Strona 1 z 3

ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 7:00 pm
autor: Martinoo
Pytanie, co potrzebne jest do montażu ABS w 205 oprócz czujników i kompa ABS?

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 7:07 pm
autor: grzesiek309
Pompa, zwrotnice z miejscem na czujniki, półosie z zębatkami, tylne piasty z zębatkami.

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 9:24 pm
autor: DJPreZes
W 205 sa czujniki przy tylnych kolach?Nie wydaje mi sie.

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 10:07 pm
autor: krzyska
DJPreZes pisze:W 205 sa czujniki przy tylnych kolach?Nie wydaje mi sie.
no nima

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 10:10 pm
autor: bhejduk
Ja zakładam abs od 306. Z tego co się zorientowałem wszystko pasuje, po za półosiami, ale wymyśliłem że rozbiorę półosie i zdejmę przegub od 205 zewnętrzny, zostawiam oryginalne kamienie i zakładam przegub od 306 z pierścieniem od ABS. Nie można zastosować np takiego przegubu http://allegro.pl/przegub-peugeot-306-c ... 24302.html, gdyż ilość zębów na wieloklinie wewnętrznym jest inna niż w 205 aż o jeden ząbek, jedynym rozwiązaniem jakie widzę jest zrobienie z dwóch, jednego przegubu. Średnica zewnętrzna jest ta sama, więc guma manszeta zostaje oryginalna, nie wiem jak sprawa ma się z wymiarem wewnętrznym, ale jestem dobrej myśli. Na tył zakładam tarcze kotwicze z mocowaniem czujnika abs pod bębny z 306 z pierścieniem. Do tego pompa/sterownik od abs i wiązka kabli. Trzeba też przerobić układ hydrauliczny, z pompy hamulcowej muszą wychodzić tylko dwa przewody miedziane do pompy od abs, a nie jak przy zwykłych hamulcach cztery przewody, po jednym na każde koło.

Mnie zastanawia czy przy zegarach które są w moim 1,4 jest kontrolka od abs, interesuje mnie też podłączenie wiązki, powinno to byc podłączone też pod komputer.

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 10:56 pm
autor: grzesiek309
A to ciekawostka z tym tyłem :wink:
Myślałem, że na obydwu osiach są czujniki.

Chodził mi ostatnio po głowie ABS, bo nowe heble 266mm potrafią zblokować Rainsporty przy około 50km/h :shock:

Zwrotnice i tak mam do wymiany, więc kupiłbym od razu takie z miejscem na czujniki.
Pierścienie na upartego można dospawać/nabić na półosie. Widziałem kilka takich patentów w furach do upalania i działało bez problemu.
Pozostaje kwestia elektryki i pompy. Z 306 powinno współpracować skoro mam z przodu z niego zaciski. Skoro jednak tam czujniki są na wszystkich kołach, to może powodować pewne komplikacje. Piast z tyłu zmieniać nie chcę :N

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 11:13 pm
autor: bhejduk
To zastosuj abr z 405, tylko na przednie koła.

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 11:22 pm
autor: grzesiek309
Nie pomyślałem. Dzięki za podpowiedź :)

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 11:33 pm
autor: krzyska
bhejduk pisze:To zastosuj abr z 405, tylko na przednie koła.
albo abr na obie osie

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 11:41 pm
autor: grzesiek309
Servicebox prawdę powie.
405 miała abr na wszystkie koła :(
Był system na LHMie w 4x4, system z oddzielną pompą i system z pompą zintegrowaną na serwie.
Czyli wracamy do punktu wyjścia.

Powiedzcie jak ten system działa w 205. Pompa ma 2 wejścia i 4 wyjścia jak w każdym ABSie?
Jak są hamowane tylne koła, skoro nie mają czujników?

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 11:47 pm
autor: krzyska
grzesiek309 pisze:Servicebox prawdę powie.
405 miała abr na wszystkie koła :(
Był system na LHMie w 4x4, system z oddzielną pompą i system z pompą zintegrowaną na serwie.
Czyli wracamy do punktu wyjścia.

Powiedzcie jak ten system działa w 205. Pompa ma 2 wejścia i 4 wyjścia jak w każdym ABSie?
Jak są hamowane tylne koła, skoro nie mają czujników?
Pierwsze 405 miały abr tylko na przednie koła, od okoła 1991-1992 był też abr na wszystkie koła( pompa 22m, serwo 10cali).

Pompa hamulcowa w 205 ma dwa wyjścia, moduł abr też ma dwa wyjścia, potem masz trójniki i układ hamulcowy X, osobne korektory siły hamowania na każde tylne koło.

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 11:50 pm
autor: grzesiek309
Czyli Sb czasami kłamie, bo sprawdzałem przedlifta 8)7
Muszę się wybrać na tripa po szotach, bo ostatnio jest wysyp 405. Może coś znajdę :)

Edit:
Jeszcze jedna kwestia.
W przypadku układu X potrzebne są korektory na tył. w 205 były, a w 309 są kompensatory na przewodach. Ciekawe czy będą współpracowały z ABRem :?

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 14 sty wt, 2014 11:58 pm
autor: krzyska
Nie wiem czy kłamie, info znalazłem swego czasu na forum 405 bo zastanawiali się od czego dopasować czujniki do takiego absu. Natomiast taką z normalnym absem sam już rozbierałem i moduł Bendiksa z czterema wyjściami jest trochę większy niż ten z 205tki ale powinien się zmieścić. Tylko chyba trzeba by zastosować mniejszy rozdzielacz zapłonu, taki z DDZa

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 15 sty śr, 2014 12:12 am
autor: grzesiek309
DDZ'a to mam pod machą :P
Muszę poszukać pompy z dwoma wyjściami.
Kombinowanie z taką z czterema i podpięcie dwóch czujników może nie wypalić :(

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

: 15 sty śr, 2014 12:52 am
autor: jozek
Gdybyś potrzebował moge sprzedać pompe, komputer, wiazke do ABS`u wyciagnietą z Gentry. Będziesz potrzebował jeszcze zwrotnice,półosie i czujniki...