Jaka zbieżność kół przednich?
: 06 cze czw, 2013 1:03 pm
Witam,
ponieważ kierownica u mnie stoi krzywo, a i samochód zaczęło ściągać na prawo muszę chyba ustawić zbieżność. Będzie się to działo w Niemczech, więc samochód będzie w warszatacie na pewno czymś kompletnie egzotycznym (co innego gdyby był to Golf II). Dlatego chciałem sobie sprawdzić jaka powinna być wartość zbieżności i zgłupiałem kompletnie:
Peugeot 205 Cabriolet z silnikiem TU3M, rok produkcji 1994. Generalnie odpowiada RGC.
1) wg. Etzolda Cabrio CT/CTI oraz "Wszystkie benzynowe" 3+/-1mm
2) wg. Haynesa "wszystkie od 1988" 1+/-0,5 mm
3) tutaj: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=31&t=9212 pojawia się dla TU1: 5+/-1mm
4) tutaj z kolei: http://forum.peugeot205.pl/download/fil ... &mode=view dla GTI: 2+/-1mm
Czy ktoś wie co Peugeot ustawiał firmowo?
Poza tym o ile dobrze rozumuję, zbieżność zależy od rozmiaru koła. Jeśli u mnie firmowo były 13" a mam teraz 14" to zbieżność powinna być chyba większa niż oryginalnie...
Co mnie dodatkowo zdziwiło Etzold na stronie 134 podaje różne wartości wyprzedzenia zwrotnicy, pochylenia koła, pochylenia sworznia zwrotnicy dla CT/CTI i innych benzynowców. Z czego może to wynikać? Dotychczas myślałem, że przed zawias jest identyczny...
Za szybką odpowiedź będę niezmiernie wdzięczny, bo do warsztatu muszę się niestety udać dzis.
Pozdrawiam, MK
ponieważ kierownica u mnie stoi krzywo, a i samochód zaczęło ściągać na prawo muszę chyba ustawić zbieżność. Będzie się to działo w Niemczech, więc samochód będzie w warszatacie na pewno czymś kompletnie egzotycznym (co innego gdyby był to Golf II). Dlatego chciałem sobie sprawdzić jaka powinna być wartość zbieżności i zgłupiałem kompletnie:
Peugeot 205 Cabriolet z silnikiem TU3M, rok produkcji 1994. Generalnie odpowiada RGC.
1) wg. Etzolda Cabrio CT/CTI oraz "Wszystkie benzynowe" 3+/-1mm
2) wg. Haynesa "wszystkie od 1988" 1+/-0,5 mm
3) tutaj: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=31&t=9212 pojawia się dla TU1: 5+/-1mm
4) tutaj z kolei: http://forum.peugeot205.pl/download/fil ... &mode=view dla GTI: 2+/-1mm
Czy ktoś wie co Peugeot ustawiał firmowo?
Poza tym o ile dobrze rozumuję, zbieżność zależy od rozmiaru koła. Jeśli u mnie firmowo były 13" a mam teraz 14" to zbieżność powinna być chyba większa niż oryginalnie...
Co mnie dodatkowo zdziwiło Etzold na stronie 134 podaje różne wartości wyprzedzenia zwrotnicy, pochylenia koła, pochylenia sworznia zwrotnicy dla CT/CTI i innych benzynowców. Z czego może to wynikać? Dotychczas myślałem, że przed zawias jest identyczny...
Za szybką odpowiedź będę niezmiernie wdzięczny, bo do warsztatu muszę się niestety udać dzis.
Pozdrawiam, MK