakiej klasy, z jakim pokryciem, z gwintem na całości czy części trzpienia?

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 08 lut wt, 2011 2:33 pm
autor: grzesiek309
Lepiej kupić z kawałkiem gwintu, zawsze można dogwintować a nie będzie się tak wyrabiać i luzu łapać. Klasa 11.9 albo 10.9 jak znajdziesz większe to też mogą być :) Koniecznie kup samokontrujące nakrętki(te z wkładką teflonową)

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 08 lut wt, 2011 4:43 pm
autor: cejot
Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9. Nakrętki samohamowne to rzecz oczywista.

Będę się starał kupić śruby jak w oryginale, czyli z gwintem na kawałku. Nie wiem tylko jak będzie z dostępnością, a opakowania 100szt zamawiać nie będę. ;)

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 12:34 am
autor: skola
idziesz do tzw srubexow, maja większości śrub i nakrętek, klasa 10,9 wystarczy w zupełności ... nakrętki tez.

Wymieniłem prawie wszystkie u siebie nie bylo problemu z doborem ...

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 8:36 am
autor: 2mouse
skola pisze:idziesz do tzw srubexow
Przerabiałem to, w Warszawie mają głównie śruby meblarskie i używane w konstrukcjach działkowych, króluje klasa 5,8... Jedyne miejsce, gdzie nie patrzą się jak na idiotę, gdy pytasz o 10,9, to http://www.asmet.com.pl/ w Regułach pod W-wą. Dostępne także klasy A2 i A4. Mieli również do niedawna stoisko motoryzacyjne i na pewno były tam śruby zawieszeniowe.
cejot pisze:Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9.
A wiesz że twardsze są bardziej kruche?... Jak producent dla GTI przewidywał 10,9 to używaj takich...

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 9:05 am
autor: skola
to cos slabo macie w tej warszawie oO. Ja ide to gosciu z magazynu pyta sie czy chce kwasowke, czy odporna na inne chemikalia, jakiś skok jaka klasa co tylko chcesz oO. Nawet srube do walu mieli od mietka 124.

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 2:16 pm
autor: 2mouse
skola pisze:to cos slabo macie w tej warszawie
Biurowce, korporacje i pustynia.... Tak ja to przynajmniej widzę... :?

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 8:19 pm
autor: cejot
Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie, trzeci to wspomniany Asmet w Regułach. Na pewno jest ich więcej. Zastanawiam się nad dostępnością tylko dlatego, że są to śruby z gwintem drobnozwojnym.
2mouse pisze:
cejot pisze:Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9.
A wiesz że twardsze są bardziej kruche?... Jak producent dla GTI przewidywał 10,9 to używaj takich...
Wiem, że udarność śruby maleje gdy rośnie jej wytrzymałość. Wiem też, że problemem jest niska temperatura, bo wtedy też wzrasta kruchość stali. Ciekaw jestem tylko jak duże są to różnice.
Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 8:39 pm
autor: 2mouse
cejot pisze:Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie
Gdzie? Gdzie? 8)7
cejot pisze:Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Z tego co wiem, najwyższa dostępna w handlu klasa nierdzewnych śrub to 80 dla A2, jest to pośrednia wytrzymałość pomiędzy 8,8 i 10,9 w stalach wytrzymałościowych.
Musisz wziąć jeszcze pod uwagę że zetknięcie stali stopowej (nierdzewnej lub kwasoodpornej) ze tzw. czarną, powoduje powstanie ogniwa elektrochemicznego i przyspieszoną korozję elementu bardziej korozywnego. Rozwiązaniem byłaby dodatkowa nakrętka z materiału jeszcze bardziej korozywnego od stali, np. magnezu... wymieniałbyś ją sobie co pół roku, mniej więcej...

Myślałem nad takim rozwiązaniem, żeby kompleksowo rozwiązać problem korozji w pugu, ale dostępność magnezu w innym asortymencie niż w sztabach i poniżej 100 kg jest żadna... :cry:

Jednym słowem można spróbować, ale czy jest sens?...

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 8:44 pm
autor: grzesiek309
2mouse można kupić elektrodę magnezową do boilera i zrobić z niej nakrętki :Y
http://www.budkompleks.com/akcesoria/an ... -120l.html

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 09 lut śr, 2011 9:01 pm
autor: 2mouse
grzesiek309 pisze:2mouse można kupić elektrodę magnezową do boilera i zrobić z niej nakrętki
No patrz... Jakie to proste... 8)7 21mm średnicy... Można byłoby w plasterki pociąć i wiercić... Cejot, idziesz w to? :D

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 11 lut pt, 2011 3:10 am
autor: Draxter
cejot pisze:Może ktoś mógłby po prostu je pomierzyć?
Przepraszam ze dopiero teraz - brak czasu _O_

"Grubsza" ma dlugosc 72mm a "ciensza" - 69mm.

Re: Zawieszenie GTI - śruby

: 11 lut pt, 2011 8:38 pm
autor: cejot
2mouse pisze:
cejot pisze:Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie
Gdzie? Gdzie? 8)7
cejot pisze:Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Z tego co wiem, najwyższa dostępna w handlu klasa nierdzewnych śrub to 80 dla A2, jest to pośrednia wytrzymałość pomiędzy 8,8 i 10,9 w stalach wytrzymałościowych.
Musisz wziąć jeszcze pod uwagę że zetknięcie stali stopowej (nierdzewnej lub kwasoodpornej) ze tzw. czarną, powoduje powstanie ogniwa elektrochemicznego i przyspieszoną korozję elementu bardziej korozywnego. Rozwiązaniem byłaby dodatkowa nakrętka z materiału jeszcze bardziej korozywnego od stali, np. magnezu... wymieniałbyś ją sobie co pół roku, mniej więcej...

Myślałem nad takim rozwiązaniem, żeby kompleksowo rozwiązać problem korozji w pugu, ale dostępność magnezu w innym asortymencie niż w sztabach i poniżej 100 kg jest żadna... :cry:

Jednym słowem można spróbować, ale czy jest sens?...
Sklepy o ile dobrze pamiętam są jeden na Próżnej, drugi na Surowieckiego. Dokładnych adresów w tej chwili nie podam.

Co do śrub nie wiedziałem o tej przyśpieszonej korozji. Widziałem gdzieś śruby A2-80, które podobno miały parametry odpowiadające jakby 10.8 przy zwykłych śrubach. Jednak dostępność śrub z takiego materiału o gwincie drobnozwojnym też poddałbym pod dużą wątpliwość. Poza tym jeśli rezygnować już z nakrętek samohamownych to nie można by zastosować nakrętek ze stali nierdzewnej?
Draxter pisze:"Grubsza" ma dlugosc 72mm a "ciensza" - 69mm.
Dzięki. Mierzyłeś razem z łbem? Mógłbyś jeszcze zmierzyć na jakiej długości jest gwint?