Strona 1 z 1

Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 02 paź ndz, 2011 10:30 pm
autor: Martinoo
Ostatnio naszedł mnie pomysł wrzucenia do mojego puga wspomagania. Jak to wyglada od strony technicznej. Byłbym wdzieczny jak by mi ktos opisał co musze kupić i co wymienić, dołozyć etc

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 03 paź pn, 2011 7:47 am
autor: grzesiek309
Potrzebujesz:
-maglownicę,
-pompę z mocowaniem(blachą),
-mocowanie alternatora i pompy(aluminiowe),
-dłuższy pasek wielorowkowy,
-przewody,
-zbiorniczek płynu.
To chyba wszystko. Co do montażu, nie wypowiadam się bo wiem jak to zrobić w benzynie ale czy w dieslu jest tak samo to nie wiem :(

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 03 paź pn, 2011 11:47 am
autor: ja2nek
upewnij się też czy nowy magiel bedzie na ten sam wieloklin/płetwę co stary, bo jak nie to nowy krzyżak chyba 150,-
a i jeszcze nie wiem czy napinacz paska nie jest inny... reszta tak jak napisał Grzesiek.

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 05 paź śr, 2011 10:58 pm
autor: Martinoo
Fantastycznie, na wiosne bede chciał zakupić wszystkie lementy i zamontować. Jesli ktoś by miał czesci do montarzu do opchniecia na wiosne to chetnie przygarne. Teraz nie moge bo nie bardzo mam gdzie czesci trzymać

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 19 paź śr, 2011 12:23 am
autor: 205diselek
martinoo mnie namowil zebym napisal w jego watku
wiec pisze
chcialbym zamontowac wspomaganie do 1.8 diesel (XUD7 chyba)
sam uklad nie jest sprawny w 100%, to znaczy ciężej chodzi niż jak z fabryki wyjechał
nie wiem co to jest czytalem watki na ten temat ale nie wiem co u mnie jest zle ( o ile dobrze wyczytalem sa 4 mozliwosci: krzyzak, maglownica, lozyska jakies przy kierze?, lozyska na kolumnie mcpersona)

wiec pytanie do was skad czesci wziąć(jakie konkretnie, jak tego szukac?) i jakie to sa prawidlowe? zeby wszystko bylo jak w puzlach a nie ze cos trzeba dorabiac na sile
wogole jest taki zestaw mozliwy do tego diesla z 86 roku zeby wszystko bylo jak w puzlach?

jaki jest poziom trudności według was takiej przeróbki? samemu raczej nie dam rady...? znacie gdzies warsztat w trójmieście, ktory mi to zrobi za rozsądne pieniądze i dobrze
jak sie za to zabrac? bo wpierw musze jakos usprawnic caly mechanizm istniejacy chyba? czy wszystko na raz sie da?
czekam na opinie i komentarze

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 22 paź sob, 2011 9:48 pm
autor: PiotrDiesel
maglownica
łącznik przekładni z kołem kierowniczym
pompa wspomagania
mocowanie pompy na skrzynie jeśli Vacumpompa jest napędzana paskiem klinowym to trzeba podwujne kolo na wałek
mocowanie pod alternator jesli pompavaco napędzana jest z wałka
zbiorniczek na płyn
węże

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 23 paź ndz, 2011 1:35 pm
autor: 205diselek
dzieki ale to jest tak ogolem
a mi chodzi czy te czesci co wymieniacie (bo nie jestes pierwszy) wystepuja tylko w jednej odmianie czy np, jest kilka rodzajow maglownic pomp itd. czy tylko jedna jedyna wersja tego wszystkiego byla i byla ladowana do kazdej wersji i benzyn i diesli obojetnie ktory rocznik/model?

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 08 lis wt, 2011 10:14 pm
autor: 205diselek
bylem dzis u Pana Ryszard Rybicki.
porozmawiałem i chyba wpierw spróbuje doprowadzić układ do stanu fabrycznego a potem stwierdzę czy dalej chce wspomaganie

jak sprawdzić czy łożyska przy kolumnach sa do wymiany?
-potrzebujemy 2 osoby
-samochod ma byc na twardej rownej nawierzchni
-jedna równomiernie kreci kierownica a druga ręka na sprężynie przy błotniku sprawdza i wyczuwa czy jak kreci to równomiernie obkreca sie czy sa drgania i lozysko pracuje skokow/ jest zatarte

jak smarowac krzyzak?
podobno zeby to mialo sens to trzeba to smarowidło wprowadzic w kazdy kieliszek od gory trafic zeby to tam dobrze splynelo
wiec znow 2 osoby jedna delikatnie obkreca kierwinica zeby poszczegolne kieliszki miec do nich dostep, a druga musi tam jakos dojsc
prawidlowo wykonan tak operacja na 2-3 miesiace ma styknac ,ale lozysko igielkowe(krzyzak) i tak trzeba wymienic bedzie jezeli jest do dupy

bardzo ważne jest aby ciśnienie w oponach bylo prawidłowe, nawet o 0,1 bara wiecej

osatnim elementem jest malgownica

wszystkie rady sa od Pana Ryszarda ale przemielone przeze mnie wiec lekkie bledy moga tam wystepowac

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 10 lis czw, 2011 2:13 pm
autor: MichalKowalski
Ja w moim TU wymieniłem maglownicę, wymieniłem łożyska McPersona, smarowałem chałupniczo krzyżaki (które notabene wyglądają OK) i problem ciężkiego kręcenia jak jest gorąco (a lekkiego jak chłodno, np. gdy zacznie się gwałtowna letnia burza to momentalnie kiera zaczyna chodzić płynnie) nie został rozwiązany. Pomogło tylko podniesienie ciśnienia w oponach (przy 2,4 bara było super, ale wciąż byłą różnica gorąco-zimno ;-)

MK

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 17 lis czw, 2011 9:36 pm
autor: 205diselek
bylem u Pana Ryszarda dzis przemily facet duzo mi tlumaczyl wiec juz jestem troche mądrzejszy posprawdzal mi wszystko i...
wszytko mam ok krzyzak ok, lozyska ok, maglownica tez wiec generalnie zostalo mi tylko ew. wspomaganie

i mam pytanie czy kto nie mysla o wspomaganiu elektrycznym? jest to duzo mnie chyba zawila sprawa? da sie? jakies doswiadczenia?

a tu info wklejam z rozmowy z jednym forumowiczow ( zeby sie komus przydalo i zeby sam pozniej to znalazle)
"
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:15)
Tak, zamontowałem i to nawet dwa, bez ręcznego dorabiamia częsci ciezko akończyc pracę
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:16)
Jedno miało pompe napedzana od wałka rozrzadu z lewej strony, patrząc z pozycji kierowcy, a druga napedzana była paskiem klinowym
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:17)
Ta z paskiem chodziła duzo lepiej ale to rozwiązanie zaadoptowałem od jakiegos benzynowca. Zbiorniczek z płynem w tej od paska był zintegrowanyz pompą, przewody najlepiej kupic jakieś stare i zregenerowac w jakims warsztacie od hydrauliki siłowej, orginalne kosztuja majątek


...
pamiętam. Pompka od strony paska rozrządu napędzana jednym paskiem klinowym z alternatorem działała super, a pompka montowana po drugiej stronie, czyli po stronie sprzegła i napędzana paskiem od wałka rozrządu razem z pompka wspomagania serwa to była porażka.
...
Zatem jeżeli chcesz komus zlecic robote a nie bedziesz robic tego sam, to lepiej wybrać, gorsze moim zdaniem, rozwiązanie katalogowe z pompką od wspomagania od strony sprzęgła, bo sam montaz będzie typowy.
"
"
Cześc, tak taki zestaw z pompka montowana na skrzyni biegów i napędzana z tyłu tak jak pompka wspomagania serwa jest plug and play. Potrzebne częsci, to:
Przekładnia, pompa, wspornik, koło napędu pompki i serwa (podwójne) jeden przewód ciśnieniowy, zborniczek na płun  jeden przewód igelitowy, poza tym jakieś śruby, jedna mniej standardowa na której trzyma sie pompka wspornika, tak, celem jest model z silnikiem xud7.
Pasek napędu pompki
"
mam nadzieje ze forumowicz nie ma nic przeciwko temu ze to opublicznilem

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 24 lis czw, 2011 2:08 pm
autor: Struna
z tego co czytam wnioskuję, że były/są dwa typy wspomagania ( ja za wiele 205-tek nie oglądałem, ale te co oglądałem w dieslu to miały wspomę z wałka rozrządu na króciutki pasek klinowy )
jakie modele miały inaczej realizowane wspomaganie ( jak mniemam z głównego paska )

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 20 gru wt, 2011 1:51 pm
autor: Paweł
205diselek pisze:[...] pompka montowana po drugiej stronie, czyli po stronie sprzegła i napędzana paskiem od wałka rozrządu razem z pompka wspomagania serwa to była porażka [...]
Skąd taka opinia? Mam auto od 1996 r. z taką pompą i jeszcze nigdy nie było z nią problemów, a wspomaganie działa doskonale. Nawet oleju nie wymieniałem, ani dolewka nie była potrzebna.

Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel

: 22 gru czw, 2011 11:48 pm
autor: Struna
ale wspomaga z deka słabiej niż ta druga wersja