Strona 1 z 1

Demontaż kierownicy

: 22 sty wt, 2013 11:13 pm
autor: emilmc
Witam. Mam problem ze zdemontowaniem nieoryginalnej kierownicy z mojego puga. Mam sportową kierownicę z elementami aluminiowymi i żadnym logicznym sposobem, niedoprowadzającym do zerwania drążka kierowniczego nie da się tego wykonać. Macie jakiś pomysł?
Feralna kierownica.. pod znaczkiem peugeot 20 cm dziura i śruba..
Feralna kierownica.. pod znaczkiem peugeot 20 cm dziura i śruba..

Re: Demontaż kierownicy

: 22 sty wt, 2013 11:27 pm
autor: MiceK
Ściągnij dekiel i odkręć śrubę.

Re: Demontaż kierownicy

: 22 sty wt, 2013 11:39 pm
autor: DJPreZes
Klucz 21 albo 22 (na 99,9999% 21), więc niektóre krzyżaki do kół mają w sobie taki rozmiar, jeśli nie możesz niczym innym dotrzeć (a podejrzewam, że tutaj problem jest).

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 12:04 am
autor: dzikson
O stary, z góry sorry za OT, ale widok gałki dźwigni zmiany biegów na tym zdjęciu z miejsca mnie rozpieprzył :shock: :lol:
Mówią, że Gentry to arystokracja, drewnopodobne wykończenia itd, ale to co widzę bije każde Gentry na głowę!

Dla jasności: nie piszę tylko po to, by obrzucić innowacyjny wynalazek salwą śmiechu.
Ponad wszystko pragnę skierować na właściwą drogę: zdejm ten korek po tanim winie i przywróć wnętrzu swego puga oryginalny detal - na pewno któryś z kolegów na tym forum ma w zapasach niepotrzebną gałkę pasującą do XSa.

A z kierownicą to tak jak opisali przedmówcy :wink:

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 12:58 am
autor: emilmc
Ha Ha... jako początkujący, języka skąpo używam ale o oryginalną gałkę już prosiłem, więc pewnie jakimiś klonami się skończy, lub pysznym oryginałem :) dzięki za uwagę!!!

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 1:01 am
autor: emilmc
Ze śrubą mocującą sobie poradziłem ale sama kierownica, ani drgnie. Młotek, szarpanie, nawet jakaś forma ściagacza + WD40...i nic :)

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 8:38 am
autor: DJPreZes
Cierpliwość, cierpliwość, uderzanie, walenie, kręcenie i kiedyś ruszy ;)

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 10:02 am
autor: emilmc
"Kiedyś" to pojęcie bardzo nieprecyzyjne ;) wieczności nie mam, a bez śruby jeździć strach. Coś postaram się zorganizować.

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 10:23 am
autor: DJPreZes
Jarmarek jeździł tak ze dwa lata aż kamkiler znalazł sposób na zdjęcie kierownicy, więc pytaj Kamila ;)

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 7:28 pm
autor: grzesiek309
Ściągacz do łożysk na kierownicę i musi zejść :twisted:

Re: Demontaż kierownicy

: 23 sty śr, 2013 11:52 pm
autor: emilmc
Bo właśnie jakimś zabytkowym ściągaczem walczyłem i średnio wychodziło. Podejmę w weekend kolejna próbę ;)

Re: Demontaż kierownicy

: 25 sty pt, 2013 5:11 pm
autor: Para
Psikaj co kilka godzin WD40, niech dobrze nasiaknie, wyjsc musi.

Re: Demontaż kierownicy

: 25 sty pt, 2013 5:46 pm
autor: mateon
Wyciągnij kluczyk,niech się załączy blokada kierownicy następnie energicznie szarp lewo,prawo,musi pójść.

Re: Demontaż kierownicy

: 27 sty ndz, 2013 7:50 am
autor: borek_wpr
Wyciągnij kluczyk,niech się załączy blokada kierownicy następnie energicznie szarp lewo,prawo,musi pójść.
A dokładniej chodzi o wykonywanie ruchów w osi kierownicy, polegających na pchaniu jej części chwytnej/koła w dół z jednej strony z jednoczesnym podciąganiem do góry po stronie przeciwnej.
I odwrotnie. Po kilku ruchach powinna zejść ze stożkowego wielowypustu.
Ponowne poprawne ustawienie kierownicy w stosunku do kół nie należy do prostej czynności.
Można ją ustawiać na zasadzie prób i błędów lub wyliczyć.