Strona 1 z 2
Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 12:42 pm
autor: Piecho
Witam!
Będę oglądał 205 1.4 75 po lifcie w którym belka jest do regeneracji. Tu moje pytania:
1. Na Forum czytałem, że czasem wystarczy zmiana łożysk. Na All kosztują ok. 50zł. Jak w polowych warunkach dowiedzieć się, czy w auto będę musiał zainwestować 100 czy 800 złotych?
2. Jakie inne samochody miały wspólną belkę z tym? Wielkość silnika nie robi różnicy?
3. Gdyby belka nie nadawała się do niczego to warto szukać kogoś, kto ją regeneruje czy szukać używki i wymienić łożyska?
4. Na czym polega regeneracja belki?
Pozdrawiam.
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 1:25 pm
autor: 2mouse
Samochód na wakacje, czy na dłużej?
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 1:26 pm
autor: Piecho
Planuję trochę dłużej pojeździć.
Mój wpis z Powitalni, nie będę się powtarzał
Hej,
Przybyłem, bo szukam auta dla siebie. Szukałem wśród współczesnych samochodów i nic nie przypadło mi do gustu. Chcę czegoś zrywnego co jednocześnie nie zrujnuje mojego portfela. Szukałem już w wielu kierunkach i padł pomysł starego, lekkiego auta. Ma być to samochód na co dzień, więc nie pójdę w kompletne wybebeszenie środka i wrzucenie 1.9 turbo pod maskę
Lat wiele temu tato mój Peugeotem 1.1 zrobił prawie 150k km stąd też moje zainteresowanie 205.
1) Czy w budżecie, powiedzmy do 4-5k warto się 205 interesować? Interesowałby mnie jakiś bardziej dynamiczny silnik, więc pewnie 1.4 to minimum. Kwestia, czy nie za mało
2) Faktycznie mogę używać go, po 25 latach od produkcji, jako codzienne auto do miasta i w trasę?
3) Jak z częściami? Te 20 lat temu w Polsce było ciężko z takimi np. półosiami, ale chyba się trochę pozmieniało
4) To czego chcę od samochodu to frajda z jazdy. Sprint z pod świateł mnie nie rajcuje, ale przyjemność z pokonywania zakrętów to zupełnie inna sprawa. Dobrze szukam uderzając w 205?
5) Przeglądając Mobile znalazłem całkiem ciekawy egzemplarz za przystępną cenę, tylko trochę daleko. Zakup auta to grosze, opłaty i transport będą kilkukrotnie większe. Jakieś porady w tym temacie? Limitowana wersja z 75 konnym silnikiem, gdyby było to coś mocniejszego to może bym się aż tak nie zastanawiał
Może kogoś z Olsztyna dorwę z zadbaną 205? Fajnie by było te autko na żywo zobaczyć i się przejechać.
Pozdrowionka!
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 2:00 pm
autor: krzyska
to powinno wszystko wyjaśnić
http://www.tylna-belka-peugeot-citroen. ... troen.html
i jedyni "umiejący" w PL
http://www.peugeot-citroen.com/ ale jaki materiał do zrozumienia materii jaką jest belka jak najbardziej
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 2:19 pm
autor: Pluto
Co do belek to tylko Antałex - wycieczka osobista lub wysłać kurierem można.
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 2:19 pm
autor: woocash
Przeglądając Mobile znalazłem całkiem ciekawy egzemplarz za przystępną cenę, tylko trochę daleko. Zakup auta to grosze, opłaty i transport będą kilkukrotnie większe. Jakieś porady w tym temacie? Limitowana wersja z 75 konnym silnikiem, gdyby było to coś mocniejszego to może bym się aż tak nie zastanawiał
tja.. jak w dobrej cenie o dobry to już go bankowo nie ma
maksymalny czas reakcji na "okazję" to pewnie od 1-do max 24 h
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 4:19 pm
autor: Piecho
Widzę, że regeneracja wyszłaby jakieś 900 złotych.
Są po Polsku/Angielsku jakieś tutoriale jak można to samemu zrobić?
I ponawiam pytanie, z jakimi autami ta część była wspólna? W sensie P&P, bez żadnych przeróbek.
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 4:28 pm
autor: grzesiek309
Chyba najlepszy tutorial:
http://www.205gtidrivers.com/articles.h ... -guide-r66
O ile rura belki nie jest wytarta, wymiana łożysk i czopów nie jest wielką filozofią. Do wymiany czopów będzie potrzebna prasa.
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 4:33 pm
autor: Piecho
Dzięki Grzesiek, może się przyda.
Przeglądałem tutorial dla 206 i IMO tragedii nie ma, można w wolną sobotę taki remont zrobić.
http://chomikuj.pl/mbabelek/Peugeot+306 ... 659521.pdf
Orientuje się ktoś z Was ile kosztują części potrzebne do regeneracji? Może jakiś sprawdzony sklep? Marki, które polecacie a których unikać?
EDIT: Rozumiem, że przed zakupem nijak nie nie da się sprawdzić stanu rury o której piszesz? Podnośnik coś da, może jakieś charakterystyczne odgłosy/zachowanie podczas jazdy?
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 5:00 pm
autor: woocash
Rozumiem, że przed zakupem nijak nie nie da się sprawdzić stanu rury o której piszesz? Podnośnik coś da, może jakieś charakterystyczne odgłosy/zachowanie podczas jazdy?
raczej się nie da, na podnoścniku jak wyczujesz luzy - a nie musi ich być przy uwalonej belce
to w sumie nie wiadomo czy to łożyska czy rura... raczej wtedy i to i to, przynajmniej tak miałem e jednej belce którą w pewną sobotę wymieniałem kilka dobrych lat temu..
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 5:19 pm
autor: Piecho
Podjadę do znajomego, który sprzedaje części to sprawdzi w katalogu, ile by mnie podstawowa naprawa wyszła. Na All widzę ~250zł.
http://allegro.pl/oryg-lozyska-belki-ty ... 04381.html
Ewentualnie belka/sama rura pasowałaby od tych aut, co podaje sprzedający w aukcji?
Citroen ZX, Xsara oraz Peugeot 205, 306, 309.
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 5:46 pm
autor: grzesiek309
Wyboru w markach nie ma praktycznie żadnego. Łożyska SNR, czopy co wpadnie. Qualite france są średniej jakości, a niby ory i w zasadzie nic lepszego nie ma
Rura nie pasuje z żadnego innego modelu.
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 19 kwie sob, 2014 10:01 pm
autor: krzyska
czopy 4maxa są w intercarsie, 130zł/szt. Badam temat po koninskich sklepach i lipa, szajs albo "nie ma".
W wolnym czasie i tak będę się do nich wybierał po piastę to może i czopy zakupię
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 20 kwie ndz, 2014 10:36 am
autor: jozek
Ja sobie samemu już dwie beleczki zregenerowałem. Wystarczy odpowiedni młot i trzeba do kogoś na prasę podjechać, w krk po 30 zł wprasowywałęm czopy do zdemontowanych wahaczy.
Komplet łożysk i uszczelniaczy SNR to 60 zł. Mogę jeszcze podpowiedzieć ze stary czop idealnie nadaje się do wprasowywania łożysk w rurę...
Re: Jak to z belką bywa w 205?
: 24 kwie czw, 2014 3:16 pm
autor: przemek_81
Podepnę się pod temat.
Generalnie z moją belką jest wszystko ok. Nie piszczy, nie ma luzów, koła nie stoją w negatywie. Jeżeli zapobiegawczo wymienię łożyska to uchronię belkę przed jej degradacją (wytarciem rury)?
Kiedyś znalazłem post o wlewaniu do rury mieszanki towotu i oleju ale nie mogę go teraz znaleźć. Przeciwników i zwolenników tej metody było mniej więcej po równo.