Strona 1 z 1

Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

: 24 paź czw, 2013 1:32 pm
autor: klekocix
Ostatnio z racji luzów miałem wymieniany łącznik krzyżakowy kolumny kierowniczej.
Po tej wymianie stało się coś dziwnego a mianowicie kierownica zaczęła trzeć o plastik kolumny kierowniczej do tego stopnia, że teraz 2 razy ciężej chodzi a przy drobnych ruchach strasznie skrzypi.
Co to może być?
Czy łącznik krzyżakowy został za głęboko zamocowany na kolumnie kierownicy lub na maglownicy?
Czy może być inna przyczyna?
Ew. czy pod kierownicę mogę dać podkładkę jakąś? Mam na myśli grubości ok.3mm aby odsunąć samą kierownicę od plastiku?

Jeśli kręcąc kierownicą ciągną ją jednocześnie do siebie to wtedy nic nie trze i gładko się kręci...

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

: 24 paź czw, 2013 6:14 pm
autor: grzesiek309
Mam to samo u siebie :( Kierownica opada i da się ją podciągnąć, ale i tak zaraz opada :( Jest to wina kolumny kierowniczej i chyba tylko wymiana pomoże.
Z podkładką nie ma sensu kombinować :N
Ewentualnie możesz podciąć lekko kierownicę :wink:

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

: 24 paź czw, 2013 7:53 pm
autor: dzikson
Proponuję prześledzić wszystkie łączenia elementów układu kierowniczego, jest tam pewne pole do manipulacji i wydłużenia. Metalową budową wałka kierowniczego, tą montowaną w kabinie na 4 śruby, też da się trochę manewrować. U siebie mam np. po dwie nakrętki podłożone pod każdą śrubę mocującą tę obudowę, co opuściło kierownicę o 2-3 centymetry. Takie rozwiązanie pozwoliło mi lepiej spasować plastiki, ale na obcierającą kierownicę również by pomogło - odsunie ją od daszka.

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

: 26 paź sob, 2013 6:19 am
autor: borek_wpr
I tak jest zawsze kiedy wymieniamy krzyżak w części silnikowej
a nie ustawimy wałka kierownicy podczas montażu.
Zdemontuj półkę kierowcy. Włóż kluczyk do stacyjki i odblokuj kierownicę.
Zobaczysz drugi wałek z zaciskiem na wielowypuście połączony z wałkiem komory silnikowej. Poluzuj zacisk i lekko pociągnij za kierownicę, czyli podnieś ją o jakieś 2mm. Skręć zacisk i sprawdź czy tarcie ustąpiło. Jeżeli tak, to wyjmij kluczyki ze stacyjki i sprawdź czy przy obrocie kierownica jest blokowana. Może się okazać że trzeba będzie poluzować całą kolumnę kierownicy aby uzyskać pożądany efekt. To tylko 4 nakrętki M7.

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

: 26 paź sob, 2013 7:51 pm
autor: grzesiek309
O tym nie pomyślałem :oops: Sprawdzę w tygodniu czy ten patent zda egzamin. Niemniej zapasowe kolumny, które mam nie wykazują luzów wzdłużnych, a siedząca w pugu ma ok 3mm :(