Dziwne prowadzenie w zakrętach.
: 04 sty śr, 2012 1:18 am
Witam wszystkich.
Mam jak sądzę dość nietypowy problem ze swoim 205. Postaram się dokładnie opisać jego zachowanie, ale mówiąc w skrócie bywa nieprzewidywalny w zakrętach. Chodzi o to, że gdy na długich lukach (lub rondach) przyłożę określoną ilość obrotu kierownicą, a co za tym idzie określony kąt skrętu kół czasem nagle w połowie zakrętu (zależnie od szybkości i ostrości łuku) auto samo lekko wyprostowuje, lub dokręca mocniej mimo, że ja trzymam kierownicę cały czas w jednym położeniu. Jest to niebezpieczne, bo zmusza mnie do korygowania toru jazdy w środku zakrętu i dodam, że tych nagłych zmian kierunku zupełnie nie czuć na kierownicy, a tylko tyłkiem.
Z kolei gdy jadę na wprost i puszczę kierownicę idzie prosto.
Pomóżcie proszę gdzie może leżeć przyczyna i od czego zacząć wymianę części w układzie kierowniczym tak by uniknąć wizyt u mechaników.
Mam jak sądzę dość nietypowy problem ze swoim 205. Postaram się dokładnie opisać jego zachowanie, ale mówiąc w skrócie bywa nieprzewidywalny w zakrętach. Chodzi o to, że gdy na długich lukach (lub rondach) przyłożę określoną ilość obrotu kierownicą, a co za tym idzie określony kąt skrętu kół czasem nagle w połowie zakrętu (zależnie od szybkości i ostrości łuku) auto samo lekko wyprostowuje, lub dokręca mocniej mimo, że ja trzymam kierownicę cały czas w jednym położeniu. Jest to niebezpieczne, bo zmusza mnie do korygowania toru jazdy w środku zakrętu i dodam, że tych nagłych zmian kierunku zupełnie nie czuć na kierownicy, a tylko tyłkiem.
Z kolei gdy jadę na wprost i puszczę kierownicę idzie prosto.
Pomóżcie proszę gdzie może leżeć przyczyna i od czego zacząć wymianę części w układzie kierowniczym tak by uniknąć wizyt u mechaników.